סטודנט.ית? בדקו האם הפרטים האישיים שלכם.ן נחשפו ברשת

מאגר נתונים ובו פרטים אישיים של מאות אלפי סטודנטים דלף לרשת ●מקור הדליפה הוא באקדמי, חברת השמה לסטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות ומכללות

להתמודד בלי להיכנס לפאניקה. דליפת מידע. אילוסטרציה.

מאגר נתונים ובו פרטים אישיים של מאות אלפי סטודנטים דלף לרשת. מקור הדליפה הוא באקדמי (AcadeME), חברת השמה לסטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות ומכללות.

הפרטים האישיים במאגר שנפרץ כוללים מספרי טלפון, כתובות פיזיות וכתובות מייל וסיסמאות. המקרה פורסם בראשונה באתר N12.

הפרשה נחשפה תחילה בקבוצות טלגרם במלזיה, ומשם הועברו הנתונים, או חלקם, להאקרים אנטי-ישראלים. בדיקה העלתה שמדובר ברשומות של כ-280 אלף סטודנטים מ-2014 ועד היום.

לדברי נדב אביטל, ראש קבוצת המחקר באימפרבה (Imperva), "חובתו של כל בעל מאגר מידע לאבטח אותו כראוי. לצערנו, המדינה לא אוכפת הגנה על פרטיות האזרחים בצורה טובה. כל עוד המצב הזה לא ישתנה וכל עוד ארגונים לא יפנימו את חובתם לאבטחה ויטמיעו פתרונות שינטרו גישות חריגות למידע רגיש – נמשיך לראות פריצות מהסוג הזה. אם המידע כולל סיסמאות כניסה למערכת, תוקפים עלולים לנצל אותן כדי לנסות להתחבר לחשבונות נוספים של הקורבנות. לכן מומלץ להחליף את הסיסמה מיד ולהפעיל אימות דו-שלבי בשירותים קריטיים".

לטם גיא, סמנכ"ל מוצר בסייבריזן, הוסיף, כי "דליפת הפרטים האישיים של סטודנטים ישראלים מזכירה, שוב, שמרחב הרשת אינו מרחב בטוח, ויש לחייב כל חברה שאוספת ושומרת נתונים לפעול לפי סטנדרטים גבוהים של אבטחת מידע והגנת סייבר. למרות שישראל היא מעצמת סייבר בינלאומית, אנחנו שומעים על יותר ויותר חברות עסקיות, שנדמה כי הן לא משקיעות די בהטמעת פתרונות אבטחה מתקדמים. זאת, בעוד שהתוקפים הופכים מתוחכמים מיום ליום. ציבור הסטודנטים, כמו גם כלל אזרחי המדינה, חייבים לדרוש מחברות לקחת אחריות על נזקי סייבר שהם גורמים ללקוחותיהם, כמו דליפת המידע הזאת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישהו

    לא ברורה הכותרת. מה זה "ית?"? סטודנט זה לא משפט, מה פשר הנקודה? תעשו טובה לכולם ולכו תלמדו עברית, לשון ודקדוק, אתם מביכים את עצמכם.

אירועים קרובים