מאסק צייץ שנפגש עם כורים – הביטקוין שב וטיפס לכ-38 אלף ד'

היזם, שמושך בחוטי הקריפטו עם כל ציוץ וציוץ שלו, בישר לעוקביו הרבים בטוויטר על הפגישה, שהכורים התחייבו בה למאמץ לכרייה יותר ירוקה ● זה הספיק כדי להניע את מגמת העלייה ● משקיעי קריפטו יצאו בקריאה למאסק: "בבקשה תפסיק לצייץ"

מתנגד גם הוא למיסוי קריפטו. אילון מאסק חובב הביטקוין. צילום: ויקיפדיה ו-BigStock

התאוששות משמעותית חלה בשווי הביטקוין, אחרי שנכנס לצניחה חופשית באחרונה, וזו הגיעה – איך לא?! – עקב הכרזה של מייסד ומנכ"ל טסלה (Tesla), אילון מאסק.

המטבע כבר הגיע לשפל ושוויו עמד על כ-31 אלף דולר ליחידה (ביום א' האחרון), אבל אז מאסק – המושך בחוטי הקריפטו עם כל ציוץ וציוץ שלו – בישר לעוקביו הרבים בטוויטר (Twitter) כי ערך פגישה עם כורים של המטבע הווירטואלי המפורסם ביותר, ושאלו הבטיחו לו שיקדמו מאמצים לכרייה יותר בת קיימא שתשמור על כדור הארץ. הבשורה הזו הייתה מספקת כדי שהמטבע יתחיל לטפס שוב, ושוויו יגיע בתוך יומיים לערך לכ-38 אלף דולר לאסימון.

 


לפי הדיווחים בתקשורת, למעשה החליט מאסק על הקמת מועצה חדשה בתחום כריית הביטקוין, בראשותו ובשיתוף פעולה עם מייקל סיילור, מנכ"ל ענקית הבינה העסקית מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy). יחד השניים קיימו פגישה עם כורי הביטקוין בצפון אמריקה, במטרה לקדם מאמצים להפוך את פעילות הכרייה – הכרוכה בצריכת חשמל עצומה – לירוקה יותר.

אחרי הציוץ של מאסק החל מחיר הביטקוין מיד לעלות, ובשיאו כברגירד מלמטה את השווי 40 אלף דולר.

העניין של מיקרוסטרטג'י בביטקוין עלה לכותרות בקיץ הקודם, כשהחברה – העוסקת בבינה עסקית – השקיעה בתוך חודשיים סכום מצטבר של 425 מיליון דולר ברכישות המטבע הדיגיטלי, ומנכ"לה, סיילור, הביע בביטקוין הרבה אמון.

כמו מאסק, גם סיילור עדכן בטוויטר בנוגע למפגש שנערך וצייץ: "אתמול שמחתי לארח פגישה בין אילון מאסק לבין כורי הביטקוין המובילים בצפון אמריקה. הכורים הסכימו להקים את המועצה לכריית ביטקוין במטרה לקדם שקיפות לשימוש באנרגיה ולהאיץ יוזמות קיימות ברחבי העולם".

טבלת מצב הביטקוין בשבוע האחרון, כפי שפרסם אתר CoinDesk. צילום מסך

טבלת מצב הביטקוין בשבוע האחרון, כפי שפרסם אתר CoinDesk. צילום מסך

רכבת הרים שכולה ציוצים

אבל כדאי להיזכר לרגע מה קרה שגרם לביטקוין – המטבע הקריפטוגרפי הפופולרי ביותר בעולם – להתחיל בנפילה חופשית, בה איבד אחוזים רבים מערכו.

ונכון, מאסק לא רק מעורב בכך, אלא היה – כך אפשר לראות גם מטבלת מצב הביטקוין שמפרסם אתר CoinDesk – הגורם הישיר למפולת.

לפני כשבועיים הודיע היזם הדרום-אפריקני הכל כך מדובר, שנחשב כתומך הפופולרי ביותר של הביטקוין, בציוץ פעוט כי הוא מתחרט וחוזר בו – טסלה לא תקבל עוד תשלומים בביטקוין בעבור המכוניות החשמליות שלה, משום שכרייתו גורמת, כאמור, נזק לאיכות הסביבה.

הציוץ הזה מחק 500 מיליארד דולר משווי השוק הגבוה של הביטקוין, ואף הצניח את השווי ביותר מ-50% מרמת השיא של כמעט 65 אלף הדולר שרשם באפריל. בזמן שבין לבין, הצליחו הצהרות חיוביות נוספות של מאסק לסייע לביטקוין להחזיר חלק מההפסדים שלו בכל זאת.

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית טסלה במפעל החברה בפרמונט. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה

כן מקבלים ביטקוין – לא מקבלים ביטקוין. אילון מאסק, המנכ"ל והחברה שלו טסלה. צילום ארכיון: מאוריציוס פסק, מתוך ויקיפדיה

אבל אם חוזרים עוד קצת לאחור בזמן, הרי שמחירי הביטקוין המאמירים, שכאמור הגיעו לשיא כל השיאים באפריל, החלו את הטיפוס שלהם כבר בינואר – כשמי אם לא מאסק, שהיה אז האיש העשיר ביותר בעולם, שינה את הכתוב ב-Bio בחשבון הטוויטר שלו למילה אחת – ביטקוין – והביא מיידית לזינוק של 15% בשערו של המטבע הווירטואלי.

בהמשך השווי צבר תאוצה נוספת ומשמעותית לאחר הודעת טסלה, שכמובן הגיבה להחלטותיו של הבוס של מאסק, מפברואר האחרון כי רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר, ושהיא צפויה להתחיל לקבל תשלום עבור המוצרים שלה באמצעותו. נכון לעכשיו, ענקית המכוניות החשמליות לא נפטרה מאחזקות הביטקוין שלה, אך הפסיקה לקבל תשלומי ביטקוין, משום דאגתו של מאסק לנזקי הכרייה.

בתוך כך, כתבה שפורסמה אתמול ב-CNN Business הציגה משקיעי קריפטו אשר פונים אל מאסק בתחינה: "בבקשה הפסיק לצייץ!"

בכתבה מציין המגזין הכלכלי כי מחירי הביטקוין, הדוג'קוין |(מטבע נוסף שמאסק עוסק בו באובססיביות) ומטבעות דיגיטליים אחרים צנחו ביותר מ-40% בשבועות האחרונים. ועל אף ש-מאסק אינו הסיבה היחידה לכך "הוא בהחלט לא עוזר" למצב, כך לפי CNN Business.

הכתב, פול ר. לה מוניקה, שציטט מספר דוברים בכתבתו, טען כי "בין אם הוא (מאסק – ג"פ) הולך ל-סאטרדיי נייט לייב, ומתבדח כי הדוג'קוין הוא 'מהומה', או שיש לו התגלות שכריית ביטקוין לא עשויה להיות נהדרת עבור הסביבה, עקב התנהגותו של מאסק יש שוורים (משקיעים – ג"פ) של מטבעות קריפטו המבקשים שיפסיק לצייץ ויתמקד יותר בבניית מכוניות במקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים