דיווחים: רד-האט עשויה לרכוש את נובל

ג'ים ווייטהרסט, מנכ"ל רד-האט, סירב להכחיש במפגש עם עיתונאים בסוף השבוע את האפשרות שהחברה תרכוש את מתחרתה בעולם הלינוקס ● "איני מגיב על שום דבר ספציפי שמתרחש שם בחוץ, אבל אנחנו מסתכלים ומתעניינים בכל דבר", אמר

ייתכן, כי רד-האט (Red Hat) היא שתרכוש, בסופו של דבר, את מתחרתה בעולם הקוד הפתוח, נובל (Novell) – כך פורסם בסוף השבוע. ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל החברה, סירב במפגש שערך עם עיתונאים בלונדון להכחיש את האפשרות.

וייטהרסט אמר, כי "אוכל לומר שאיני מגיב על שום דבר ספציפי שמתרחש שם בחוץ, אבל אנחנו מסתכלים ומתעניינים בכל דבר". הוא הוסיף, כי "כל ספקיות התוכנה בעולם הקוד הפתוח נושאות עיניהן לקראת רכישות של חברות בתחום הווירטואליזציה ומיחשוב הענן, אולם אין שום דבר ספציפי באופק כעת".

נובל העמידה את עצמה לרכישה, וכ-20 חברות וקרנות הון-סיכון מתעניינות בה. כשנשאל על כך על ידי העיתונאים, אמר ווייטהרסט, כי "בהתחשב בכך שאנו המתחרים של נובל, אוכל לתת כמה תגובות שחצניות או מזויפות בנושא… אולם אז ארגיש לא טוב ואאלץ לצלצל לרון (הובספיאן, מנכ"ל ונשיא נובל – י.ה.) ולהתנצל בפניו".

בינתיים, רד-האט רודפת אחרי היעד שווייטהרסט הציב לה – להיות תוך חמש שנים חברה בעלת מחזור שנתי של חמישה מיליארד דולרים. ב-2009 עמד מחזור מכירותיה של החברה על 750 מיליון. "הדבר יארך זמן", אמר. "אנחנו רוצים להיות חברה של מיליארד דולרים כבר בשנה הבאה, אולם לשם כך, עלינו לצמוח באופן דרמטי". הוא ציין, כי רד-האט היא מהרווחיות ביותר בעולם הקוד הפתוח ובמודל שבו היא פועלת.

בהתייחסו ל-"פלרטוטים של רד-האט סביב חברות בעולם מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה" אמר וייטהרסט, כי "סביר להניח שבקרוב תראו את רד-האט מגדילה את השקעותיה בתחום של רכישת חברות. יש לנו תזרים מזומנים חיובי. אין שום דבר ספציפי על הפרק, אבל אנחנו מחפשים הזדמנויות עסקיות ללא הרף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים