יוניקורן חדש: וויליוט הישראלית גייסה 200 מיליון דולר

המחשב-חיישן שפיתחה החברה מנטר מדדים שונים אודות מוצרים בתהליך השינוע שלהם, באמצעות בינה מלאכותית ● מקורות בשוק מעריכים שהשווי שלה עומד על יותר ממיליארד דולר ● את הסבב הובילה סופטבנק, שמצטרפת לחברות בולטות שהשקיעו ב-וויליוט, בהן AWS וסמסונג

מייסדי וויליוט: מימין - אלון יחזקאלי, טל תמיר (המנכ"ל) וירון אלבוים. צילום: נמרוד גנישר, טיטאן מיתוג

וויליוט (Wiliot), שמציעה פתרונות לעולם האינטרנט של הדברים, היא עוד חברה ישראלית שהפכה לחד קרן. החברה הודיעה היום (ג') כי השלימה סבב גיוס C בסך של 200 מיליון דולר. ב-וויליוט סירבו למסור נתונים על שווי השוק שלה, אך מקורות בשוק מעריכים שהוא עומד על יותר ממיליארד דולר. את הסבב הובילה קרן השקעות של סופטבנק. בין המשקיעות בחברה בסבבים הקודמים נמנות קרנות השקעות של חברות בולטות נוספות, בהן AWS, סמסונג, קוואלקום ו-וריזון.

לצד ההודעה על הגיוס, וויליוט מסרה כי היא יוצאת במהלך גיוס עובדים נרחב, כלשונה, למרכזי הפיתוח שלה בישראל: זה הקיים בקיסריה וזה החדש בתל אביב. כמו כן, וויליוט מתרחבת לטריטוריות חדשות, כגון יפן וכמה מדינות באירופה, נוסף על אלה ביבשת שהיא כבר פועלת בהן. עוד כחלק מהסבב, עמית לובבסקי מסופטבנק יצטרף לדירקטוריון של וויליוט.

דוגמה לשימוש במערכת של וויליוט. צילום: יח"צ

דוגמה לשימוש במערכת של וויליוט. צילום: יח"צ

פעילותה של החברה היא בעולם החיישנים כשירות (Sensing as a Service). הפלטפורמה שלה מבוססת על מחשב זעיר מתוצרתה בשם Wiliot IoT Pixels. המחשב מתכלה, מיוצר בעלות נמוכה וניתן להדבקה לכל מוצר או אריזה. כך הוא הופך לחיישן שמנטר נתונים פיזיים וסביבתיים שונים באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, שמתאימה מודלים התנהגותיים לשינויים אלקטרומגנטיים. המידע מתורגם לתובנות מעשיות, המשמשות לשיפור תהליך הייצור, האספקה והשימוש בכל מוצר בצורה מאובטחת, פרטית ומהימנה – מבטיחים בחברה.

בין הלקוחות של וויליוט נמנות יצרניות פארמה, מזון והלבשה. על פי החברה, הן משתמשות בפלטפורמה שלה כדי לקבל מידע על הסחורות שאותן הן משנעות – לא פעם למרחקים של קילומטרים רבים, וכך למנוע חוסר ודאות, שבתורה יוצרת חוסר יעילות. המערכת מאפשרת לחבר לאינטרנט מוצרים שלפני כן היו מנותקים מהרשת לאורך תהליכי הייצור, השינוע והצריכה שלהם.

המוצרים והאריזות המחוברים למערכת של וויליוט יכולים לנטר טמפרטורה, וכן למדוד קיבולת, תנועה ושינוי מיקום, לחות וקירבה ליעד. היא מאפשרת למותגים להבין מהן רמות המלאי בכל שלב בשרשרת האספקה. המשתמש, מצדו, יכול לקבל מידע על המקור וצורת השימוש במוצרים יומיומיים בבית. זאת, לפי וויליוט, באמצעות פלטפורמה מאובטחת ותוך הגנה מרבית על הפרטיות.

"לאפשר להשתמש במוצרים בצורה מושכלת יותר"

"הטכנולוגיה של וויליוט היא שלב חדש בעולם האינטרנט של הדברים המבוסס על בינה מלאכותית וסופטבנק החליטה להיות שותפה ולתמוך בנו", אמר טל תמיר, מנכ"ל החברה. "חזון האינטרנט של הדברים ממוקד ב-'דברים' והמשימה שלנו, ב-וויליוט, היא להשתמש בחומרה, בחיישנים מבוססי AI ובמודל עסקי חדשני, ובכך לאפשר לנו להשתמש במוצרים סביבנו בצורה מושכלת וטובה יותר".

לדברי יאני פיפיליס, מנכ"ל חטיבת יועצי ההשקעות של סופטבנק, "באמצעות פיתוח פתרון בעל ניצולת אנרגיה עצמית ושימוש, המשתמש בבינה מלאכותית, וויליוט מחברת את העולמות הפיזי והדיגיטלי. מאז ומעולם האמנו שהחיבור בין IoT ל-AI יאפשר לאנשים חיים טובים ובריאים יותר, שבהם נוכל לדעת האם המזון שאנחנו רוצים לאכול או התרופה שאנחנו צריכים לקחת בטוחים לשימוש. נסייע להגדיל את מגוון היישומים של וויליוט בעולם האינטרנט של הדברים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סק

    עשיתי תחקיר על החברה, נראה מעניין מאוד. רק לא הצלחתי להבין לגמרי סטטוס מצב עדכני. נראה כי הם תקועים מסה חודשים רבים

אירועים קרובים