"הענן מסייע לנו בשיפור ובייעול תהליכי הייצור"

כך אמר אורן מנור, מנהל פיתוח עסקי בסימנס ישראל, שדיבר בכנס My AWS Story אשר נערך השבוע (ג') באופן וירטואלי

אורן מנור, מנהל פיתוח עסקי בסימנס ישראל. צילום: Image resolver, Yis Tigay

"אחת הסיבות לאיחור בתחילת ייצור, היא בשל מציאת בעיות ממש לפני תחילת הייצור. הדבר גורם לעיכוב רציני, והתיקונים בשלב זה הם יקרים וקשים. שימוש בתוכנה ייעודית לצמצום העיכוב, והפעלתה בענן, סייעו לנו לעמוד ביעדי ההגעה לשוק שלנו", כך אמר אורן מנור, מנהל פיתוח עסקי בסימנס (Siemens) ישראל.

מנור דיבר בכנס My AWS Story, שנערך השבוע (ג') באופן וירטואלי. לדבריו, "העלייה הגדולה במספר התחלות הייצור (New product introduction) בשנה האחרונה, הפכה גם היא את בעיית העיכוב בייצור לבעיה הדורשת פתרון מיידי".

"בעבר", אמר מנור, "שימוש בתוכנה לאיתור הבעיות בייצור היה נחלת הלקוחות הגדולים. כיוון שהתוכנה הייתה גם יקרה, וגם יחסית מסובכת להטמעה, היא דרשה ידע אינטימי של תהליך הייצור, ידע אותו לאנשי פיתוח בדרך כלל אין. כעת, אנו עושים שימוש בפתרון שלא מצריך התקנות והטמעות מסובכות".

"השימוש בענן של אמזון ווב סרוויסז (AWS)", הסביר, "נותן לנו אפשרות לספק ללקוחות שלנו פתרון ענן שהוא Cloud Native, עם עלות כוללת, TCO, מאד נמוכה, כיוון שאין צורך בשרתים או בהטמעה מסובכת".

מנור הוסיף כי "התשלום נעשה לפי שימוש, מה שמהווה חסם כניסה מאד נמוך. מדובר בפתרון גלובלי, עם שיתופיות בזמן אמת בין מפתחים ליצרנים. כך, יש לנו יכולת להריץ בדיקה מול מספר יצרנים, עם הגדרות ייצור מתאימות, נכונות ועדכניות, עם יכולת ממשק לכלים לעבודה היברידית לתעשיות רגישות, עם מענה לאבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, העונה לדרישות הלקוחות".

מנור סיים באומרו כי "בעוד כחמש שנים, תהיה זירת מסחר, מרקטפלייס, בה ייפגשו המוכרים והקונים, כאשר תהיה פחות העברה של קבצים ויותר שיתופיות בזמן אמת בין פיתוח וייצור. כך, ליצרן תהיה יכולת לתת הערות ייצור למפתח בזמן הפיתוח, ולהנגיש אותם ישירות אליו לדסקטופ, ויהיה מעבר מהיר ויעיל בין הפיתוח לייצור".

היתרונות שבעבודה עם פלטפורמת ענן ציבורי על פי קבוצת רמי לוי 

רן אפרתי, יו"ר דירקטוריון קופיקס ומנכ"ל רמי לוי תקשורת, אמר כי "קבוצת רמי לוי היא מעבר לרשת קמעונאות: היא מונה גם את קופיקס, רמי לוי תקשורת ובעתיד גם אולי שיתופי פעולה עם ישראייר. המציאות בשנת 2020 הכתיבה לנו מערכת יחסים חדשה, עם שלל הלקוחות שלנו, והציבה אתגרים והזדמנויות חדשות, וכל אלו בקבועי זמן קצרים".

רן אפרתי, יו"ר דירקטוריון קופיקס ומנכ"ל רמי לוי תקשורת. צילום: אייל טואג

רן אפרתי, יו"ר דירקטוריון קופיקס ומנכ"ל רמי לוי תקשורת. צילום: אייל טואג

לדברי אפרתי, "ההתמודדות עם כלל האתגרים של השנה האחרונה, נעשתה, בין השאר, על ידי שימוש במספרים: הזמנות אונליין, שליחויות, גיוס מלקטים, ומענה לאתגרי הבידוד. כך, ערכנו מהלכים לשיפור אתר האינטרנט והדבר הוכיח את עצמו: בעוד בשנת 2019 חלקן של המכירות המקוונות עמד על 4.5% מהמחזור, הרי הנתון יותר מאשר הכפיל את עצמו בשנת 2020 ועמד על 10%".

אפרתי סיכם באומרו כי "כחברה ישראלית שמכוונת בעיקר לשוק המקומי, חווינו כמה מהיתרונות שבעבודה עם פלטפורמת ענן ציבורי: גמישות ביכולת לגדול ולקטון לפי הצורך; שרידות; יכולת לאספקת שירותים מתקדמים בלחיצת כפתור; האצה של תהליכים; אפשרויות מתקדמות לניתוח נתונים ושיפור חווית הלקוח; מענה לאתגרי אבטחת מידע. מה שחשוב לנו זה שנרגיש, שלמרות שאנחנו עובדים עם חברת ענק גלובלית אנחנו מקבלים יחס אישי התפור לצרכינו האישיים. אני מצפה שנעבור להשתמש בעוד מודולים של AWS בשנה הקרובה, ושנראה עוד תועלות הגלומות בשימוש בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים