מנכ"לית אורקל: "קשה להבין את החלטת הממשלה במכרז נימבוס"

צפרא כץ, ילידת ישראל ומנכ''לית אורקל העולמית, מבקרת בארץ ואומרת: "ישראל מיוחדת עבורי, החדשנות כאן עושה לי עור ברווז" ● היא התייחסה לקריאות עובדים של ענקיות טק שלא לעשות עסקים עם ישראל: "מי שקורא כך - אורקל היא לא מקום עבודה עבורו"

מנכ"לית אורקל, צפרא כץ, בביקור הנוכחי בישראל. צילום: עזרא לוי

מנכ"לית אורקל, צפרא כץ, מותחת ביקורת על החלטת הממשלה לבחור ב-AWS ובגוגל כזוכות במכרז הענן הממשלתי נימבוס, אומרת שאורקל היא אולי לא מקום עבודה לעובדים שקוראים שלא לעשות עסקים עם ישראל, ומדגישה שהחדשנות הישראלית "עושה לי עור ברווז".

כץ, ילידת ישראל, הגיעה השבוע לביקור בארץ עם בני משפחתה ושוחחה הבוקר (ה') עם עיתונאים במלון שרתון בתל אביב. לדבריה, "ישראל היא מדינה מיוחדת עבורי. בכל פעם שאני מגיעה לפה, פעם-פעמיים בשנה, אני מרגישה בבית". הביקור בישראל הוא הנסיעה הראשונה של כץ מחוץ לגבולות ארצות הברית מאז פרוץ מגפת הקורונה. במהלך הביקור היא נפגשה עם סטארט-אפים מקומיים וסיירה בדטה סנטר של בינת תקשורת מחשבים בהר חוצבים בירושלים, שם נבנה הדטה סנטר הייעודי לענן של אורקל, בהשקעה של כמיליארד שקלים. לדבריה, המרכז ייפתח השנה, אחרי חגי תשרי.

אורקל הפסידה באחרונה במכרז הענן הממשלתי נימבוס, אולם ייתכן שהסיפור לא נגמר ויגיע לערכאות. "ההחלטה על הזוכים להקמת הענן הממשלתי במכרז נימבוס קשה להבנה", אמרה כץ. "אני לא יכולה להסביר את ההחלטה הזו. אולי לא כל המידע היה זמין ונגיש עבור מקבלי ההחלטות בטרם הם החליטו, אז אני לא יכולה להגיב. האם נערער על ההחלטה? ובכן, נראה".

היא הדגישה שהחברה ממשיכה בהקמת הדטה סנטר שלה לענן, ללא קשר לנימבוס. "המרכז הזה מיועד לארגוני אנטרפרייז – אך לא רק. זהו דטה סנטר מסיבי, שנמצא תשע קומות תחת הקרקע, משתרע על אלפי מ"ר, חסין מפני נפילות טילים ורקטות, עם רמת אבטחת מידע הכי גבוהה שאפשר, רישות כפול ועם רכיבים ומערכות כפולים, לטובת יתירות מתמדת", אמרה. "הדטה סנטר לענן בישראל הוא לא דבר מובן מאליו. הקמנו אותו בארץ שמונה תשעה מיליון אזרחים, הרבה לפני שהקמנו דטה סנטרים שכאלה בארצות שמונות 60 או 80 מיליון אזרחים. אנו אוהבים את ישראל ויודעים שהיא זקוקה לענן שלנו. הקמנו אותו בלא שנשאלנו לגביו, ובלי שמישהו הבטיח לנו משהו אודותיו".

אורקל הודיעה מוקדם יותר השנה כי היא מקימה את הדטה סנטר הישראלי שלה (דבר הקמת המרכז פורסם בראשונה עוד קודם לכן באנשים ומחשבים), ועקפה בכך את AWS ואת מיקרוסופט. הקמת האזור הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל להקים 38 אזורי ענן ברחבי העולם עד סוף השנה – מה שיהפוך את החברה לספקית הענן הציבורי עם קצב הגידול המהיר ביותר בעולם. המתקן שישמש את הענן הישראלי משתרע על פני אלפי מ"ר.

מנכ"לית אורקל, צפרא כץ (במרכז), עם אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, וערן פייגנבאום, ממלא מקום מנכ"ל אורקל ישראל, במדרגות המובילות לדטה סנטר התת קרקעי של ענן אורקל הישראלי. צילום: עזרא לוי

מנכ"לית אורקל, צפרא כץ (במרכז), עם אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, וערן פייגנבאום, ממלא מקום מנכ"ל אורקל ישראל, במדרגות המובילות לדטה סנטר התת קרקעי של ענן אורקל הישראלי. צילום: עזרא לוי

"הפעם הראשונה שחשבנו לתבוע את הממשל האמריקני"

כץ התייחסה גם למכרז הענן של הפנטגון, JEDI, שהשבוע החליט משרד ההגנה האמריקני לבטל אותו ולקיים מכרז חדש לענן הביטחוני. לדבריה, "דקות לאחר מסיבת העיתונאים שבה הוכרז על המכרז החדש קיבלתי טלפון מהממשל שבו נאמר לי שהם רוצים לעבוד אתנו. צריך לזכור, המכרז נערך לפני שנים והבשלות הטכנולוגית שלו נבדקה בפעם האחרונה ב-2017. מאז יוצרו מיליוני סרטונים בטיקטוק ועוד מיליארדי סטורי'ז באינסטגרם".

"ההתנהלות במכרז הפנטגון (שבו אורקל אפילו לא עלתה לגמר – י"ה) הייתה לא קלה עבורנו", אמרה כץ. "אנחנו לא נוהגים לתבוע את הממשל, וזו הפעם הראשונה שבה חשבנו לתבוע אותו. זה לא היה פשוט: אנחנו אוהבים את ארצות הברית והממשל האמריקני היה הלקוח הראשון של אורקל. תחשבו כמה גרוע היה המצב אם הגענו לכך שחשבנו לתבוע את הממשל".

"אסור להסתכן באובדן נתונים – זה קריטי לכלכלה"

בדבריה הודתה כץ ש-"אורקל הייתה האחרונה ללכת לענן, אבל זה נתן לנו את האפשרות לבנות את דור 2 בענן. יצרנו ענן ללא פשרות, שניתן להריץ בו כל עומס עבודה, וללא כל סיכון. אף לקוח לא יפגוש 'שכן' שלו, יהיה Noisy (רעשן) או Nosy (חטטן). כל לקוח מקבל טיפול מיוחד, ובעיקר – הוא פועל באופן עצמאי ונפרד משאר הלקוחות. אחרי שלקוח עוזב את הדטה סנטר, 'מנקים' אחריו ומשאירים ללקוח הבא סביבה נקיה וסטרילית. זה לא טריוויאלי, אבל עושה את ההבדל בין 'חיים' ו'מוות' לנתונים".

היא ציינה כי "אסור להסתכן באובדן נתונים חשובים, חסויים או פרטיים – זה קריטי לכלכלה. לכן אנחנו ממקמים את הדטה סנטר מתחת לאדמה, אסור לנו להרשות לעצמנו להיות מעל לאדמה".

"לארי אליסון ואני מחויבים לישראל"

לשאלה מה עמדתה לגבי עובדים בחברות ענק, דוגמת גוגל ואפל, שקראו להחרמת ארגונים ולקוחות ישראליים, השיבה כץ כי "מאז שהגעתי לחברה, לפני שנים רבות, אני מקדמת את העמדה שלפיה אורקל מחויבת לארצות הברית, וגם לישראל. אנחנו לא מפגינים בנושא זה כל גמישות. על אף שאני אוהבת את אלפי העובדים של אורקל ומכבדת אותם – אם מישהו לא אוחז באותם ערכים כשלנו, עליו לחשוב שאולי אורקל אינה החברה המתאימה והנכונה עבורו לעבוד בה. אני ולארי אליסון מחויבים לישראל גם ברמה האישית – הצהרנו על כך בפומבי לא פעם ואנחנו מקדישים לנושא זמן. אין מה להיות מופתעים מהעובדה שזו היא הגישה שלנו. נקודה. מי שלא אוהב זאת, לא צריך להיות אצלנו".

באשר לממשלים החדשים בשתי המדינות היא אמרה כי "אנחנו תומכים בכל ממשלה ישראלית, תקיימו בחירות כמה פעמים שאתם רוצים. חשיבות המדינה היא מהותית וקיומית. אנחנו תומכים גם בממשל בארצות הברית, אין לנו כל בעיה עם הממשל של ג'ו ביידן". עוד היא אמרה ש-"הרכישות של אורקל בישראל לא הסתיימו. פגשתי לא מעט סטארט-אפים בארץ, בין השאר בתחומי אבטחת המידע והקריפטו. אני רואה דברים רבים שמגיעים מישראל והם עושים לי עור ברווז, כי הם פורצי דרך ומשני משחק. שם נשקיע את כספנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים