מי את, קינדריל?

בעקבות מסמכים שהגישה לרשות לניירות ערך בארצות הברית: כל מה שרציתם.ן לדעת על קינדריל ולא העזתן.ם לשאול

בניין וואן וידרבילט בניו-יורק, שבו ממוקם המטה של קינדריל. צילום: מתוך BigStock

קינדריל (Kyndryl), החברה החדשה שהוקמה כחלק מהפיצול של יבמ, הגישה באחרונה מסמכים ל-SEC – הרשות לניירות ערך בארצות הברית, שבהם צוין שהמהלך יושלם עד סוף השנה. המסמכים מפרטים את תוכניותיה העתידיות של החברה החדשה, ומאירים את נקודות החוזקה והחולשה שלה. החתום מטה נבר במאות הדפים שהוגשו, ומכאן נוצרה הכתבה הזאת, בבחינת כל מה שרציתם.ן לדעת על קינדריל ולא העזתן.ם לשאול.

במסמכים נכתב שהחברה ניצבת בפני לא מעט אתגרים: ירידה בהכנסות שלה מהתחום בשנים האחרונות – לפני ואחרי הפיצול, צמצום כוח האדם, השוק התחרותי שבו היא תפעל – שיש בו גם מתחרים של יבמ, כגון DXC – וכן שותפויות עם ספקים שלא מזוהים עם הענק הכחול, דוגמת מיקרוסופט.

"קינדריל צפויה לקחת חלק בשוק של 415 מיליארד דולר, למתן שירותים חדשניים לעיצוב, הפעלה ומודרניזציה של סביבות טכנולוגיות של לקוחות. החברה נמצאת במיקום ייחודי לתת מענה לצורך בשירותי IT אלה", צוין.

בדרך להיות ספקית פתרונות ה-IT השנייה בגודלה

על אף שהכנסות החברה הצעירה נמצאות בירידה, קינדריל צפויה להיות שחקן מסיבי בעולם ה-IT ושנייה בדירוג ספקיות הפתרונות, אחרי אקסנצ'ר. "אנחנו הספקית הגדולה ביותר של שירותי תשתית IT ומוכרים ככאלה על ידי כלל חברות המחקר, דוגמת גרטנר, פורסטר ו-IDC", כתבו אנשי קינדריל ל-SEC. "העסק חווה ירידות בהכנסות בשנים האחרונות: בששת החודשים הראשונים של 2021 הן עמדו על 9.52 מיליארד דולר – קיטון של 0.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ירידות חדות יותר היו ב-2020 – של 4.5%, וב-2019 – של 7%. ההכנסות ירדו בעיקר עקב צמצום בהיקפי הלקוחות בתעשיות שנפגעו מאוד מהמגפה העולמית".

קינדריל

קינדריל

לצד הקורונה, גורם נוסף לירידה בהכנסות הוא אובדן לקוחות. ב-2020 איבדה קינדריל 200 לקוחות וב-2019 היא איבדה 500. כיום עומד מספר הלקוחות שלה על 4,400. "בדומה ללקוחותינו, העדפנו הזדמנויות בעלות ערך גבוה יותר ב-2019. נקטנו פעולות לשיפור הרווחיות בטווח הארוך, והן השפיעו על תוצאותינו", נכתב.

במקביל לירידה בהכנסות, דיווחה קינדריל שהיא חוותה בשנה שעברה הפסד נקי של 2.01 מיליארד דולר. ב-2019, ההפסד הנקי שלה עמד על 943 מיליון דולר. "ההפסד הגבוה ב-2020 נבע בחלקו מעלות של 800 מיליון דולר בהוצאות על שינויים במצבת כוח העבודה", צוין. ההפסד במחצית הראשונה של 2021 עמד על 887 מיליון.

ב-2020 פוטרו עובדים רבים מהחלק ביבמ שהוא כיום קינדריל – מה שצוין במסמף באמצעות מכבסת המילים "איזון מחדש של כוח האדם על מנת לשפר את הרווח של העסק… כדי לפשט ולייעל את מודל הפעולה שלנו". במסמך לא פורט היקף הפיטורים, אולם קינדריל דיווחה שיש לה כ -90 אלף עובדים ברחבי העולם. "נשלים את רוב היציאות (הפיטורים – י"ה) של העובדים עד סוף 2021", צוין.

בפילוח גיאוגרפי, ציינה החברה במסמכים כי "הרוב המכריע של כוח העבודה, 92% ממנו, נמצא מחוץ לארצות הברית, עם מוקדים בהודו, פולין, ברזיל, יפן, צ'כיה והונגריה". ב-2020, יבשת אמריקה (שאותה מחלקים בקינדריל לשני אזורים) תרמה כ-38% מההכנסות שלה. אזור EMEA – אירופה, המזרח התיכון ואפריקה – תרם אחוז זהה, יפן – 16%, ואסיה פסיפיק – 8%.

המתחרים, המתחרים…

בסעיף "גורמי הסיכון", קינדריל ציינה את המתחרים כאחד הסיכונים המרכזיים שעומדים בפני העסק שלה: "המתחרים שלנו כוללים ארגונים שהרחיבו את ההיצע שלהם להגירה ולניהול של סביבות מבוססות ענן; חברות שמשתמשות במאגרי כוח האדם במדינות בעלות שכר נמוכה; ארגונים בעלי מגוון רחב של שירותים בנוכחות עולמית; וארגונים המשלבים הטמעת מערכות וייעוץ, עם בניית סביבות טכנולוגיות שונות המתפקדות באופן אחוד. רבות מהחברות הללו מציעות שילוב של ייעוץ, יישום ושירותים מנוהלים לרוחב התשתיות, היישומים והתהליכים העסקיים". החברה ציינה קומץ מתחרות בשמותיהן: DXC, אטוס, פוג'יטסו, אינפוסיס, רקספייס, TCS (שירותי הייעוץ של התאגיד ההודי טאטא) ו-וויפרו.

מה באשר למערכת היחסים העתידית עם החברה האם? החברה החדשה ציינה כי "נמשיך לקיים מערכת יחסים מסחרית חזקה עם יבמ. נכרות הסכם קניין רוחני עם יבמ, שבעקבותיו נמשיך להטמיע את המערכות שלה". לצד העבודה עם הענק הכחול, קינדריל ציינה ש-"נעבוד גם עם ספקים אחרים, דוגמת מיקרוסופט, VMware וסרוויס נאו… נגדיל את חופש הפעולה שלנו מול הלקוחות, נרחיב את היכולות הללו ונפתח אקו-סיסטם של ספקיות טכנולוגיות".

דרור פרל, מנהל פעילות קינדריל ישראל. צילום: נימרוד קפלוטו

דרור פרל, מנהל פעילות קינדריל ישראל. צילום: נימרוד קפלוטו צילום: נימרוד קפלוטו

ומה בישראל?

לקינדריל ישראל יש מאות לקוחות ממגזרים רבים – פיננסים, קמעונאות, היי-טק, ממשלה וביטחון. הסניף המקומי נמצא בעיצומו של מהלך קליטה מסיבי וצפוי להגדיל ב-2022 את מצבת כוח האדם שלו, שכולל כיום מאות עובדים – בעשרות אחוזים. זרוע הפיתוח של קינדריל מוקמת בימים אלה, כנגזרת של חלק מהמו"פ שהיה ביבמ. בארץ יפעל מרכז מו"פ של קינדריל, לצד מרכזי המו"פ הקיימים בארצות הברית ובהודו.

לקראת אירוע ההשקה של החברה בארץ אמר דרור פרל, מנהל פעילות קינדריל ישראל, כי "נהפוך להיות חברת האינטגרציה המובילה בעולם. אנחנו מביאים לשוק בשורה מרעננת, של חדשנות שמניעה צמיחה, מבלי להפנות עורף ליבמ, שממנה באנו. נצמח במאות אחוזים בשנה הבאה. נהיה הלקוח הכי גדול של יבמ, כמו גם השותף העסקי הכי גדול שלה. יחד עם זאת, נעבוד עם כל ספקיות הענן הגדולות".

כעת מוטלת חובת ההוכחה על שלושה אנשים, יוצאי יבמ: פרל, מרטין שרוטר, מנכ"ל קינדריל ולשעבר סגן נשיא יבמ לשווקים גלובליים, והנשיא – אלי קינן, שהיה מנכ"ל יבמ אמריקה הצפונית ויו"ר הענק הכחול ביפן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לולה

    השם דרור פרל לא מודגש :-) די ברור למה חחחחח

אירועים קרובים