מוטורולה ו-RIM הגיעו לפשרה בנוגע להפרת פטנטים

במסגרת הפשרה, יחתמו שתי החברות על הסכם זכויות צולב, שיעניק לכל אחת מהן זכויות לשימוש בכמה סטנדרטים תעשייתיים וטכנולוגיות הנוגעות ל-2G, 3G, 4G, 801.11 ואי-מייל אלחוטי ● מוטורולה ו-RIM אף ימסרו זו לזו כמה פטנטים באופן ישיר ● החברות מסרו, כי ההסכם שם קץ לכל ההליכים המשפטיים ביניהן

מוטורולה (Motorola) ו-RIM הודיעו בסוף השבוע, כי הגיעו להסכם פשרה בקשר לתביעותיהן ההדדיות בנוגע להפרת פטנטים וזכויות יוצרים של טכנולוגיות אלחוט. במסגרת הפשרה, יחתמו שתי החברות על הסכם זכויות צולב, שיעניק לכל אחת מהן זכויות לשימוש בכמה סטנדרטים תעשייתיים וטכנולוגיות הנוגעות ל-2G, 3G, 4G, 801.11 ואי-מייל אלחוטי. שתי החברות אף ימסרו זו לזו כמה פטנטים באופן ישיר.

בנוסף, RIM הסכימה לשלם למוטורולה מקדמה ראשונית, ובהמשך גם תשלומי תמלוגים. החברות לא חשפו פרטים נוספים, אבל אישרו, כי ההסכם שם קץ לכל ההליכים המשפטיים ביניהן.

בינואר השנה הגישה מוטורולה לוועדת הסחר הבינלאומי בארצות הברית (ITC) תלונה נגד RIM על הפרת חמישה פטנטים שלה, ודרשה, כי הוועדה תאסור לייבא מכשירי בלקברי (Blackberry) למדינה. הפטנטים המוזכרים בתלונה קשורים לטכנולוגיית Wi-Fi, לניהול יישומים, לממשק משתמש ולניהול צריכת החשמל. מוטורולה טענה, כי RIM רכשה בעבר רישיונות לשימוש בטכנולוגיות אלה, אך תוקפם פג ב-2007.

תביעות על הפרת פטנטים הפכו באחרונה לשדה קרב בין יצרניות מכשירי סלולר, ובמיוחד טלפונים חכמים יוקרתיים. אפל (Apple), נוקיה (Nokia), מוטורולה, HTC ו-RIM מעורבות כולן בהליכים משפטיים כאלה או אחרים זו מול זו, או מול חברות נוספות, הקשורים להפרת פטנטים. אפל ונוקיה תבעו זו את זו, ודרשו לחסום את הייבוא לארצות הברית – כל אחת של מכשירי החברה המתחרה. יצוין, כי ה-ITC החליטה באחרונה לחקור כמה מהדרישות האלה, אך אף אחת מהן עדיין לא הוסדרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים