אל סלבדור – המדינה הראשונה שהביטקוין הופך למטבע הלאומי שלה

נאיב בוקלה, נשיא אל סלבדור, הגיש את הצעת החוק לאישור בית הנבחרים, וזו התקבלה על ידי חברי הפרלמנט, כש-62 מנבחריו הצביעו בעד הפיכת הקריפטו למטבע הרשמי במדינה

איך תיושם החלטתה בנוגע לביטקוין? אל סלבדור. עיבוד מחשב: BigStock

אל סלבדור עשתה היסטוריה היום (ד') והייתה למדינה הראשונה בעולם שקבעה את הקריפטו ביטקוין כמטבע הרשמי שלה. חברי הפרלמנט התבקשו להצביע על הצעת החוק שהגיש נשיאה של המדינה, נאיב בוקלה. אחרי ש-62 מהמחוקקים, מתוך 84 בסך הכל, תמכו בהצעה, זכה הביטקוין רשמית למעמד של מטבע לאומי.


מדובר בהחלט במהלך היסטורי, ואולם עם זאת כדאי לדעת כי אל סלבדור היא למעשה מקרה מיוחד – מכיוון שהמדינה ממרכז אמריקה, אשר מונה כשישה מיליון בני אדם, הסתמכה עד כה על הדולר האמריקני, מבלי שהיה לה מטבע משלה.

נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה. צילום: AndreX, מתוך ויקיפדיה

כעת אמורים אזרחי המדינה להיות מסוגלים להמיר את הדולרים האמריקנים לביטקוין, ומאחר שהמטבע הוגדר כחוק בתור אמצעי התשלום הרשמי במדינה, הסוחרים וספקי השירותים באל סלבדור מחויבים מעכשיו לקבל ביטקוין על כל עסקה. בנוסף, ניתן יהיה לשלם מיסים גם באמצעות המטבע הווירטואלי חסר הנוכחות, וכן להסדיר חובות שנצברו לפני העברת החוק – בביטקוין. למעשה הביטקוין לא הופך לאופציה כאמצעי תשלום באל סלבדור, אלא שהשימוש בו יהיה על תקן חובה.

בשבוע שעבר אמר בוקלה בשיחת וידיאו, ששודרה כחלק מכנס הביטקוין העולמי במיאמי, כי ההכרה במטבע הדיגיטלי המפורסם "תאפשר להכיל אלפי אנשים, שפועלים כעת מחוץ לכלכלה החוקית". לדבריו, קבלת הביטקוין כמטבע חוקי תיצור אלפי מקומות עבודה, במדינה שבה "ל-70% מהאוכלוסייה אין חשבון בנק והם עובדים בצורה 'לא פורמלית' (כלומר, בשחור – ג"פ)".

במקביל להחלטה המעניינת, באל סלבדור הודיעו כי בכוונתם להתחיל במאמץ חינוכי משמעותי, בכדי לאפשר לאוכלוסייה להשתמש בטכנולוגיה הלכה למעשה.

ביטקוין כמטבע רשמי – מצב מסקרן במיוחד 

בנוסף להשלכות של רפורמת המטבע שביצע כעת בוקלה, הנשיא גם רוצה למשוך יזמים לארצו, וזו אחת הסיבות העומדות מאחורי המהלך, שלסברת האל סלבדורים יכול לספק לתעשיית הביטקוין והבלוקצ'יין מיקום חדש שמציע הנחות ונוחות שיא למסחר.

ההיבט החשוב ביותר ברפורמה הוא ככל הנראה מיסוי הביטקוין. מכיוון שמטבע חוקי, רווחים ממסחר או כריית ביטקוין אינם כפופים לתנאים מיוחדים כלשהם במדינה.

על פי הדיווחים, השלב הבא בהתנהלותה של אל סלבדור צפוי להיות הקמה והרחבה של עתודות הביטקוין הממשלתיות שלה, וזה מבהיר כי אל סלבדור תמשיך לעלות לכותרות בעתיד, מכיוון שהיא בעצם נכנסת לשטחים שטרם נחקרו בתחום הקריפטוגרפיה, ועוד עם האסימון המסקרן במיוחד את האנושות כיום – הביטקוין.

שווי הביטקוין – שרק באפריל הגיע לשיא של כל הזמנים וחצה את רף 65 אלף הדולרים לאסימון – חווה באחרונה ירדה משמעותית, בין השאר בגלל השפעתו של היזם אילון מאסק על המשקיעים בו. המטבע הוירטואלי הגיב מיידית להודעתה של אל סלבדור על המהלך החדש שלה היום, וערכו עומד בעת כתיבת שורות אלו, ועל פי נתוני CoinDesk, על כ-35 אלף דולרים ליחידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים