התפקיד החדש של איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר לשעבר: נשיא משותף ב-NSO

לאחר שש שנים כמנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי מונה כחבר הנהלה בכיר וכנשיא משותף ב-NSO, לצד הנשיאה הנוכחית, שירי דולב ● הצטרפותו מגיעה בתקופה קשה לחברה, שנמצאת "תחת זכוכית מגדלת" בינלאומית בעולם בשל תחקיר עיתונאי שמצא, כי תוכנת הריגול שלה פגסוס, משמשת למעקב אחרי פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאי

איציק בנבנישתי, המנכ"ל העוזב של NSO.

חברת הסייבר ההתקפי NSO הודיעה על מינוי של איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר עד חודש אפריל האחרון, כחבר הנהלה בכיר וכנשיא משותף בחברה, לצד הנשיאה הנוכחית, שירי דולב, ויהיה שותף, בין היתר, לגיבוש ולמימוש הפוטנציאל העסקי הרב של החברה, על מגוון הטכנולוגיות החדשניות בתחומי איסוף המודיעין, האנליטיקה, אנטי רחפנים ובתחומי החילוץ וההצלה.

בנבנישתי כיהן כמנכ"ל פרטנר במשך שש שנים, לאחר שכיהן כמשנה למנכ"ל במשך כשנה וחצי, והתפטר מתפקידו במפתיע בחודש אפריל האחרון. בתקופת כהונתו הוביל מהלכים אסטרטגיים לביסוס פרטנר כקבוצת תקשורת כוללת, בהם פריסה של דור 4.5 והשקת דור 5, הקמת תשתית סיבים אופטיים עצמאית והשקת שירות הטלוויזיה פרטנר TV. במהלך כהונתו בלטה פטנר בשוק באיתנותה הפיננסית, גם בתקופות סוערות בשוק התקשורת ועל אף משבר הקורונה בשנה האחרונה. לפני פרטנר כיהן בנבנישתי כמנכ"ל בזק בינלאומי.

בנבנישתי הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ו-MBA מהאוניברסיטה העברית.

שלו חוליו, מנכ"ל NSO, אמר עם מינויו של בנבנישתי, כי "אני שמח מאוד מהחלטתו של איציק להצטרף לחברה. ניסיונו הרב של איציק בניהול בסביבה מורכבת ודינמית, השינויים האסטרטגיים שהוביל בתנאי שוק מאתגרים ותחרותיים וכישוריו הרבים והמגוונים יהוו חיזוק משמעותי להנהלת החברה לקראת המהלכים הפיננסיים והאסטרטגיים שהחברה מתכננת. בחירתו של איציק להצטרף לחברה מהווה הבעת אמון אדירה בחברה ובעובדיה, בי ובחברי ההנהלה, ואנו מצפים להצטרפותו על מנת שנוכל להמשיך להוביל את NSO להצלחות אדירות".

בנבנישתי מסר, כי ״אני שמח ונרגש להצטרף לחברת הטכנולוגיה המובילה בעולם בתחומי הסייבר המודיעיני, ומשוכנע כי ביחד נוכל לממש את חזון החברה, להמשיך לפתח את עסקי החברה ולהתרחב לעולמות תוכן חדשניים".

בנבנישתי מצטרף ל-NSO, שזכתה לא אחת לביקורת שלילית על תוכנת הריגול שלה פגסוס, בתקופה בעייתית במיוחד על רקע ביקורות חריפות מרחבי העולם בעקבות תחקיר עיתונאי רחב היקף, שלפיו פגסוס משמשת למעקב אחרי פעילי זכויות אדם, עיתונאים ופוליטיקאים. לפי התחקיר הבינלאומי, שמשותף ל-17 ארגוני חדשות מכובדים בעולם, פגסוס שימשה לפריצה לטלפונים חכמים רבים של פעילי זכויות אדם, עיתונאים ואנשי עסקים, ואף הייתה מעורבת בחיסולו של העיתונאי מתנגד המשטר הסעודי, ג'מאל חשוקג'י. לפי הפרסומים, בין המדינאים שנכללים ברשימת היעדים לריגול נמצאים נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מלך מרוקו, מוחמד השישי, וראש הממשלה לשעבר של לבנון, סעד אל חרירי. את התחקיר הבינלאומי הוביל ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בשיתוף ארגון פורבידן סטוריז, והיו שותפים לו יותר מ-80 עיתונאים מ-10 מדינות.

NSO הכחישה את ממצאי התחקיר וטענה שהוא מלא בנתונים לא נכונים. בין היתר, נטען, לא מדובר ב-50 אלף מכשירי טלפון, והמאגר שממנו נשאבו הנתונים שבתחקיר הוא חופשי ופתוח. נאמר שמדובר בכלל במאגר נתונים שנמצא באתר שמקורו בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים