תכנית חומש במשרד החינוך: לימודי היי-טק ומחשבים מהגן ועד י"ב

שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה על התכנית של הממשלה החדשה: "מתפקידנו להנגיש לתלמידים את עולמות התוכן השונים, ובהם את עולם ההיי-טק, שישראל נחשבת כמעצמה בתחום"

לימודי היי-טק לכולם מהגן עד התיכון. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד החינוך ומשרד החדשנות והמדע, מקדמים תכנית לפיה בתוך חמש שנים מקצועות ההיי-טק, מדעי המחשב, רובוטיקה ותחומי ידע נוספים, יהיו חלק מתכנית הלימודים הסדירה, בכל בתי הספר מגיל גן ועד י"ב. כמו כן, מקצועות ההיי-טק יהיו חלק ממקצועות הבגרות שתלמידים ייבחנו בהם.

הפיילוט של התכנית יחל במחצית השנייה של השנה הבאה, לתלמידי חטיבות הביניים. זאת במטרה לחשוף את התלמידים למקצועות ההיי-טק, הסובל ממחסור חמור בכוח אדם.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. צילום: אסף בר שי

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. צילום: אסף בר שי צילום: אסף בר שי

מעטים עושים בגרות במקצועות ההיי-טק

כיום, כ-10% בלבד מתלמידי התיכון בישראל נבחנים לבגרות במקצוע מוגבר באחד מ"מקצועות ההיי-טק" – מתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב. בנוסף, מסתמנת ירידה בהתעניינות תלמידים בתחומים אלה, וכן פערים אל מול מדינות אחרות. החשיפה למקצועות הללו בחטיבות הביניים נועדה להגדיל את מספר התלמידים הפונים ללימודי מדעים.

היעד הסופי הוא שבתוך חמש שנים יהיו עתודות של בוגרים שיוכלו להשתלב במקצועות ההיי-טק, ובכך לממש את היעד שהציבה המדינה, להגדיל את אחוז המועסקים בהיי-טק מכלל העובדים במשק ל-15 אחוזים, לעומת 10 אחוזים כיום.

שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש הכהן. צילום: מתוך ויקיפדיה

שרת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות, אורית פרקש הכהן. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

התכנית גובשה בשיתוף פעולה בין שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לבין שרת החדשנות והמדע, אורית פרקש הכהן, וכבר הוקמו צוותי עבודה משותפים כדי להטמיע את התכנית. שר האוצר, אביגדור ליברמן, וראש הממשלה, נפתלי בנט, תומכים בתכנית, והנושא יועלה להחלטת ממשלה בהמשך.

שרת החינוך וההשכלה הגבוהה, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "מתפקידנו להנגיש לתלמידים את עולמות התוכן השונים, ובהם את עולם ההיי-טק, שישראל נחשבת כמעצמה בתחום".

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: "מדינת ישראל מצטרפת למדינות המובילות בעולם בתחום ההיי-טק המתמרצות תכניות חינוכיות שמכשירות את הדור הצעיר ללימודי המחשב החל מן הגיל הרך ועד התיכון. שוק ההיי-טק הישראלי צמא לכח אדם איכותי, ונמצא בבעיה קשה של מחסור בהון אנושי מתאים. תכנית זו מניעה מענה בטווח הארוך, לצד, כמובן, צעדים לטיפול בנושא לטווח הקצר".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים