אינטל: הביקושים תרמו לגידול בהכנסות וברווח הנקי הרבעוני

יצרנית הצ'יפים הגדולה בעולם הציגה גידול 4.69% בהכנסות וגידול של 59.57% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

אינטל (Intel) פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון השלישי של השנה ולשלושת הרבעונים של שנת 2021. יצרנית הצ'יפים הגדולה בעולם הציגה גידול חד ספרתי בהכנסות בשתי התקופות, כשבמהלך הרבעון היא עקפה את תחזית ההכנסות של האנליסטים, והציגה גידול מפתיע דו ספרתי ברווח הנקי הרבעוני.

במהלך תשעת החודשים הראשנים של השנה החברה הציגה גידול של 8.19% בהוצאות הכלליות ל-44.03 מיליארד דולר – עלייה של 3.33 מיליארד. ההכנסות גדלו הרבה פחות, ב-607 מיליון דולר בלבד, ל-58.5 מיליארד – עליה של 1.05%. העלייה בהוצאות הכלליות לא היטיבה עם רווח התפעולי, שפחת ב-18.6% ל-14.47 מיליארד דולר. הרווח הנקי, לעומת זאת, גדל ב-1.35% ל-15.25 מיליארד, כשהגידול החד בהוצאות הכלליות נוטרל מול גידול של 2.16 מיליארד בהכנסות המימון, ל-2.37 מיליארד דולר וירידה של כ-50.35% או 1.28 מיליארד בחבות המס ל-1.26 מיליארד דולר.

התוצאות הרבעוניות

במהלך הרבעון התוצאות היו שונות, בעיקר משום שההוצאות הכלליות היו קטנות יחסית לגידול בהכנסות – שהציבו עלייה של 1.79% ל-13.97 מיליארד, המשקפים עלייה של 241 מיליון דולר, זאת לעומת גידול גבוה בהרבה בהכנסות, של 859 מיליון, ל-19.19 מיליארד דולר, עלייה של 4.69%. במהלך הרבעון ההוצאות הגולמיות קטנו ב-1.7% ל-8.45 מיליארד, הרווח הגולמי גדל ב-10.32% ל-10.75 מיליארד, עם רווח גולמי שולי של 55.99% לעומת 53.13% ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון גדלו ההוצאות תפעוליות ב-17.88% ל-5.52 מיליארד דולר, והרווח התפעולי גדל ב-3.32% ל-5.23 מיליארד.

הכנסות מימון במהלך הרבעון עמדו על 1.71 מיליארד דולר, לעומת 56 מיליון ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 1.66 מיליארד. עם זאת, הוצאות הריבית רשמו עלייה קלה של 2.4% ל-76 מיליון דולר.

חבות המס פחתה מאוד במהלך הרבעון ב-730 מיליון דולר, המשקפים ירידה של 95.43% ל-35 מיליון דולר.

הרווח הנקי רשם גידול חד של 59.57% ל-6.82. מיליארד, והרווח הנקי למניה מדוללת גדל ב-63.73% ל-1.67 דולר.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "הרבעון השלישי הצטיין בביקושים גלובליים גדולים לרכיבי מוליכים למחצה, ובתחום זה לחברה שלנו יש את ההיקפים ואת היכולות הטכניות כדי להוביל את השוק. ההתמקדות שלנו בביצועים נמשכה, מה שמאפשר  לנו לעמוד בהתחייבויות, ולהציג את החידושים הדרמטיים ביותר בעשור במבנה הארכיטקטוני של המוליכים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים