תא"ל אביעד דגן הוא המפקד החדש של מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית

בתפקידו האחרון שימש תא"ל דגן כמפקד בסיס חיל האוויר בחצרים ● הוא החליף את תא"ל זיו אבטליון, ששימש בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ומסיים את שירותו הצבאי בתום 33 שנים בצה''ל

המפקד החדש של מנהלת הטרנס' הדיגיטלית. תא"ל אביעד דגן. צילום: דובר צה"ל

תא"ל אביעד דגן נכנס לתפקיד ראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב.

תא"ל דגן החליף בתפקיד את תא"ל זיו אבטליון, ששימש בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ומסיים את שירותו הצבאי בתום 33 שנים בצה"ל.

דגן, בן 48, התגייס ב-1991 לקורס טייס, השתחרר ב-1998 וב-2005 חזר לשירות צבאי סדיר. בשנים 2009-2010 שירת כראש צוות צפון ביחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר. בעשור הקודם שימש כמפקד טייסת "האחת", כמפקד היחידה לשיתוף פעולה בחיל האוויר, כראש מחלקת השתתפות בחיל האוויר ובשנים 2016-2017 היה דגן מפקד מרכז האש בפיקוד הצפון. מ-2018 ועד באחרונה דגן שירת כמפקד בסיס חיל האוויר "חצרים". הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב ובעל תואר שני במשפטים – שניהם מאוניברסיטת בר-אילן, ולו תואר שני נוסף בביטחון לאומי מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

בטקס חילופי המפקדים שנערך בשבוע שעבר במחנה "רבין" בקריה, אמר אלוף ליאור כרמלי, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, כי "צמד המילים 'העליונות הדיגיטלית' – הפך מרעיון למציאות. העצמתה של פלטפורמת האינטרנט המבצעי, עיצוב מרחבי הלחימה על בסיס תשתיות דיגיטליות וקישוריות, העצמת עולמות הידע והמידע, יחד עם הבינה המלאכותית – כל אלה מהווים את היסודות הבולטים ביותר למימוש החזון העומד מאחורי הקמת המנהלת".

לדברי ראש האגף, "התכנית הזאת אינה עומדת בפני עצמה. היא מבוססת על ראייה רב-זרועית, היא משלבת גורמים מבצעיים וטכנולוגיים, והיא זאת שמובילה את צה"ל להיות ארגון חדשני, דיגיטלי ומבוסס מידע. כך תממש המנהלת את ייעודה החשוב ביותר: העצמת הקטלניות והאפקטיביות של צה"ל".

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, מעניק תעודה לתא"ל זיו אבטליון, ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, מעניק תעודה לתא"ל זיו אבטליון, ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות. צילום: דובר צה"ל

תא"ל אבטליון אמר כי "למעשה המנהלת מהווה הצלחה בקנה מידה חסר תקדים כנגד כל הסיכויים, ומעל לכל הציפיות. הפלא הזה קרה בגלל אמון, שיתוף פעולה, פרגון, יזמות, חדשנות ואומץ. את כל אלה זכיתי לקבל ממפקדי, מפקודיי ומעמיתיי. המנהלת תמשיך לשאת את נס ההשתנות בדיגיטל בהצלחה, למען מימוש תפישת הניצחון של צה"ל".

תא"ל דגן אמר בטקס כי "אנשי המנהלת – תמצית תפקידנו הינו מבצעי. הנשק בו אנו אוחזים ועליו אנו אחראים הוא הגנתי, קטלני ואנושי, נוגע בכל תחום שלא תרצו. מוטלת עלינו אחריות אדירה להיות רלוונטיים ולהביא תוצאות מיידיות במשימותיו של צה"ל ובד בבד, עם מצפן ברור, להנדס, לסדר, לדמיין, להאיץ ולהמציא את השתנותו הדיגיטלית של צה"ל. אני משוכנע שהשנה החדשה מביאה עימה הזדמנויות אדירות, ואנרגיה אין קץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים