המשטרה: זינוק במספר מתקפות הכופרה על רקע מיני

בימים האחרונים חלה עלייה חדה במתקפות שבמסגרתן פושעי הסייבר שולחים למשתמש מייל ש-"מדווח" על "פריצה" למכשיר שלו ודורש כופר תמורת המידע שנתפס ● במשטרה מדגישים שאם אין לכם אינדיקציה על פריצה - כנראה שלפשוע אין את המידע שלכם

איזו מין מתקפה. מקור: BigStock

המשטרה פרסמה היום (ב') אזהרה לציבור שלפיה היא מזהה בימים האחרונים עלייה ניכרת בהונאות סחיטה אונליין על רקע מיני – Sextortion, בעיקר באמצעות מיילים. במשטרה אומרים כי מגמה זו באה לידי ביטוי גם בגידול במספר התלונות שהיא מקבלת מאנשים שקיבלו במייל דרישות כופר.

כמו במרבית מקרי הכופר, גם במתקפות שהמשטרה זיהתה, הקורבן מקבל מייל שבו נטען שחדרו לתוך המחשב או הטלפון שלו, ושתכנים אישיים שלו, כולל תמונות וסרטונים אינטימיים, יפורסמו במידה שלא ישלם כופר – בדרך כלל במטבעות קריפטוגרפיים (לרוב ביטקוין). לעתים מצורפים להודעה נתונים אישיים של המשתמש, דוגמת סיסמאות ישנות ממאגרי מידע שנפרצו ודלפו לרשת – דבר שנועד כדי לחזק אצלו את הרושם שאכן בוצעה פריצה.

במשטרה מדגישים שברוב המוחלט של המקרים מדובר בהודעת דואר זבל גנרית, ומומלץ להתעלם ממנה. שולח ההודעה פועל בשיטת מצליח, תוך שליחת מספר רב של הודעות לשלל קורבנות פוטנציאליים – בהנחה שלפחות חלק מהם יפלו בפח וישלמו את סכום הסחיטה. עוד מציינת המשטרה שאם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן המחשב או הטלפון שלכם נפרץ – יש להניח שמי ששלח את ההודעה לא מחזיק במידע האישי שלכם.

בכל מקרה שבו אתם חושדים שמכשירכם נפרץ, ניתן לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה אונליין.

מגפת ה-Sextortion הולכת ועולה בשנים האחרונות, ובלטה גם בעלייה במתקפות הסייבר שנרשמה בתקופת הקורונה. כך, למשל, בינואר האחרון לבדו ניטרה ענקית אבטחת המידע אווסט חצי מיליון הודעות כאלה שנשלחו לקורבנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים