ניצן עמר מונה לראש מכלול עמידות במערך הסייבר הלאומי

עמר שימש בשלוש השנים האחרונות כראש אגף בכיר לבניין כוח לאומי במערך הסייבר ● הוא מחליף את רפאל פרנקו, שסיים את תפקידו בסוף השנה שעברה

ניצן עמר, ראש מכלול עמידות המשק במערך הסייבר הלאומי. צילום: יח"צ

ניצן עמר מונה באחרונה לראש מכלול עמידות המשק במערך הסייבר הלאומי – כך נודע לאנשים ומחשבים.

מכלול העמידות של המשק הוא הזרוע של מערך הסייבר, שאחראית על העלאת רמת ההגנה של המשק האזרחי בתחום הסייבר. מדובר באחד מארבעה ראשי מכלולים של המערך – טכנולוגי, אופרטיבי, עמידות ותנופה (שעוסק בפיתוח התעשייה וקשרי חוץ).

עמר שימש בשלוש השנים האחרונות כראש אגף בכיר לבניין כוח לאומי במערך הסייבר. במסגרת תפקידו זה הוא היה אחראי על נושאי תורה ותרגילי סייבר לאומיים, פיתוח הון אנושי והכשרות, מודעות לאזרח, היערכות לאומית בחירום, פיתוח תעשייה, ביקורות, הקמת יחידת מילואים למערך, ממשקים מול צה"ל ועוד.

שלושה עשורים במדים

עמר, אל"מ (מיל'), שירת בצבא במשך שלושה עשורים. הוא התגייס ב-1987 לחיל הקשר והתקשוב וכיהן במגוון תפקידים, בהם מפקד גדוד אמירים, מג"ד תקשוב אוגדת איו"ש, מפקד המרכז ללוחמה אלקטרונית ומפקד בית הספר הארצי לתקשוב, קשר והגנה בסייבר – בה"ד 7. בתפקידו האחרון במדים שימש עמר כראש מחלקת התכנון באגף התקשוב וההגנה בסייבר, עד לפרישתו ב-2017.

לדברי עמר, "אתגרי ההגנה בסייבר הולכים ומתעצמים, כפי שראינו במהלך השנה החולפת. המטרה המרכזית שלנו היא להעלות את רמת ההגנה במשק שלב נוסף, ולעשות זאת באמצעות הידוק שיתופי הפעולה עם גופים ומגזרים במשק ועם גופי הביטחון". הוא הוסיף כי "נשים דגש מיוחד על שדרוג יכולות ההגנה הפרו-אקטיבית במרחב הסייבר הישראלי, כדי לאתר נקודות תורפה לפני התוקף. עם הפנים לאזרח, נמשיך לפעול לחיזוק הקשר עם האזרחים באמצעות מרכז 119 (המרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר של מערך הסייבר הלאומי – י"ה)".

עמר החליף בתפקיד את רפאל פרנקו, סגן ראש מערך הסייבר הלאומי לעמידות, שסיים את תפקידו בסוף השנה שעברה.

מערך הסייבר שייך למשרד ראש הממשלה וכפוף אליו ישירות, וראשו משמש גם כיועץ הממשלה לתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים