"ארגונים מנצלים רק 5% מפוטנציאל הצמיחה הטמון בבינה מלאכותית"

כך אמר דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל, שדיבר בפתח מפגש פורומי C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים באירוע בשיתוף יבמ שהתקיים אמש (ד') ● הוא הוסיף כי "בינה מלאכותית, עם מיכון אשר מייעל תהליכים ידניים, מניבה חיסכון תפעולי של 80%"

דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל. צילום: יח"צ

"לצד הענן ההיברידי, גם לבינה המלאכותית יש יכולת להביא לארגונים התייעלות, הפקת תובנות חדשות ושיפור חוויית לקוח. מה שמעניין בשני התחומים החדשניים הללו הוא שמבחינת המימוש, הם רק מגרדים את הפוטנציאל הטמון בהם: מחקרים מעלים כי רק 5% מהארגונים הטמיעו באמת בינה מלאכותית בתהליכים העסקיים שלהם, למרות ש-80% ממקבלי ההחלטות הבכירים מצהירים כי התחום מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של העסק שלהם", כך אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל.

מלכה דיבר בפתח מפגש של הפורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים. האירוע, בשיתוף יבמ, התקיים אמש (ד'), והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר C3.

המענה המיטבי לאתגרי המנמ"ר בתקופה הקרובה

לדברי מלכה, "האסטרטגיה שלנו כוללת מימוש תפישה של ענן היברידי. שווי השוק של התחום עומד על טריליון דולרים, ואילו בפועל, מחקרים מצביעים כי ארגונים העבירו רק כ-20% מעומסי העבודה שלהם לענן הציבורי. 80% מהם מעריכים כי אם וכאשר יעברו לענן, יעשו זאת רק בארכיטקטורה של ענן היברידי. על פי המחקרים, לקוחות ארגוניים מקבלים ערך הגדול פי 2.5, לעומת ההעברה של עומסי העבודה לארכיטקטורה של ענן אחד. הכתובת מופיעה על הקיר והיא ברורה: טרנספורמציה דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית, על פלטפורמת ענן היברידי, היא המענה המיטבי לאתגרי המנמ"ר בתקופה הקרובה".

"בעקבות המשבר, ארגונים הבינו שהמיכון יכול לענות לצורך העסקי, להמשכיות עסקית ולמענה ללקוחותיו. כך, אנחנו נמצאים כיום בשלב הבא של מיכון תהליכים – כזה המאפשר לארגונים להפוך את הערך שנובע מהמיכון לגבוה יותר", ציין. "בינה מלאכותית מעצימה את יכולות המיכון של תהליכים בארגונים. כאשר שתי הטכנולוגיות פועלות במשותף, הערך המוסף שלהן גדול יותר. ככל שהן תשתלבנה יחד, כך ייטב לתהליכים ולקהל המשתמשים".

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3. צילום: ניב קנטור

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

מלכה סיכם באומרו כי "כל ארגון נדרש למיכון מבוסס בינה מלאכותית בתהליכים העסקיים ובתהליכי ה-IT שלו. שילוב של לימוד מכונה ובינה מלאכותית, לטובת איסוף מידע על התהליכים התפעוליים בטרם המיכון שלהם, ימטב תהליכים אלה ויאפשר לארגון להיות תחרותי יותר, לשרוד ולנצח. בינה מלאכותית, עם מיכון אשר מייעל תהליכים ידניים, מניבה חיסכון תפעולי של 80%".

לדברי זרצקי, "הנהלות ארגונים מצפות מה-IT לצעדים שיביאו להגדלת האפקטיביות של הארגון. מדובר במשולש לא פשוט, זהו משולש קסם, שנדרש לענות לכמה אתגרים: לחסוך, להתייעל, להביא לכך שאנשי הארגון יימנעו מלעשות פעולות סיזיפיות ותחת זאת, יעסקו בדברים מועילים ומהנים יותר, ובנוסף, יביאו לשיפור חוויית הלקוח".

"הקוד הפתוח שינה את האופן של צריכת הטכנולוגיה"

נדב טוביאס, מנכ"ל הדאון (Head On), שותפה עסקית של הענן הכחול, חתם את המפגש. טוביאס אמר כי "למנמ"רים יש כמה כאבי ראש, אחד מהם הוא כיצד לנפץ את הגישה המונוליטית, של עבודה במערכת מרכזית אחת, קשה לשליטה ולניהול ומעבר למערכות ממוקדות ומבוזרות. זהו אתגר לא פשוט, כי אנשים מטבעם מתנגדים לשינויים בתשתיות ובשכבה האפליקטיבית – ואז הם נעים באי נוחות על הכיסא כשמציעים להם זאת".

נדב טוביאס, מנכ''ל הדאון. צילום: יח"צ

נדב טוביאס, מנכ"ל הדאון. צילום: יח"צ

לדבריו, "בעת מימוש פרויקטי ניטור בכלל וניטור IT בפרט, רצינו לקבל כמה שפחות מידע, כי היה קשה להכיל את כולו. כיום אנו רוצים שכל המידע יגיע למעלה, כדי לדעת היכן כואב, ולנפות את כל המידע שאיננו זקוקים לו בדרך לפתרון. הקוד הפתוח שינה את האופן של צריכת הטכנולוגיה וכעת ניתן לערוך פרויקטי ניטור ושליטה ובקרה על תהליכים עסקיים ועל תהליכי IT עם מתודולוגיה ברורה, צעדים קטנים, בדיקה מה רואים ומה לא, ומה ניתן לעשות עם המידע, עם תובנות".

טוביאס סיכם באומרו כי "בבואנו אל תהליכי התפעול וה-IT כדי לנטר אותם, למכן ולנהלם, נדרשים חזון, נראות ונתונים, ואז טיפול בהיבט התהליכים, לאחר ביצוע סקר בשלות".

לפרטים נוספים הקלק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים