בזק תקים חברת אינטגרציה; אושר איחוד פעילות בזק בינלאומי ו-יס

חטיבת האינטגרציה של בזק תפוצל לחברה חדשה, שתציע שירותי IT, ופעילות בזק בינלאומי תמוזג בזו של יס ● ברבעון השני: עליות בהכנסות וברווח הנקי

בזק

קבוצת בזק סיימה את הרבעון השני של השנה עם עליות חד ספרתיות בהכנסות וברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה היום (ה'). יחד עם הדו"חות הכספיים החברה פרסמה כי הדירקטוריון שלה אישר את השינוי המבני בה, שכולל את פיצול חטיבת האינטגרציה לחברה נפרדת חדשה שתוקם ואת מיזוג הפעילות במגזר הפרטי של בזק בינלאומי ו-יס.

בבזק אומרים שההחלטה להקים חברת אינטגרציה התקבלה לאחר תהליך ניתוח מעמיק של שוק ה-IT, שנעשה בליווי חברת הייעוץ דלויט ושהצביע על פוטנציאל עסקי רב בתחום ועל היכולת של החברה לממש אותו. החברה החדשה תתמקד בשירותי אינטגרציה ו-IT לעסקים, כשכבר כיום, הפעילות של הקבוצה בעולמות אלה מייצרת לה הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה. בקבוצה אומרים כי "אנחנו מאמינים שנוכל לצמוח באופן משמעותי בתחום, בדומה לחברות אחרות בענף, בין היתר באמצעות רכישות. במקביל, המיזוג של בזק בינלאומי ל-יס יאפשר לנו לממש אסטרטגיית טריפל אפקטיבית, שנשענת על המותג החזק של יס יחד עם תשתית הסיבים של בזק".

חברת האינטגרציה החדשה תציע את הפתרונות של בזק בעולמות התקשורת, המחשוב ואבטחת המידע – שכיום החטיבה מציעה אותם. החטיבה פועלת בארבעה שדות פעילות מרכזיים: רשתות LAN, פתרונות Voice, לרבות לקול סנטרים ולחדרי ישיבות, אבטחת מידע וסיסטם – ובכלל זה תכנון וביצוע מיגרציה לרשתות הארגון הלקוח, פתרונות ענן והתאוששות מאסון, וכן ייעוץ וניתוח DBA.

עליות לבזק קווי, הרווח של פלאפון קפץ פי 20

בזק רשמה ברבעון השני גידול של 5.3% בהוצאות ל-1.73 מיליארד שקלים. ההכנסות עלו בשיעור קטן יותר – של 2.1% ל-2.2 מיליארד. בין חברות הבת, רק אחת – פלאפון – הציגה עלייה בהכנסות, שגדלו ב-7.7% ל-676 מיליון שקלים, ושלוש האחרות רשמו ירידות: ההכנסות של בזק קווי קטנו ב-0.5% לקצת יותר ממיליארד שקלים, ואלה של בזק בינלאומי ושל יס ירדו כל אחת ב-1.3% – ל-310 מיליון ול-315 מיליון שקלים, בהתאמה.

הרווח התפעולי הושפע לרעה מהעלייה בהוצאות ופחת ב-8.2% ל-469 מיליון שקלים. גם שיעור ה-EBIDTA של בזק פחת – ב-3.7% ל-934 מיליון. לעומת זאת, הרווח הנקי של הקבוצה גדל ב-9.3% ל-294 מיליון, כאשר שתיים מחברות הבת שלה רשמו עליות ברווחיות: הרווח של פלאפון קפץ פי 20 ל-20 מיליון שקלים וזה של בזק קווי עלה ב-3.9% ל-238 מיליון. הרווח הנקי של יס נותר ללא שינוי וזה של בזק בינלאומי צנח ב-47.6% ל-11 מיליון. העלייה ברווח הכללי של בזק מוסברת בפירעון מוקדם של חובות.

הדו"ח הנוכחי של בזק מאשרר את התחזית השנתית שלה, שלפיה הרווח הנקי לבעלי המניות של הקבוצה יעמוד על מיליארד שקלים וה-EBIDTA עתיד לעמוד על 3.5 מיליארד.

גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק. צילום: יונתן בלום

גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק. צילום: יונתן בלום צילום: יונתן בלום

הרווח הנקי החצי שנתי עלה ב-18%

גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק, אמר כי "ברבעון השני המשכנו לחזק את שלושת היסודות שעליהם עומדת הקבוצה: ביצועים עסקיים חזקים, השקעה בתשתיות ואיתנות פיננסית. כל אלה יבטיחו לבזק את מעמדה בשוק התקשורת הישראלי בטווח הארוך, תוך יצירת ערך לכל בעלי העניין בחברה".

שרון ציין את תוצאות המחצית הראשונה של השנה בשני הסעיפים העיקריים – ההכנסות והרווח. "הביצועים העסקיים התבטאו בגידול חצי שנתי של כ-2% בהכנסות, שהגיעו לכ-4.4 מיליארד שקלים, ובעלייה של כ-18% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-702 מיליון. ההשקעה בעתיד הקבוצה השתקפה בגידול של כ-27% בהשקעות בחצי השנה הראשונה, שהגיעו לכ-876 מיליון שקלים – בעיקר בשל הפריסה המואצת של תשתית הסיבים. האיתנות הפיננסית קיבלה חיזוק נוסף הרבעון, כאשר החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-6.7 מיליארד שקלים – ירידה משמעותית של כ-12% בהשוואה ליוני 2020", אמר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איל

    מצוין כל הכבוד עכשו אתם צריכים להעביר למדינה 20% מהרווחים 2אתם צריכים לחלק סטרימר 3 שרותכם מעולה

  2. אזרח מודאג

    לפני שמפרקים את בזק בינלאומי ואחר כך את פלאפון צריך לעבור דרך הוועדים. עד אז אפשר להמשיך לתכנן תוכניות באוויר. בסוף בזק תתחזק עוד יותר (תוכל למכור גם תשתית וגם אינטרנט) והצרכן יפסיד. כיום ישנה תחרות באינטרנט בלבד, בתשתית שולטת בזק והוט, ושם אין תחרות באמת.

אירועים קרובים