פרטנר: הכנסות שיא ב-2008, למרות רבעון רביעי שלילי
הכנסות החברה ירדו ברבעון הרביעי ב-4%, אולם עלו ב-3.5% בחישוב שנתי ל-6.33 מיליארד שקלים ● הרווח הנקי ברבעון ירד ב-12.3%, אך בחישוב שנתי עלה ב-12% ל-1.05 מיליארד שקלים ● סך הדקות ברשת עלה בכ-13% בשנת 2008 בהשוואה לשנת 2007, בעיקר כתוצאה מגידול בבסיס המנויים, אשר צמח בכ-3.5%
פרטנר תקשורת פרסמה היום (ב') את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של 2008 ולשנה כולה. תוצאות הרבעון אמנם כללו ירידה בשורה העליונה והתחתונה, אולם בסיכום שנתי – תוצאותיה של החברה מצוינות.
במהלך שלושת החודשים האחרונים של השנה הציגה החברה הכנסות בסך 1.56 מיליארד שקלים – ירידה של 4% לעומת הכנסות של 1.63 מיליארד שקלים ברבעון המקביל ב-2007. בסיכום שנתי דיווחה פרטנר על הכנסות שיא בסך 6.33 מיליארד שקלים – גידול של 3.53% לעומת הכנסות בסך 6.11 מיליארד שקלים ב-2007.
ההאטה הכלכלית בהחלט באה לידי ביטוי ברווח הנקי הרבעוני של פרטנר, שהסתכם ב-264.68 מיליון שקלים – ירידה של 12.32% בהשוואה ל-301.86 מיליון השקלים עליהם דיווחה החברה ברבעון הרביעי של 2007. בחישוב שנתי הסתכם הרווח הנקי של פרטנר ב- 1.05 מיליארד שקלים – גידול של 11.88% לעומת 939.79 מיליון השקלים שהופיעו בסעיף הרווח ב-2007.
ההוצאות הגולמיות של החברה ירדו ברבעון ב-9.41% ל-989.39 מיליון שקלים, לעומת הוצאות גולמיות של 1.09 מיליארד שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 572.23 מיליון שקלים – עליה של 6.92% לעומת 535.21 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הגולמי השולי ברבעון המדווח עמד על 36.64% לעומת 32.89% ברבעון המקביל ב-2007.
ה-EBIDTA של פרטנר – קרי הרווח לפני הורדת מס הכנסה ופחת, עמד ברבעון על 558.9 מיליון שקלים – גידול של 12.7% לעומת 495.8 מיליון שקלים ברבעון האחרון של 2007. בחישוב שנתי, ה-EBIDTA של פרטנר הסתכם ב-2.26 מיליארד שקלים – עליה דומה של 12.3% לעומת 2.01 מיליארד שקלים בשנת 2007.
סך הדקות ברשת עלה בכ-13% בשנת 2008 בהשוואה לשנת 2007, בעיקר כתוצאה מגידול בבסיס המנויים, אשר צמח בכ-3.5% במהלך השנה, וכן מצמיחה של 8.6% בממוצע של דקות השימוש לכל מנוי. ההשפעה של צמיחות אלו על ההכנסות השנתיות משירותים מותנה באופן חלקי על ידי שחיקה של כ-7.4% בהכנסה הממוצעת לדקה (כולל התעריף לשיחות נכנסות).
במהלך שנת 2008 כ-99,000 מנויים חדשים (נטו) הצטרפו לפרטנר, בהשוואה ל-192,000 בשנת 2007, מתוכם 16,000 מנויים חדשים (נטו) שהצטרפו במהלך הרבעון הרביעי של 2008. המגזר העסקי מהווה כ-84% מהמנויים הפעילים החדשים (נטו) שהצטרפו השנה. בסיס המנויים הפעילים של החברה ב-31 בדצמבר 2008 עמד על כ-2,898,000 מנויים, מתוכם כ-785,000 מנויים עסקיים, או 27.1%.
דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר: "2008 הייתה שנת שיא והשנה הטובה ביותר מאז ומעולם עבור פרטנר. בשנה זו הצלחנו להגיע לשיא בתוצאות הפיננסיות והתפעוליות. מדדי הרווחיות שלנו, ה-EBITDA, תזרים המזומנים והרווח הנקי – צמחו בשיעור דו ספרתי למרות ההשקעה שלנו בשתי יוזמות אסטרטגיות חדשות. השיפור ברווחיות משקף, בין היתר, מספר צעדי התייעלות שננקטו ב-2008. בשנה זו סיפקנו לבעלי מניותינו תשואת מזומנים של למעלה מ-10% – משמעותית מעל הממוצע בתעשייה. יכולתנו להמשיך ולספק תשואת דיבידנד אטרקטיבית לבעלי מניותינו היא אחת מאבני היסוד העיקריות של האסטרטגיה שלנו".
עם זאת, הוסיף אבנר, "ברבעון האחרון של 2008 התחלנו לראות את סימניו הראשונים של המיתון העולמי. הבחנו בהשפעה מסוימת על ההכנסות כתוצאה מירידה משמעותית בתנועת התיירות הנכנסת והתיירות היוצאת וכן בעלייה בשיעור החובות המסופקים. אף על פי שעסקי הליבה שלנו נותרים יציבים וחסונים למדי, זיהינו לאחרונה כמה סימנים לעצירה אפשרית בגידול של מספר הדקות הממוצע למנוי, אשר עלולה להיות מיוחסת להשפעתו של המיתון".
תגובות
(0)