יקי זנו מונה לראש חטיבת הטכנולוגיות של שירות בתי הסוהר

זנו, שבעקבות מינויו קיבל דרגת תת גונדר, חוזר לשב"ס, שם הוא היה בעבר מנמ"ר לתקופה קצרה ● בתפקידו האחרון הוא שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק דיסקונט ומילא תפקידי ניהול בבזק

תת גונדר יקי זנו, ראש חטיבת הטכנולוגיות של שירות בתי הסוהר. צילום משפחתי

יקי זנו, שפרש לפני כמה חודשים מתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק דיסקונט, מונה לתפקיד ראש חטיבת הטכנולוגיות בשירות בתי הסוהר. בעקבות מינויו הוא קיבל דרגת תת גונדר. זנו מחליף את אילן יום טוב, ששימש כממלא מקום ראש החטיבה, ומעתה ימשיך לכהן באגף מערכות המידע של שירות בתי הסוהר – ויהיה כפוף לזנו.

זנו הודיע על פרישתו מבנק דיסקונט בנובמבר האחרון, לאחר כשלוש שנים. הוא כיהן בעבר כמנמ"ר שירות בתי הסוהר במשך כחצי שנה, כשהיה בין תפקידים בבזק, שבה הוא בילה את מרבית שנות הקריירה הניהולית שלו. זנו הגיע לקבוצת התקשורת לאחר שחרורו מצה"ל וצמח בה מלמטה. בתפקידו האחרון הוא שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות והרשת שלה.

לאחר פרישתו מדיסקונט התנדב זנו לשירות מילואים. הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "גויסתי לצוות שהקים הרמטכ"ל, שהוגדר כחממה טכנולוגית יישומית שנועדה לסייע למאבק במגפת הקורונה. החממה בחנה פתרונות לבדיקות מהירות, טיהור חללים סגורים וקידום שימוש ברפואה מרחוק. אחת האוכלוסיות שנבחנו הייתה האסירים, כדי לצמצם את הצורך בהעברתם לבתי החולים ובתהליכים הכרוכים בכך, ומהצד השני לא לפגוע בטיפול הרפואי שהם נזקקים לו". לדבריו, הפרויקט נמצא בימים אלה בתהליך יישום שמתנהל בין חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות לגוף הרפואה בשירות בתי הסוהר, והוא הביע תקווה שיוכל להיות שותף להשלמתו.

חלק מהסגל החדש של נציבת שב"ס החדשה

לתפקידו הנוכחי הגיע זנו בעקבות פנייה שהגיעה אליו משירות בתי הסוהר, לאחר כניסתה של רב גונדר קטי פרי לתפקיד הנציבה החדשה של השירות. לשניים יש היכרות מוקדמת.

בתשובה לשאלה מה הניע אותו לקבל על עצמו את התפקיד אמר זנו: "כנראה שתקופת המילואים עשתה לי משהו וחידדה את הערכים הציוניים שלי – בכלל והביטחוניים בפרט. לשירות בתי הסוהר יש תפקיד חשוב במערך הביטחוני של מדינת ישראל". הוא אמר כי "אני מודע לאתגרים המשמעותיים שעומדים בפניי. השירות, בהובלת הנציבה החדשה, עובר שינויים רבים, ולטכנולוגיה חלק חשוב בהם".

זנו יהיה אחראי על כ-200 עובדי חטיבת הטכנולוגיות, שחלקם עובדי השירות וחלקם עובדי מיקור-חוץ. העובדים מוצבים במטה החטיבה בהר חוצבים בירושלים ובמתחם נציבות שירות בתי הסוהר ברמלה. החטיבה נושאת באחריות מקצועית על קציני הטכנולוגיה, הפרושים ב-36 בתי הסוהר במדינה. כמו כן, היא משרתת את 15 אלף עובדי שירות בתי הסוהר.

יש לציין שזנו הוא בוגר מכללת בזק, סיים בהצטיינות לימודי הנדסת מחשבים בטכניון ובעל תואר שני בהצטיינות במנהל עסקים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים