הרכישה הגדולה של צ'ק פוינט מזה שנים: קונה חברת הגנת מייל ב-900 מיליון ש'

ענקית האבחה הישראלית, שספגה באחרונה ביקורת בטענה שהיא מדשדשת אל מול חברות הסייבר האחרות, קונה את עב ענן, שעונה לאתגר חשוב באחד התחומים הכי צומחים בקורונה: העבודה מהבית

גיל פרידריך, מנכ"ל עב ענן. צילום: יח"צ

צ'ק פוינט הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את חברת הגנת המיילים מבוססת הענן עב ענן (Avanan). מהחברה לא נמסר סכום הרכישה, אולם על פי הערכות בשוק הוא עומד על 280 מיליון דולר, שהם כ-900 מיליון שקלים. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שמבצעת חברת הסייבר הישראלית הוותיקה בשנים האחרונות.

באחרונה ספגה צ'ק פוינט ביקורת רבה על כך שבניגוד לחברות אבטחת מידע וסייבר אחרות, שהעסקים שלהן זינקו בתקופת הקורונה, הדו"חות הכספיים שלה הציגו עליות מתונות בלבד, ובחלק מהמקרים גם ירידות. הרכישה של עב ענן מבססת את נוכחותה בתחום שהוא בין הצומחים ביותר בסייבר מאז פרוץ הקורונה, אם לא הצומח שבהם: הגנת העבודה מהבית. בצ'ק פוינט טוענים כי הפתרון של עב ענן, שישולב בפלטפורמות ה-Infinity שלה, "יהיה היחיד בתעשיית הגנת הסייבר שיגן על עבודה מרחוק מפני מתקפות פישינג, שמספרן הוכפל ב-2020, וקבצים זדוניים על מיילים, אפליקציות שיתוף ארגוניות דוגמת טימס, סלאק וגוגל דרייב, רשתות ארגוניות ונקודות קצה".

עב ענן נוסדה ב-2015 על ידי גיל פרידריך, המשמש כמנכ"ל החברה, רועי רותם, אבי זלוביץ' ומיכאל לנדאו. מאז הקמתה היא הפכה לחברה צומחת ומובילה – על פי דלויט, הפייננשל טיימס, גרטנר ואחרים. החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מהם 30 בישראל ו-70 בארצות הברית, והיא פיתחה טכנולוגיה מבוססת פטנט שחוסמת את המיילים הזדוניים עוד בטרם נחתו בתיבת הדואר הנכנס. מספר הלקוחות של עב ענן עומד על יותר מ-5,000 והיא מגינה על מעל 2.5 מיליון תיבות דואר.

הצוות הישראלי של אוונאן. צילום: יח"צ

הצוות הישראלי של עב ענן. צילום: יח"צ

בצ'ק פוינט אומרים כי הפתרון המשולב שלה ושל הנרכשת יבטיח רמת הגנה למיילים הגבוהה ב-30% מכלל הפתרונות בשוק, התקנה והטמעה ארגונית בתוך חמש דקות וסינרגיה של הגנות על כלל השימוש בתשתיות הדואר האלקטרוני ואפליקציות השיתוף הארגוניות למיניהן.

הרכישה השישית בשלוש השנים האחרונות

העסקה צפויה להיסגר בימים הקרובים, והיא הרכישה הגדולה ביותר של חברה שצ'ק פוינט מבצעת מזה שנים. זוהי החברה השישית שצ'ק פוינט קונה בשלוש השנים האחרונות, וה-16 בסך הכול. בין היתר, בדצמבר 2019 היא רכשה את פרוטגו הישראלית תמורת 140 מיליון דולר. החברה הנרכשת פיתחה טכנולוגיית הגנה עבור אפליקציות נטולות שרת, שמונעת מתקפות זדוניות עליהן בזמן ריצה ומונעת הטמעה של קוד פגיע בסביבת הייצור. בינואר באותה השנה היא קנתה את פורסנוק, שפיתחה טכנולוגיית אבטחה שמבוססת על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, תמורת כמה מיליוני דולרים. שלושה חודשים לפני כן הצטרפה לפורטפוליו שלה Dome9, שמציעה מערכת לגילוי, תיקון ואכיפה של מדיניות אבטחה בענן הציבורי – תמורת יותר מ-150 מיליון דולר.

דורית דור, סמנכ"לית מוצרים, מחקר ופיתוח בצ'ק פוינט, אמרה כי "יותר ויותר ארגונים בעולם עוברים למייל מבוסס ענן ובמקביל, המייל הפך לערוץ מרכזי לתקיפות סייבר. אנחנו מכירים מקרוב את הטכנולוגיה של עב ענן והשתמשנו בחלקים ממנה בשנים האחרונות. עכשיו, עם רכישת כלל היכולות שלה ושילובן בארכיטקטורת ה-Infinity שלנו, נציע פתרון הגנה מקיף וחזק".

לדברי פרידריך, הרכישה על ידי צ'ק פוינט היא "פרק חדש וחשוב במסע שלנו. יכולות ההגנה והמודיעין של צ'ק פוינט גבוהות מכלל המתחרות בשוק, והשילוב שלנו בתוכן יבטיח שנעצור מתקפות מיילים מתוחכמות, שכל האחרים מפספסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים