מטריקס מתרחבת בתחום הבריאות הדיגיטלית: רוכשת חברה בשמונה מיליון דולר

החברה הנרכשת, מדי סופטוור, מפתחת תוכנה ומבצעת פרויקטים טכנולוגיים בעולם הרפואה ● החברה תשנה את שמה למטריקס מדיקה ותצטרף לפעילויות נוספות של מטריקס בתחום

נציגי מטריקס ומדי סופטוור ביום החתימה. צילום: יח"צ

מגפת הקורנה הגדילה מאוד את השימוש בטכנולוגיות בעולם הבריאות הדיגיטלית. על רקע זה, מטריקס החליטה להעמיק את פעילותה בתחום באמצעות רכישת מדי סופטוור – חברה שמפתחת תוכנה לעולם הרפואה. אף לא אחת מהחברות מסרה נתון כספי, אולם גורמים המעורבים בפרטי העסקה העריכו אותה בשמונה מיליון דולר.

במסגרת העסקה, מטריקס רכשה מהמייסד והמנכ"ל של מדי סופטוור, משה קליימן, 75% ממניות החברה עם אופציה לרכוש את שאר 25% בהמשך. בעקבות הרכישה, החברה הנרכשת תשנה את שמה למטריקס מדיקה (Matrix Medika) ותהפוך לחברה בת של מטריקס. קליימן יהיה המנכ"ל של החברה המתחדשת וזו תפעל תחת דליה רובינסון, נשיאת חטיבת הפינטק והדיגיטל ומנהלת החטיבה הבינלאומית של מטריקס.

בין הלקוחות: בתי חולים בישראל – והכללית

מדי סופטוור מפתחת תוכנה ומכשירים רפואיים. החברה הינה ספקית גדולה ומשמעותית בתחום הטכנולוגיה הרפואית בכל הנוגע לשירותי פיתוח תוכנה, טכנולוגיות להבטחת הפרטיות, שעונות על תקנות ה-HIPAA וה-GDPR, ואבטחת מידע לתעשיית הבריאות. כמו כן, היא מבצעת פרויקטי פיתוח ורגולציה (FDA, CE ועוד), בין היתר לצורך קבלת אישורים רשמיים לפתרונות טכנולוגיים בעולמות הרפואה. החברה מפתחת בין היתר פתרונות טכנולוגיים עבור ניתוחים, טלה רפואה, קרדיולוגיה, שיקום חולים, אסתטיקה ומערכות דיאליזה.

לצד זאת, מדי סופטוור פועלת גם בתחום הצבאי-ביטחוני: היא משווקת, מוכרת ומבצעת פרויקטים בתחום העקיבה האופטית בארץ ובחו"ל, בעיקר לתעשיות צבאיות וביטחוניות.

החברה, שמשרדיה ממוקמים בתל אביב, הוקמה ב-2008 על ידי קליימן. היא מעסיקה כ-30 עובדים שמשרתים כ-30 לקוחות ישראליים ובינלאומיים – החל מסטארט-אפים ועד לארגונים גדולים ומוסדיים כמו בתי חולים וקופות חולים. בין לקוחות החברה נמנים בית החולים ברזילי, מכון השיקום בבית החולים שיבא תל השומר, מרכזי החדשנות של כללית שירתי בריאות ושל בית החולים בילינסון וסנארה – מרכז החדשנות של טבע ופיליפס.

במטריקס אומרים כי רכישת מדי סופטוור מהווה חיזוק משמעותי לפעילות שלה בתחום הבריאות הדיגיטלית, שצומח בחברה, "כשהיא מביאה עימה התמחות ייחודית ומקיפה מאוד המאפשרת מתן שירות מקיף ויכולת ללוות מקצה לקצה חברות בתחום – מאפיון, הנדסה ופיתוח ועד לקבלת אישורי FDA ו-CE (הגוף המקביל באיחוד האירופי – גב"ז). שילוב פעילותה המשמעותית של מדי סופטוור יהווה מכפיל כוח לפעילות הענפה הקיימת בחברה בתחום הרפואה הטכנולוגית, כמו הדפסת איברים אנושיים להליכים טרום ניתוחיים בטכנולוגיית תלת ממד, מחקרים לזיהוי מחלות ריאה ונשימה באמצעות זיהוי קול ובינה מלאכותית, מתן שירותי IT למגזרי הפיננסים ושירותי הבריאות בארצות הברית ומעורבות בפן הטכנולוגי של המאבק נגד נגיף הקורונה".

24% מהגידול במכירות – בגלל מיזוגים ורכישות

מיזוגים ורכישות מהווים אחד הסגמנטים המכניסים ביותר של מטריקס. ב-2020 הסתכמו הכנסות החברה בקרוב לארבעה מיליארד שקלים – עלייה של 7.2% בהשוואה ל-2019, כאשר 24% מהגידול במכירות נובע מאיחוד של חברות שנרכשו, בהן גסטטנרטק ורייטסטאר.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר שהחברה "ערה כל הזמן לתנודות השוק ולמגמות שמאפיינות את התעשייה. ענף הטכנולוגיה הרפואית נמצא בשנים האחרונות בצמיחה מואצת, וביתר שאת על רקע מגפת הקורונה. מטריקס פועלת מזה שנים ארוכות בשוק מערכות הבריאות ורואה בו שוק מטרה בעל שיעורי צמיחה גבוהים בשנים הקרובות. רכישת מדי סופטוור מחזקת את הצעת הערך שלנו לשוק זה ואנחנו מזהים בה פוטנציאל גדול להרחבת הפעילות שלנו, באמצעות סינרגיה ושיתופי פעולה עם הפעילויות הקיימות של מטריקס בתחום בארץ ובארצות הברית".

בתמונה למעלה: נציגי החברות ביום החתימה. מימין: רמי גור, מנהל מטריקס דיגיטל; דליה רובינסון, נשיאת חטיבת הפינטק והדיגיטל ומנהלת החטיבה הבינלאומית של מטריקס; משה קליימן, מנכ"ל ומייסד מדי סופטוור; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; ואידית קליימן, סמנכ"לית התפעול של מדי סופטוור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לני

    מטריקס חברה בינונית עם מנהל מכירות ענק !!! יש כמה טובים היתר והשירות פח זבל

אירועים קרובים