"אנחנו חיים פה ביחד, אין לנו מקום אחר לחיות בו"

כך אומר היתאם אלקשעלה, תושב רהט, שעובד במוקד התמיכה של בזק און ליין לצידו של חברו היהודי, דור שופן ● מה הם חושבים על המלחמה והמהומות שהיו במדינה בשבועות האחרונים? ● כתבה שנייה בסדרת כתבות על דו קיום ערבי-יהודי בחברות היי-טק

מימין: דור שופן והיתאם אלקשעלה, עובדים במוקד של בזק און ליין. צילום: יח"צ

אם יצא לכם באחרונה להשתמש באחד השירותים של האתר הממשלתי Gov.il והופניתם למוקד תמיכה, יש סיכויים שקיבלתם סיוע – בשיחה או בכתב – מהיתאם אלקשעלה, שעובד במוקד התמיכה שמפעילה בזק און ליין בבאר שבע.

המוקד מטפל בסיוע ותמיכה למשתמשים שנעזרים בשירותי האון ליין באתר הראשי של הממשלה. אלקשעלה, בן 27, גר ביישוב הבדואי רהט ועובד במוקד מזה שלוש שנים. יחד אתו עובד שם דור שופן, בן 22, שגר במושב גילת שליד אופקים. שופן הוא סטודנט לניהול במכללת ספיר ומזה קצת יותר משנה הוא עובד במוקד – גם הוא בתמיכה וטכנית, בצוות מקביל לזה שבו מועסק אלקשעלה. פרץ האלימות האחרון בערים המעורבות לא השפיע על מערכת היחסים הטובה בין השניים.

לפני שהגיע לבזק און ליין, אלקשעלה עבד בעבודות שונות, כאשר המוקד של החברה הוא המוקד הראשון שהוא עובד בו. "קיבלתי קידום ואני עובד כעת בתמיכה בכתב", הוא אומר. אלקשעלה הוא בן לשבט הגדול ביותר ברהט, שנדד לנגב ממצרים. יש לו 17 אחים, שהוא השני בסדר הגילאים ביניהם. אחיו הבוגר עוסק בייבוא מזון ואחיו הצעיר הוא בן ארבע. הוא סיים 12 שנות לימוד עם בגרות במגמת מכונאות רכב וחשמל בעמל רהט, אבל לא המשיך בתחום.

היתאם אלקשעלה, עובד במוקד של בזק און ליין. צילום: יח"צ

היתאם אלקשעלה, עובד במוקד של בזק און ליין. צילום: יח"צ

"הגעתי לבזק און ליין בעקבות המלצה של חבר", מספר אלקשעלה. "קראו לי לראיון, הייתי אחד מתוך 12 מועמדים שהוזמנו באותו היום, חלקם היו בעלי ניסיון. חששתי שלא אתקבל, כי לא היה לי כל רקע בעבודה בתחום, אבל למרבה ההפתעה, הייתי אחד משני עובדים שהתקבלו מאותה הקבוצה, וזה מאוד החמיא לי".

הרגשת שוני בתהליכי הקבלה לעבודה?
"לא. המדיניות בחברה והאווירה הן ששופטים כל אחד לפי הכישורים שלו ולפי אישיותו, ובהתאם מסייעים לו להתקדם. זה חלק מה-DNA של בזק און ליין כולה, ולא רק במוקד הזה".

האם אתה מרוצה?
"כן, ואני שואף להתקדם ולהמשיך ללמוד".

האם חל שינוי בעמדה שלך לגבי יחסי היהודים-ערבים בעקבות האירועים האחרונים?
"לא. מי שהשתתפו באירועים האלה הם מיעוט, הם לא מייצגים לא את דעתי ולא את הדעה של רוב האוכלוסייה. המדינה הייתה צריכה לעצור את זה מוקדם יותר – אנחנו חיים ביחד, אין לנו מקום אחר לחיות בו".

אלקשעלה מציין כי "אנחנו חיים באזור שיש בו הרבה קיבוצים ומושבים. הם באים אלינו ואנחנו אליהם, ואפילו בשבועיים האחרונים היינו ביחד. עבדתי בכל מיני עבודות באזור, לפני בזק און ליין, עם יהודים וערבים, ולא ראיתי אף פעם מצב שבו יהודי לא יעזור לערבי או להיפך רק בגלל המוצא שלו. גם כאן אני מרגיש את אותו הדבר".

דור שופן, עובד במוקד של בזק און ליין. צילום: יח"צ

דור שופן, עובד במוקד של בזק און ליין. צילום: יח"צ

"אחד לנפש, אחד למקצוע"

שופן שותף לדעתו של אלקשעלה בנוגע ליחסי הערבים והיהודים בבזק און ליין – ובכלל. "שנינו חשנו אכזבה גדולה כששמענו מה קורה בשבועות האחרונים. לפגוע בבן אדם רק מאחר שהוא ממוצא כזה או אחר זה דבר שלא צריך להיות במדינה שלנו, זה לא חלק מהתרבות שלנו", הוא מציין.

את 12 שנות הלימוד שלו סיים שופן בתיכון מרחבים, עם תעודת בגרות תוך התמקדות במוזיקה ובחשמל. "אחד לנפש, אחד למקצוע", הוא אומר בחיוך. כרגע הוא לא עוסק בחשמל, אבל במוזיקה כן – בשעות הפנאי, בנגינה על תופים, "בשביל הכיף", שופן מוסיף.

אלקשעלה ושופן לא רק עובדים ביחד, אלא גם נפגשים אחרי שעות העבודה. "ביקרתי בבית שלו והוא אצלי, אנחנו מכירים את המשפחות ונהנים לדבר", אומר שופן. "בתור מושבניק, אני יודע שאנחנו עושים מאמצים להעסיק את תושבי הפזורה הבדואית, ואין אצלנו הבדל אם העובד הוא בדואי, תאילנדי או יהודי. ככה זה צריך להיות בכל מקום".

ובכל זאת, האם דיברתם על האירועים בשבועות האחרונים – המלחמה והמהומות?
שופן: "דיברנו על זה יותר בקטע של הומור שחור. בסך הכול כולנו חיים באותו המצב. הנושאים עולים בפינת העישון והקפה, והכול בצורה תרבותית ומכובדת".

אלקשעלה: "תמיד יש קיצוניים משני הכיוונים, אבל הם לא מייצגים את הרוב, שרוצה לעבוד ולחיות בשקט".

בבזק און ליין אומרים כי הם מייחסים חשיבות רבה לדו קיום. "החברה מעסיקה עובדים מכל המגזרים ופלחי האוכלוסייה במוקדים שלה ברחבי הארץ, ודוגלת באופציות קידום ופיתוח שוויוניות", הם מציינים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים