"סייבר – איום גדול יותר על כלכלת ארה"ב מהקריסה הכלכלית העולמית ב-2008"

כך אמר יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בראיון שהעניק לרשת CBS ● פאוול מאמין כי מתקפות סייבר על מוסדות פיננסיים, שיעצרו את יכולתם לעקוב אחר תשלומים, עלולות לגרום לקריסת שוק דומה בסדר גודל למשבר הפיננסי העולמי מהעבר

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול. צילום: ויקיפדיה

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר באחרונה כי הוא מצוי בכוננות מפני מתקפות סייבר נגד מערכות פיננסיות וחברות בארה"ב, וחושש מהן הרבה יותר מאשר מכל הסיכונים אחרים לכלכלה.

"העולם מתפתח. והסיכונים משתנים גם כן", אמר פאוול במהלך ראיון ששודר ביום א' בתכנית "60 דקות" של רשת CBS. "יש מתקפות סייבר בכל יום בכל המוסדות הגדולים. זה חלק גדול מתמונת האיום בעולם של ימינו".

פאוול ציין בדבריו כי הוא מודאג הרבה יותר מאירוע סייבר "מאשר מקריסה כלכלית בדומה לזו שאירעה במשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008. הייתי אומר שהסיכון שאנחנו שמים עליו עין הכי הרבה עכשיו הוא סיכון סייבר", הצהיר פאוול בראיון, ואמר שסוכנויות ממשלתיות אחרות, כמו גם חברות גדולות – ובמיוחד חברות פיננסיות – עומדות בכוננות אף הן לנוכח הסכנה הפוטנציאלית העצומה.

במיוחד מדאיגים את פאוול תרחישים בהם מתקפות סייבר משתקות מוסדות פיננסיים עד כדי כך שהם אינם יכולים לעקוב אחר תשלומים, או עד כדי כך שמערכות תשלומים אינן מתפקדות.

הזמנים השתנו. המשבר הפיננסי הבא יהיה שונה לגמרי. הקריסה הכלכלית העולמית ב-2008. צילום אילוסטרציה: BigStock

הזמנים השתנו. המשבר הפיננסי הבא יהיה שונה לגמרי. הקריסה הכלכלית העולמית ב-2008. צילום אילוסטרציה: BigStock

"אף פעם אין תחושה שעשית מספיק או שאתה מרגיש בטוח"

"ישנם תרחישים בהם שירות תשלומים גדול, למשל, חדל לפעול, ומערכת התשלומים לא יכולה לעבוד. תשלומים אינם ניתנים לביצוע", אמר יו"ר הבנק המרכזי האמריקני. "ישנם תרחישים שבהם מוסד פיננסי גדול יאבד את היכולת לעקוב אחר התשלומים שהוא משלם, ודברים כאלה", המשיך והסביר את חששותיו. "יהיה חלק מהמערכת הפיננסית שייעצר, או אולי אפילו חלקה הרחב. וכך אנו משקיעים כל כך הרבה זמן וכוח וכסף בשמירה מפני דברים אלה", הסביר.

"רבים מאיתנו עבדו קשה מאוד בזה והשקענו הרבה זמן וכסף ומחשבה – ועבדנו בשיתוף פעולה עם בני בריתנו ועם גורמים ממשלתיים אחרים", סיפר פאוול על ההיערכות לקראת איומי הסייבר הגואים. "אבל אף פעם אין תחושה שעשית מספיק או שאתה מרגיש בטוח".

בנוסף יצוין כי דו"ח המגמות העולמיות של המועצה הלאומית למודיעין, המתפרסם אחת לארבע שנים ואשר פורסם בסוף השבוע האחרון, ציין, כי רבות מפעולות הסייבר ההתקפי הצפויות בעתיד יתמקדו בתשתיות אזרחיות וצבאיות.

עם זאת פאוול הרגיע מעט ואמר כי "הסיכויים שתהיה לנו התמוטטות שנראית ככה (כמו זו של 2008 – ג"פ) – שם היו בנקים שמקבלים הלוואות והחלטות השקעה איומות ונמצאים ברמות נזילות נמוכות ובמצבי הון חלשים, כך שנדרשו לערבות ממשלתית – הסיכוי לכך מאוד מאוד נמוך. מאוד נמוך".

על אף הביטחון הזה של פאוול, יצוין כי מסקנותיה של קבוצת ייעוץ המורכבת מחברי מועצת הפדרל ריזרב, בנק אנגליה, AWS של אמזון, ג'יי.פי מורגן צ'ייס, וקרן המטבע הבינלאומית היו חלק מדיווח שפורסם בנובמבר, והזהיר שהמגזר הפיננסי עדיין לא עומד בקצב הסיכונים שהאקרים מספקים כיום למערכת הפיננסית העולמית. הדו"ח הציע כי מדינות יעבדו יחד על מנת לחסום פריצות המתמקדות במגזר הפיננסי, ועל מנת לפתח נורמות של התנהגות מקובלת במרחב הסייבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי לביא

    מריך שיגיע לכמה שיותר מקבלי החלטות, כל תקציב ששמים על הגנת סייבר צריך החוק אצבע להיות מוכפל, לפחות ...

אירועים קרובים