מרימות: חברות ההיי-טק חוגגות בגאווה

מיקרוסופט האירה את הקמפוס שלה בצבעי הגאווה, קווליטסט הודיעה על פתיחת פורום גאה ושינתה את הלוגו שלה, Thirdeye Systems העלתה רחפן גאה לשמיים - והן לא היחידות

הבניין הגאה של מיקרוסופט. צילום: מנש כהן

חברות היי-טק רבות מרימות החודש לעובדים.ות שלהן, ובמיוחד לאלה שמשתייכים.ות לקהילת הלהט"ב – לרגל חודש הגאווה. הן מקיימות אירועי גאווה שונים, מרימות תרומות לארגונים גאים ויש אפילו חברה שהוציאה ספר.

נתחיל עם מיקרוסופט, שיש לה מסורת של תמיכה בקהילה הגאה ותאים גאים ברחבי העולם (בראש התא הגאה בישראל עומד קובי מימון). חברת הענק האירה את הקמפוס החדש שלה בהרצליה בצבעי הגאווה. הקמפוס ממוקם ברחוב על שמו של אלן טיורינג, מאבות המחשוב המודרני ומפצח מכונת האניגמה של הנאצים, שהתאבד החודש לפני 67 שנים לאחר שנרדף על ידי השלטונות בבריטניה על רקע היותו הומו.

בנוסף, עובדי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח נרתמו גם השנה למען קהילת הלהט"ב, ותרמו עשרות אלפי שקלים לחוש"ן – ארגון החינוך וההסברה של הקהילה, שמקדם סובלנות ופועל למיגור הלהט"בפוביה. החברה הכפילה את סכום התרומה.

הלוגו הגאה של קווליטסט

הלוגו הגאה של קווליטסט

חברת בדיקות התוכנה קווליטסט מציינת את חודש הגאווה עם פתיחתו של פורום גאה מקרב עובדי החברה בשלוחות השונות ברחבי העולם, כולל בישראל. הפורום יתמוך בעובדים.ות שהם חלק מקהילת הלהט"ב, ויקדם אירועים להעלאת המודעות ולחיזוק סביבת עבודה מגוונת ומכילה לכלל המגזרים.

החברה מקיימת לאורך החודש, בישראל ובחו"ל, הרצאות ומפגשים עם נציגי הקהילה, לרבות הרצאה גלובלית של שירה קורמן מארגון LGBTech הישראלי, שעוסק בגיוון והכלה בעולם התעסוקה – בהיי-טק (שם הוא התחיל) ובכלל. בנוסף, קווליטסט שינתה לכבוד החודש הגאה את הלוגו שלה וצבעה אותו בצבעי הגאווה. הלוגו החדש מוצג במהלך החודש בפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.

הלוגו הגאה של אינקרדיבילד

הלוגו הגאה של אינקרדיבילד

גם אינקרדיבילד מקיימת החודש פעילויות גאווה לעובדים שלה – בהן פעילויות תומכות שוויון לצד פאן טהור כמו Pride Happy Hour מלאה באוכל ובאלכוהול.

הרחפן הגאה של Thirdeye Systems. צילום: יח"צ

הרחפן הגאה של Thirdeye Systems. צילום: יח"צ

במסגרת הפעילויות הגאות של החברה השנה, היא בחרה להקים מערך התרמה שיאסוף בגדים ופריטים שימושיים לעמותת הגג הוורוד, שמספקת בית חם עבור נערים ונערות להט"בים.ות שנזרקו מהבית. אינקרדיבילד אף הזמינה להרצאה את אהובה סקעת, אימו של הראל סקעת, שבה היא מספרת על ההתמודדות, החששות, ההבנה והקבלה של המשפחה עם יציאתם מהארון של שני בניה – הראל ודניאל. כמו כן, עוצבה מהדורה מיוחדת של סטיקרים ללפטופים של מפתחים, שמשלבת בין מושגים בתחום הפיתוח, למשל DevOps, לעולמות הגאווה.

Thirdeye Systems, שפועלת בעולמות ראיית המכונה, הרובוטים והרחפנים, החליטה השנה להעלות לשמיים רחפן גאה – עם דגל הגאווה. הרחפן טס ביום ו' האחרון בסמוך למצעד הגאווה שהתקיים בנתניה, מעל שטח לא בנוי – בטיסת ראווה לכבוד קהילת הלהט"ב. בנוסף, בחברה עיצבו מחדש את משרדיה, והפתיעו את העובדים עם משרדים מעוצבים ומקושטים ברוח הגאווה – דגלים, אביזרים צבעוניים וסמלים.

כך עשו גם בזום אינפו : גם במשרדים שלה "כיכבו" שלל סמלי הגאווה והעובדים.ות זכו לשמוע הרצאה של בל אגם, שסיפרה את סיפורה כטרנסג'נדרית וככוכבת ריאליטי.

בל אגם מרצה בפני עובדי זום אינפו. צילום: יח"צ

בל אגם מרצה בפני עובדי זום אינפו. צילום: יח"צ

נטורל אינטליג'נס פתחה את אירועי שבוע הגאווה שלה במסיבת בריכה בצל החורש בבית ברל, שם נהנו 350 עובדים מהופעה של מלכות הדראג טלולה בונט וציונה פטריוט, כשעל המסיבה ניצח DJ תומר מייזנר. האירוע כולו היה ממותג גאווה וכלל מתחם ספא מפנק, מגוון דוכני אוכל, שלגוני פירות בצבעי גאווה של פאלטאס, שייקים קפואים, בר אלכוהולי ועוד המון הפתעות.

החברה קיימה בנוסף ארוחת צהריים (גלאנץ') לעובדיה מקהילת הלהט"ב; ערכה פאנל, בהנחיית הדס אלמוג, שבו התקיים שיח פתוח עם עובדי ועובדות החברה, שעסק בסוגיות שונות בנושאי זהות, מגדר וקבלת האחר; והפגישה את העובדים.ות עם חברי.ות עמותת מעברים, שפועלת לטובת הנמצאים.ות על הקשת הטרנסית ויושבת במשרדי נטורל אינטליג'נס מזה כשנתיים. המפגש עסק בפעילות העמותה ובהתמודדות הקהילה הטרנסית בישראל. בחלקו השני, עובדי.ות החברה שאלו שאלות בסגנון התוכנית סליחה על השאלה.

שער הספר ים של אהבה. מקור: פייבר

שער הספר ים של אהבה. מקור: פייבר

פייבר (Fiverr) חברה לכמה פרילנסרים מהקהילה שלה, שהם גם בני.ות הקהילה הלהט"בית, וביחד הם יצרו ספר ילדים בשם Sea the Love, או ים של אהבה, שעוסק בגיוון, קבלה וייצוג של תאי משפחה שונים. בין המחברים.ות נמצאים.ות רוז ורוזי, זוג יוטיובריות בריטיות, שיש להן תינוק ראשון בדרך, הסופר האמריקני ג'פרי ספיווי, ועורכת הספרות והמאיירת ג'ודי קאופמן.

הסיפור עוקב אחרי קאי הדולפין, כשהוא מבלה את היום הראשון ללימודים בשיחות עם תלמידים מהכיתה, שמספרים לו מה מיוחד במשפחות שלהם. תוך כדי השיח עולים הנושאים של קבלת השונה וההבנה שמה שבאמת מגדיר משפחה הוא לא מיהם חבריה אלא האהבה שהם חולקים זה לזה.

הספר זמין להורדה בחינם בעברית, אנגלית, גרמנית, צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, איטלקית והולנדית.

אלה הן לא החברות היחידות מענף ההיי-טק שקיימו ומקיימות אירועים לחודש הגאווה – חברות רבות עושות זאת, בישראל ובחו"ל. כך, למשל, דיילי ציפי כבר דיווחה על מה שעשתה סיילספורס בישראל לחודש הגאווה ועל כך ש-דל נתנה חסות לשיר הגאווה הרשמי – שימי פס של אלה לי ועדן חסון. בהמשך השבוע נספר לכם על עוד כמה חברות שחוגגות את חודש הגאווה. נציגי חברות שמעוניינות להופיע בחלק הבא מוזמנים לפנות אליי כאן.

זה גם המקום לציין שהחל ממחר (ב') ועד לסוף השבוע יפורסם כאן, באנשים ומחשבים, פרויקט מיוחד לחודש הגאווה, עם עובדים ועובדות להט"בים.ות מחברות שונות – מחברות ענק ועד לסטארט-אפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים