עסקת ענק למיקרוסופט: רוכשת את ניואנס תמורת 20 מיליארד דולר

רכישת החברה, שמציעה מוצרים מבוססי בינה מלאכותית לזיהוי קול, היא העסקה השנייה בגודלה שביצעה מיקרוסופט - אחרי זו של לינקדאין ● ניואנס מתמקדת בתחום המתפתח של טכנולוגיות לעולם הבריאות ובין היתר יש לה מרכז בהוד השרון

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט

מיקרוסופט אישרה, למעשה, היום (ב') אחר הצהרים את הדיווח של בלומברג מאמש שלפיו היא עומדת לרכוש את ניואנס – בשינוי קל: המחיר. בעוד שהדיווח המוקדם דיבר על מחיר של 16 מיליארד דולר, בהודעה בבלוג של מיקרוסופט צוין כי היא קונה את ניואנס תמורת 19.7 מיליארד דולר. העסקה מבוצעת במחיר של 56 דולר למניה – 23% מעל השער שלה עם סגירת המסחר בנסדא"ק ב-9 באפריל.

ניואנס פועלת בעולמות הענן והבינה המלאכותית, ומציעה טכנולוגיה לזיהוי קול, או, אם תרצו, דיבור. טכנולוגיה זו שלה סייעה לאפל בהשקת העוזרת הקולית Siri. על לקוחות החברה נמנות חברות מסקטורים שונים – מבריאות, שבה היא מתמקדת, ועד לתעשיית הרכב. הטכנולוגיות שלה משמשות, על פי ההודעה, 77% מבתי החולים בארצות הברית ו-85% מחברות הפורצ'ן 100.

יש לציין שניואנס היא חברה ותיקה – היא נוסדה עוד במילניום הקודם והפכה לציבורית בשנת 2000. שנה לאחר מכן היא קנתה את אחד ממוצרי זיהוי הקול הבולטים שלה – Dragon Dictate. המוצר עצמו, שמשמש לזיהוי קול הן בהקשרים צרכניים והן בהקשרים ארגוניים, הושק בראשית שנות ה-90'. ב-2005 ניואנס התמזגה עם סקאנסופט, שהוקמה ב-1992.

כשישה מיליארד דולר פחות מרכישת לינקדאין

רכישת ניואנס היא העסקה השנייה בגודלה שביצעה מיקרוסופט, לאחר שקנתה את לינקדאין ב-2016 תמורת 26.2 מיליארד דולר. ניואנס מעסיקה 6,000 עובדים ב-27 מדינות, כולל בהוד השרון בישראל. תקופת הקורונה לא היטיבה עמה, לפחות לא ברבעון האחרון של השנה הכספית 2020, שהסתיים בנובמבר – אז ההכנסות שלה ירדו בכמעט 10% לעומת הרבעון האחרון בשנה שלפני כן. שווי השוק של החברה עומד על 15.14 מיליארד דולר.

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר כי "ניואנס היא חברה מובילה בעולם האפליקציות מבוססות הבינה המלאכותית לארגונים, לרבות עבור ארגוני בריאות. הבינה המלאכותית היא הטכנולוגיה בעלת החשיבות הרבה ביותר כיום, והבריאות, ויישומה בה, היא התחום הדחוף ביותר. ביחד נייצר פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים, על מנת לאפשר למומחים לקבל החלטות בצורה טובה יותר, ונצמיח עוד את פעילות הענן של מיקרוסופט לארגוני הבריאות".

מארק בנג'מין, מנכ"ל ניואנס, ציין כי "בשלוש השנים האחרונות אנחנו מתמקדים בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית לעולם הבריאות ולארגונים בכלל, שם יש דרישה הולכת וגדלה לפתרונות לזיהוי קולות ורעשי רקע. על מנת לממש את הפוטנציאל הגלום בתחום, אנחנו צריכים את הפלטפורמה הנכונה… זו של מיקרוסופט, שמספקת שירותים מבוססי ענן ברמה גבוהה. הקומבינציה בינינו לבינה היא הזדמנות מהותית לבעלי המניות שלנו, שתמכו בנו במסע הזה".

העסקה אושרה פה אחד על ידי מועצות המנהלים של מיקרוסופט וניואנס, וצפויה להיסגר עד סוף השנה, בכפוף לאישור בעלי המניות של הנרכשת ולאישורים הרגולטוריים הנדרשים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים