מונדיאל 2010: העבודה הקשה לא עזרה לסימנטק; הסטארט-אפ הישראלי סטורווייז ניצח את HP

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה וטאקט בדיקות, סוקר עבור אנשים ומחשבים את משחקי המונדיאל ומסביר אילו נבחרות דומות לאילו חברות IT

שלב הבתים במונדיאל הסתיים ביום ו' האחרון, ובשבת החל שלב שמינית הגמר. במשחק הראשון בשלב זה התמודדו נבחרות אורוגוואי, שמיוצגת בטור זה על ידי CA, ודרום קוריאה, שמיוצגת על ידי סימנטק (Symantec). כפי שחזיתי בטור שפורסם לפני מספר ימים, המשחק הזה הסתיים בהפסד של סימנטק. התוצאה הייתה 2:1. "CA (אורוגוואי) תמשיך את מסע החפירות והניצחונות שלה מול סימנטק (דרום קוריאה)", כתבתי.

אורוגוואי, בדומה ל-CA, הוכיחה שכאשר יש לך פתרונות טובים – אתה יכול לנוח רוב הזמן ולהתאמץ רק כשצריך. בתחילת המשחק היא השיגה שער מהיר, ובהמשך – התבססה על הגנה חזקה, בדומה למערכות התשתית של CA – ועל התקפות מתפרצות. אם השופט לא היה פוסל לה התקפה מצוינת בגין נבדל שלא היה ושורק לטובתה לפנדל בגין נגיעת יד ברורה של ההגנה של דרום קוריאה-סימנטק, קרוב לוודאי שאורוגוואי-CA הייתה כובשת עוד שערים.

בדומה לסימנטק, נבחרת דרום קוריאה עלתה למגרש עם מה שמאפיין אותה – עבודה קשה ובלתי פוסקת מול היריב, כמו גם שיטתיות. כמו התרונות של סימנטק, שעובדים כל הזמן על המחשבים שלנו, דרום קוריאה הצליחה להשיג את השוויון. עם זאת, או אז התעוררה נבחרת אורוגוואי, ולאחר מספר התקפות מהירות כבשה את השער המרהיב ביותר באליפות, שהוביל לניצחונה.

במשחק שמינית הגמר השני נפגשו סטארט-אפ ישראלי מול חברת ענק. כאן, לראשונה, נכשלתי בתחזית שלי. בניגוד למה שכתבתי, גאנה, שמיוצגת בטור שלנו על ידי סטוורוייז – חברת הזנק ישראלית בתחום האחסון – ניצחה את נבחרת ארצות הברית, שהחברה המייצגת שלה בטור היא HP. המשחק היה מאוד מותח, ובסופו של דבר – ניצח הכישרון והזריזות של הסטארט-אפ את המכונה והשיטה האמריקניות .

אחת הסיבות שהאמריקנים לא מתחברים לכדורגל היא דווקא אחד הדברים שעושה את המשחק לכל כך יפה ומעניין – העובדה שהקבוצה המנצחת היא לא בהכרח זו שהייתה הטובה מבין השתיים על המגרש, ושיש המון הפתעות. כבר בתחילת המשחק הצליחה סטורוויז (גאנה) "לעקוץ" את האמריקנים בגול יפהפה. בהמשך התחיל המכבש האמריקני, ולמעשה, במחצית השנייה הייתה על המגרש רק קבוצה אחת. לגאנה לא הייתה שום הזדמנות לכבוש, אל מול לפחות 4 הזדמנויות של 100% גול לארצות הברית. מזלה של גאנה הוא שהיה לה את השוער שלה. בדומה למערכות של סטורוויז, למדינה האפריקנית יש לא רק נבחרת טובה, אלא גם מכניזם שיודע להגן על מערך האחסון והשער.

ארצות הברית כפתה על גאנה הארכה, לאחר שכבשה שער בפנדל, אולם בתחילת ההארכה כבשה גאנה-סטורוויז שער מרהיב, שסיים את דרכה של ארצות הברית-HP באליפות. ממילא כדורגל אינו המקצוע החזק של האמריקנים.

שתי הנבחרות המנצחות משני מהמשחקים הראשונים של שמינית הגמר – גאנה ואורוגוואי – תתמודדנה זו מול זו ברבע הגמר. ובמילים אחרות, משחק בין CA לסטורוויז. בתחזית שלי למשחק זה, בחרתי ללכת עם הראש ולא עם הרגש, שרוצה שחברה ישראלית תשגשג במונדיאל. על כן, אני חוזה ש- CA תמשיך לחצי הגמר, ואילו סטורוויז תסיים את דרכה באליפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים