"הציפורים הן הדינוזאורים ששרדו את עידן הקרח ב-IT"

רוברט ברון מיבמ הציג את אינסטנה - כלי השליטה, הבקרה והנראות של הענק הכחול בכנס IBM Instana Webinar, שנערך באופן וירטואלי היום (א'), בהשתתפות יותר ממאה מקצוענים לתחום

רוברט ברון, ארכיטקט בקבוצת המנמ"ר הגלובלי של יבמ

"נהוג לחשוב שעידן הקרח הביא להכחדת הדינוזאורים, אולם זה לא נכון. הציפורים הן המופע המשודרג של הדינוזאורים, ובהקבלה לעולם ה-IT, הן עפות מהר יותר, גמישות, וזריזות", כך אמר רוברט ברון, מהנדס פתרונות בכיר לתחום ענן ובינה מלאכותית ביבמ (IBM).

ברון דיבר בפתח כנס IBM Instana Webinar. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באופן וירטואלי היום (א'), בהשתתפות יותר ממאה מקצוענים לתחום.

לדברי ברון, "עולמות הפיתוח והתפעול השתנו בשנים האחרונות, ממעבר שרתים וירטואליים במקום פיסיים, ועד תוכנה כשירות, Cloud Native וקוברנטיס. צוותי הפיתוח נדרשים לנצל טכנולוגיות חדשות בקצב מהיר, עם מיכון פיתוח, בדיקות אוטומטיות וכל זה בסביבות IT מורכבות, על מנת לעמוד בקצב השינויים ההולך וגדל". ברון ציין כי "אי אפשר לתקן את מה שלא רואים, צריך פתרון המתאים לעולם חדש זה. ככל שקצב החדשנות גדל, כך גדל בהתאמה הצורך שלנו לשחרר מוצרים מורכבים יותר בקצב מהיר יותר, על מנת לעמוד בתחרות בשוק דינמי ומשתנה. יש לוודא שהפתרון אינו רק עסקי, כי אם עומד בדרישות ביצועים".

ברון ציין כי "יבמ רכשה את Instana, שמספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ולנראות ביצועים של אפליקציות, ולנראות של מערכות ניטור ה-IT. זו השתלבה ב-IBM Cloud Pak עבור AIOps של ווטסון, לאוטומציה של פעולות IT באמצעות בינה מלאכותית. כך, אנו מעניקים ללקוחות הארגוניים יכולות אוטומציה, המופעלות על ידי בינה מלאכותית, שמשתרעות מ-AIOps, שימוש ב-AI, לאוטומציה של פעולות IT, ובתצפית על יישומים ותשתיות, כשהכל בנוי על Red Hat OpenShift להפעלה בכל סביבת ענן היברידית".

"נושמת" Serverless ו"שוחה" קוברנטיס

"המענה של הענק הכחול", אמר ברון, "הוא בשלושה רבדים. הראשון – הבנה מה קורה על ידי יכולות תצפיתניות. להבדיל מניטור, שבו רואים רק כיצד המערכת מגיבה, פה מדובר על יכולת לדעת איך המערכת מתנהגת, מה נורמלי מבחינתה ומה מפריע לה לפעול. הרובד השני הוא אוטומציה: המערכת לומדת לבד את הסביבה שלה ואת מה היא צריכה כדי לכסות את כולה. היא דוגמת ואוספת נתונים מדי שנייה, או פחות מכך. הרובד השלישי מבוסס בינה מלאכותית, והוא מאפשר לטפל בהמון נתונים, תוך הוצאת המוץ מהתבן, התראות בטרם תקלות, ואם התקלה צצה – קבלת אותות לגבי הסיבות שמסייעות להגיע לפתרון מהיר".

ברון הציג את "סטאן", הכינוי שלו למערכת, ואמר כי "היא מספקת יכולות ניטור וניראות מקצה לקצה, היא נולדה לענן, ואינה נדרשת להתאמות ולשינויים לסביבה החדשה, היא 'נושמת' Serverless ו'שוחה' קוברנטיס Kubernetes. היא מבצעת דגימות מדי שנייה, וכך מונעת רעידת אדמה עתידית: עם התראה בזמן אמת, או מראש – כשהיא מזהה חריגה מהנורמות, והכל היא עושה בלא סיוע אנושי".

"מיכון מבוסס בינה מלאכותית הפך למחויב המציאות", סיכם ברון. "הוא עוזר להפוך את כל העבודות הממוקדות במידע לפרודוקטיביות יותר. ארגונים זקוקים לנראות מלאה על מה שקורה בכל תשתית הענן ההיברידית שלהם, ובכל הארגון שלהם. עסקים נדרשים לתוכנות מונעות AI, שיעזרו להם לנהל את הקושי והמורכבות של הפעלת יישומים בין עננים. המערכת שלנו לא רק קובעת פעולות, אלא גם מאפשרת ללקוחות לבצע אותן. כך אנו מבטיחים זמני תגובה מהירים של יישומים, גם בביקוש גבוה. יש לנו כבר לקוחות מחברות פורצ'ן 100 בחו"ל, ואנו בשלבי דיונים מתקדמים על הפרק בקרב מוסדות פיננסיים וחברות היי-טק בישראל".

זיו דאי, ארכיטקט פתרונות ענן היברידי ביבמ. צילום: יח"צ

זיו דאי, ארכיטקט פתרונות ענן היברידי ביבמ. צילום: יח"צ

הוובינר הסתיים בהצגה מעשית של הכלי, שנעשתה על ידי זיו דאי, ארכיטקט פתרונות ענן היברידי ביבמ. לדבריו, "אחד הדברים האהובים עלי באינסטנה הוא שבשל המיכון הרב איני נדרש לעמול קשה. המערכת יודעת לסרוק את כל הרכיבים באופן אוטומטי, היא יודעת לנטר לבד מתי משהו קורה, ובהתאמה, מניפה דגל אדום. הכלי תופר פתרון נוח למשתמש – וכך נעשה בו שימוש לא רק על ידי אנשי IT – אלא גם בידי מנהלים עסקיים".

לצפייה בכנס לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים