סנאפ: זינוק בהכנסות, ירידה תלולה בשער המניה
ההכנסות של סנאפ צמחו ברבעון השלישי ב-57% - אבל שער המניה ירד ב-26.66%, מאחר שהחברה הקטינה משמעותית את תחזית ההכנסות שלה לעונת החגים
סנאפ פרסמה בסוף השבוע תוצאות עסקיות טובות: ההכנסות שלה רשמו ברבעון השלישי של השנה עלייה תלולה וההפסד הנקי – ירידה תלולה. עם זאת, החברה פספסה את תחזית האנליסטים בסעיף ההכנסות והקטינה את התחזיות: היא מעריכה כעת שהגידול הצפוי בהכנסות ברבעון האחרון של השנה – עונת החגים – יגדל בשיעור של בין 28% ל-32%, במקום צפי קודם לגידול של 48%. הסיבה העיקרית לכך היא התחזית לירידה בפרסום באינטרנט והחשש שבעיות בשרשרת האספקה יפגעו בפעילות החברה. חששות אלה הביאו לצניחה של 26.66% בשער המניה של החברה, למרות הביצועים הטובים.
ההוצאות הרבעוניות גדלו ב-401.8 מיליון דולר, או 47.5%, ל-1.25 מיליארד, וההכנסות רשמו עלייה קטנה יותר מספרית – של 388.8 מיליון דולר, או 57.3%, לקצת יותר ממיליארד דולר. כתוצאה מכך, כמו גם מזינוק של 45.4% בהוצאות התפעוליות ל-804.8 מיליון דולר, ההפסד התפעולי גדל ב-7.7% ועמד על 180.8 מיליון. מנגד, ההפסד הנקי צלל ב-64% ל-72 מיליון דולר וההפסד הנקי למניה צנח ב-64.3% לחמישה סנט.
נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של סנאפ רשמו עלייה רבעונית של 51.3% ל-443.5 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-61.8% ל-624 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 58.46%.
לצד הדו"חות הרבעוניים החברה פרסמה גם את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות רשמו בתקופה זו זינוק של 48.1% ל-3.5 מיליארד דולר, ההכנסות צמחו ב-76.7% ל-2.8 מיליארד, ההפסד התפעולי פחת ב-11.5% ל-676.9 מיליון וההפסד הנקי – ב-38.6% ל-510.1 מיליון.
איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו חוגגים עשור לקיומנו והקהילה שלנו ממשיכה לגדול: יש לנו כבר 306 מיליון משתמשים פעילים. הגענו לנפח פעילות שמאפשר לנו להתמודד עם קשיים, בעיקר כאלה שנובעים משינויים בשוק הפרסום אונליין, בגלל הקשיים של המפרסמים, וכן שיבושים בשרשרת האספקה".
תגובות
(0)