זינוק בניסיונות תקיפות סייבר נגד בתי חולים וארגונים רפואיים בישראל

היערכות מוקדמת ותגובה מהירה של המרכז והצוותים בשטח בלמה את הניסיונות ולא נגרם נזק ● צ'ק פוינט: "הנתונים מסוף השבוע הם מובהקים ומשקפים את המגמה המתוארת; יש להניח שהמגמה הזאת תמשיך גם בימים הקרובים ביתר שאת"

מדאיגות במיוחד. מתקפות כופר. אילוסטרציה.

לאחר הצלחת המתקפה על בית החולם הלל יפה, ההאקרים קיבלו תיאבון: משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי הודיעו היום (א'), כי במהלך סוף השבוע גברו ניסיונות תקיפות סייבר כנגד כמה בתי חולים וארגונים רפואיים בישראל. בהודעה צוין, כי היערכות מוקדמת ותגובה מהירה של המרכז והצוותים בשטח בלמה את הניסיונות ולא נגרם נזק.

בתוך כך, נמסר גם, כי נמשכת העבודה של מרכז הסייבר במשרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי וצוותים נוספים בבית החולים הלל יפה במטרה להחזיר את מערכות המידע של בית החולים לפעילות שוטפת באופן הדרגתי ומאובטח בהקדם לאחר המתקפה עליו בשבוע שעבר, ששיתקה את מערכות המידע שלו.

עוד נמסר, כי בימים האחרונים מבוצעות פעילויות רבות מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה, תוך איתור נקודות תורפה חדשות במרחב, שעשויות לשמש לתקיפות נגדם.

צ'ק פוינט: נתונים מסוף השבוע משקפים את המגמה

בהמשך להודעת משרד הבריאות ומערך הסייבר, מסרה חברת האבטחה צ'ק פוינט נתונים מסוף השבוע, המשקפים את המגמה המתוארת. לדברי החברה, בשישי-שבת האחרונים נצפו בממוצע 627 התקפות סייבר לארגון בסקטור הבריאות בישראל – 72% יותר מהממוצע בסופי שבוע קודמים. כדי לסבר את האוזן, בשאר הסקטורים הממוצע הוא 267 התקפות לארגון, ובהם לא הייתה עליה ניכרת בהיקף ההתקפות. כלומר מרבית התקפות הסייבר בסוף השבוע בישראל היו על סקטור הבריאות. "יש להדגיש", מוסרת החברה, "שכלל ההתקפות המתוארות כאן נחסמו על ידנו טרם הכניסה לרשתות הארגונים".

עוד מציינת החברה, כי "בסייבר הצלחה גוררת תיאבון, ונראה שהתהודה הרבה של ההתקפה על בית החולים הלל יפה גרמה לקבוצות התקיפה השונות לנסות את מזלן ולייצר הצלחה נוספת, אולי בשל מחשבה שהסקטור אינו מוגן דיו. כשם שדיווחנו בשבוע שעבר, סקטור זה ממילא מותקף בצורה משמעותית בישראל ובעולם בשל החשיבה שניתן להוציא ממנו תשלומים גדולים במצב של התקפה אפקטיבית, ויש להניח שהמגמה הזאת תמשיך גם בימים הקרובים ביתר שאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים