יבמ חשפה טכנולוגיה חדשה של ייצור שבבים בגודל של 2 ננו-מטר

לפי הענק הכחול, שבבים שיוצרו בליתוגרפיה זו, בטכנולוגיה ששמה Nanosheets, יספקו ביצועים גבוהים בהרבה מהקיים, הם עשויים להאריך את חיי הסוללה בניידים באופן דרמטי, ויש להם עוד יתרונות רבים ומסקרנים

חוקר של יבמ מציג וואפר המכיל המוני שבבי 2 ננו-מטר. צילום: יח"צ

אחד הקרבות היוקרתיים ביותר בתחום ייצור השבבים הוא מי תהיה החברה הראשונה שתציג טכנולוגיית ייצור זעירה יותר. בעוד בעולם המעבדים לשוק המחשוב הצרכני והעסקי הסטנדרטי, כולל הטלפוני, נכנסים כיום מעבדים המיוצרים בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר, יבמ (IBM) מצידה חשפה טכנולוגיית ייצור חדשה בשם Nanosheets בגודל של 2 ננו-מטר.

לפי החברה שבבים שייוצרו בליתוגרפיה זו יספקו ביצועים הגבוהים ב-45% או הורדה של צריכת האנרגיה ב-75% לעומת שבבים המיותרים ב-7 ננו-מטר, כשהיישומים בפועל יכולים להיות הכפלת חיי הסוללה של טלפונים סלולריים, שתאפשר להטעין אותם רק פעם בארבעה ימים מצד אחד, או צמצום טביעת הרגל הפחמנית של דטה סנטרים מצד שני.

יבמ

יבמ

"החדשנות של יבמ המשתקפת משבב ה-2 הננו-מטר החדש חיונית לכל תעשיית ה-IT", אמר דריו גיל, סגן נשיא בכיר ביבמ ומנהל מעבדות המחקר של החברה. "השבב החדש הוא תולדה של ההחלטה של יבמ להתמודד עם אתגרי טכנולוגיה קשים, ודוגמה לאופן בו פריצות דרך משמעותיות נובעות מהשקעה מתמשכת ושיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח עם שותפים בתעשייה".

לפי החברה, השבב פותח במשך כארבע שנים, והייעוד העיקרי שלו הוא לתת תשובה לעומסי עבודה מודרניים, כדוגמת ענן היברידי, בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים. עומסים אלו דורשים יכולת מחשוב שהולכת וגדלה ללא הרף, עם זמן תגובה מהיר יותר.

השבב החדש יהיה בפועל בסופו של דבר בגודל של ציפורן, אבל יהיו עליו לא פחות מ-50 מיליארד טרנזיסטורים. לפי יבמ, הגדלת מספר הטרנזיסטורים פירושה שלמתכנני המעבדים יהיו יותר אפשרויות להוסיף חידושים ברמת הליבה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    אני חייב להודות שזה מפתיע אותי ו שההיתי בטוח שסביב ה 3-2.5 ננו מטר תהיה עצירה מוחלטת או כמעט מוחלטת להרבה שנים בגלל מכניקת הקוונטים אבל צריך להודות בטעות כול הכבוד

אירועים קרובים