"המרוץ לדיגיטל הפך למגיפה"

"הקורונה דחפה מאוד חזק את התחום, והביאה להשקעה של משאבים רבים, כספיים וטכנולוגיים, ולהפיכת הדיגיטל למבדל תחרותי בין ארגונים", כך אמר ארז גל חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנהל קבוצת הפריסייל בנט-אפ ישראל

ארז גל חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"הקורונה עשתה לא מעט דברים גרועים, אבל לדיגיטל בארגונים היא עשתה רק טוב. היא דחפה מאוד חזק את התחום. ראינו ארגונים משקיעים משאבים רבים, כספיים וטכנולוגיים, בהאצת העבודה מרחוק. כמו כן, הדיגיטל הפך בתקופה זו למבדל תחרותי בין ארגונים. לדוגמה, מנמ"ר של בנק חשב לפני שנתיים, במסגרת בניית תוכנית העבודה שלו, מה הוא רוצה להעביר לענן, ולפתע בנק מתחרה הציג שירותים וגרם לתחרות, שיש לה השלכה גם על כמות המידע בענן וגם על עצם השימוש בו. כיום, ארגונים חשים לחץ לערוך את השינוי הדיגיטלי ולהאיץ את ביצועו. זו כבר לא יוזמה טכנולוגית, אלא היא מגיעה מההנהלה ומהשיווק", כך אמר לאנשים ומחשבים ארז גל חן, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומנהל קבוצת הפריסייל בנט-אפ ישראל.

"זו אחת הסיבות שלמרות קשיים לכאורה, סיימנו את השנה הכספית בצורה הכי טובה אי פעם", ציין גל חן, שמונה לתפקידו בתחילת השנה.

לדבריו, "ארגונים הולכים לדיגיטל הרבה יותר בתקופה האחרונה, עם יותר תהליכים ויותר שימוש בענן. זאת, כי הענן מאפשר לייתר תהליכים במהירות רבה יותר. הענן מספק יכולת ל-'ניצחונות מהירים': חלק מהדיגיטליזציה עובר דרך הענן".

"סאבלט" לשירותים

"לפני קצת יותר משנה, ביוני אשתקד, רכשנו את ספוט הישראלית, שפיתחה מערכת לניהול אופטימלי של משאבי ענן. זאת, כדי להוביל בתחום התשתית המונעת על ידי אפליקציה (Application Driven infrastructure)", אמר גל חן. "הסטארט-אפ הישראלי מסייע ללקוחות הארגוניים לצרוך שירותי ענן תוך מקסום היתרונות בהיבט העלות-תועלת. הוא עושה זאת על ידי ניתוח סטטיסטי של מחיר השרתים בקרב ספקיות הענן המובילות, דוגמת AWS, גוגל קלאוד ומיקרוסופט עם ה-Azure שלה. אלה מציעות לעתים שירותים במחירים זולים באופן מיוחד, במקרים שבהם יש להן דטה סנטרים שלא מנוצלים באופן מלא".

הוא הוסיף כי "ענקיות הענן מאפשרות ללקוחותיהן לרכוש שרת על בסיס משאבי מחשוב פנויים, עם הצעות מחיר בזמן אמת. כך, ניתן לרכוש שרתים במחיר נמוך מהרגיל, עם נטילת סיכון לגבי הזמינות של השרת – שיכול להירכש בינתיים על ידי לקוח ארגוני אחר. התשתית מונעת האפליקציה של ספוט לאופטימיזציה מתמשכת מסייעת לארגונים לחסוך עד 90% מעלויות העיבוד והאחסון בענן, שמהוות כ-70% מכלל הוצאות הענן, והדבר יאיץ את אימוץ הענן הציבורי. מה שספוט עושה הוא מעין 'סאבלט', כשהיא בוחנת העברת שירותים לפני שהם יורדים, וכך השירות נותר באוויר ומייצר שביעות רצון זולה בין העננים".

רכישה נוספת שביצעה נט-אפ, שאותה גל חן ציין, היא זו של דטה מכניקס. "המערכת שלה בודקת כל משימה שרצה באשכול, אוספת מידע תוך כדי הרצה – ואז הופכת את המשאבים האלה לאוטומטיים וזמינים", אמר. "הרכישה הזו מתחברת ליוזמת Ocean שלנו – טכנולוגיית מיכון ומיטוב שמאפשרת ללקוחות הארגוניים להריץ קונטיינרים ולמקסם את החסכון הכספי שלהם ללא צורך בניהול התשתית, וכך להריץ קונטיינרים בלי מכונות וירטואליות. Ocean מספקת את כל מה שדרוש מתשתית כשירות".

לסיכום הוא אמר כי "העולם משתנה במהירות והשינוי הדיגיטלי הואץ בשל מגיפת הקורונה. המגיפה אילצה ארגונים לעבוד עם ענן אחד, או יותר. התקופה האחרונה הדגישה את החשיבות של הענן כפלטפורמה דיגיטלית, שעליה ניתן לנהל עסקים ולפעול מול לקוחות. המומחים הם אלה שצריכים למנף את הפלטפורמות הגלובליות העסקיות של ספקיות הענן. אנחנו מבינים את הכוח של החברות המומחיות ובחרנו להיות שותפים שלהן. כחלק מהשינוי הדיגיטלי הבנו קודם כל שהלקוחות צריכים לפתור בעיות של ניהול נתונים בסביבת ענן היברידית ומרובת עננים. אנחנו מפיגים את חששות המנמ"רים מהינעלות בענן אחד וממשיכים למצב את עצמנו לא עוד כחברת אחסון, אלא כחברת תוכנה, חברה לניהול מידע ולניהול בענן – יעיל וגמיש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים