רשמית: איירון סורס מתמזגת עם תומא בראבו – לפי שווי של 11 מיליארד ד'

החברה, שמציעה כלי אנליטיקה לחברות דיגיטליות, בעיקר בתחום המובייל, תהפוך לציבורית ותיסחר בנסדא"ק ● היקף העסקה הוא כ-2.3 מיליארד דולר, מהם 1.3 מיליארד בעסקת PIPE ● מדובר בעסקה נוספת בגל המתרחב של הנפקות ה-SPAC

חברי הנהלת איירון סורס. צילום: אדם פרימר

איירון סורס הישראלית מאשרת היום (ב') את הדיווחים שהתפרסמו בשבוע שעבר ומודיעה כי היא מתמזגת עם חברת ה-SPAC תומא בראבו אדוונטג' – אחת המשקיעות הבולטות בעולם התוכנה. בכך היא תהפוך לחברה ציבורית, שתיסחר בנסדא"ק. אלא שבעוד שהדיווחים היו על כך שהמיזוג הוא לפי שווי של יותר מ-10 מיליארד דולר, עכשיו נודע הסכום המדויק: 11.1 מיליארד. היקף העסקה הוא כ-2.3 מיליארד דולר, מהם 1.3 מיליארד בעסקת PIPE.

חברת SPAC היא סוג של חברת מדף, שהוקמה במיוחד והונפקה בבורסה כדי לאפשר לחברות שירצו בכך קיצור דרך להנפקה, באמצעות התמזגותן אליה. חברת ה-SPAC של תומא בראבו גייסה לא מכבר מיליארד דולר כדי לממן הנפקת חברות.

איירון סורס נוסדה ב-2010 על ידי כמה אנשי היי-טק: ארנון הירש, המשמש כנשיא החברה; איילאיתי ורועי מילרדגיל שוהםנתנאל שדמיעומר קפלןתמיר כרמי; ותומר בר זאב, המנכ"ל. אחד הדירקטורים בחברה הוא שלמה דוברת, ממייסדי קרן ההשקעות הישראלית ויולה.

איירון סורס מציעה כלי אנליטיקה לחברות דיגיטליות ולכאלה שנמצאות בתחום המובייל. בדצמבר 2019 היא נכנסה לרשימת חברות החד קרן של קראנצ'בייס יחד עם עוד 141 חברות, בהן מאנדייריסקיפיד ולייטריקס הישראליות. מאז היא הכפילה את שוויה פי 10. פירמת הייעוץ הבולטת בוסטון קונסלטינג גרופ סימנה אותה לפני כמה חודשים כאחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות שהולכות "לכבוש את העולם".

מאחורי איירון סורס כמה רכישות: ב-2013 היא קנתה את אפטר דאונלואד תמורת 28 מיליון דולר, שנה לאחר מכן את חברת הגיימינג אופופיה וב-2015 – את סטרים רייל. הרכישה האחרונה שלה בוצעה בינואר האחרון, אז היא קנתה את סומלה, שיודעת לזהות את האפקטיביות של מודעות שמפורסמות על ידי הלקוח. לאיירון סורס פריסה גלובלית – בתל אביב, סן פרנסיסקו, לונדון ובייג'ינג.

הנפקות ה-SPAC נעשות פופולריות יותר ויותר, וגם חברות ישראליות החלו להיסחר בנסדא"ק באופן זה, או שהן נמצאות בדרך לשם – ביניהן אוטונומו וקוגנייט מבית ורינטדני ימין, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, וקובי רוזנגרטן, לשעבר שותף ב-JVP, הודיעו בחודש שעבר כי הם הקימו את Byte Acquisition – חברת SPAC להשקעה בטכנולוגיות ישראליות.

עוד חברות בבעלות תומא בראבו: אימפרבה, סופוס וחלק ממק'אפי

איירון סורס היא לא החברה הישראלית היחידה שתימצא לאחר השלמת העסקה בידיה של תומא בראבו: הקרן רכשה את אימפרבה, שייסד היזם הסדרתי שלמה קרמר, ב-2018 תמורת 2.1 מיליארד דולר. חברת אבטחה בולטת נוספת שבבעלות תומא בראבו היא סופוס, לאחר שהיא רכשה אותה לפני כשנה תמורת 3.9 מיליארד דולר. כמו כן, הקרן מחזיקה בנתח נכבד ממק'אפי.

בדיווח על העסקה ציינה איירון סורס כי היא רשמה ב-2020 הכנסות ו-EBITDA בסך 332 מיליון דולר ו-104 מיליון דולר, בהתאמה. נתונים אלה משקפים צמיחה של כ-83% בהכנסות לעומת 2019. בחברה הישראלית אומרים כי המיזוג בינה לבין תומא בראבו "ייצור חברה חזקה ובעלת משאבים, שתימצא בעמדה מצוינת להמשיך לייצר ערך וצמיחה לטווח הארוך".

בן זאב ציין כי "תומא בראבו, ממשקיעות התוכנה המובילות בעולם, תסייע לנו להגיע לשלב הבא בסיפור שלנו". הוא הוסיף כי "על אף שהגענו לשלב מתקדם בתהליך הרגיל של הנפקה לציבור, כשנפגשנו עם אנשי תומא בראבו מצאנו שיש בינינו דמיון רב בחזון ואמונה משותפת בצמיחה ארוכת הטווח שאנחנו, באיירון סורס, יכולים להניע, והחלטנו לחבור אליהם בדרך להפיכת החברה לציבורית. נמשיך להתרכז במשימה שהגדרנו לעצמנו – לעזור למפתחי אפליקציות ומשחקים למובייל לצמוח".

לדברי בן זאב, "הפיכת החברה לציבורית הינה שלב נוסף וטבעי בהתפתחות שלנו, אבל התרבות שלנו לא תשתנה. זו תרבות שייסודה בקבוצה גדולה של יזמים שעובדים ביחד כבר 10 שנים".

אורלנדו בראבו, השותף המנהל והמייסד של תומא בראבו, אמר כי "עם מערך מלא של פתרונות לאורך מחזור חיי הצמיחה של אפליקציות ושילוב של גודל, צמיחה עסקית ורווחיות יוצאות דופן אנחנו צופים שאיירון סורס תוביל את השוק שבו היא פועלת – שוק שהיקפו צפוי להגיע ל-41 מיליארד דולר ב-2025".

שמות המצולמים בתמונה שלמעלה: מימין – תמיר כרמי, אבי ביטון, ארנון חריש, דליה ליטאי, תומר בר זאב, דנה פרימו, אסף בן עמי, עומר קפלן, מליסה זלוף ואייל מילרד.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים