סימנטק: כך תשמרו על הפרטיות בפייסבוק
נוכח השינויים המתמידים במדיניות הפרטיות של פייסבוק, פרסמה סימנטק עצות למשתמשים שמבקשים להגן על פרטיהם האישיים בה ● כך, על פי החברה, אסור לנו למסור לאחרים את סיסמת הכניסה לאתר; עלינו לקחת בחשבון שחומר שאנחנו מפרסמים באינטרנט עלול להישאר שם לנצח; אסור לפרסם פריטים רגישים; יש להתעלם מקישורים עם הצעות מפתות; עלינו לוודא שהקישורים שמתפרסמים בדף הפייסבוק שלנו בטוחים; ורצוי לצמצם את מספר האנשים ברשת החברתית שאנחנו רוחשים להם אמון
בעקבות הביקורת הגוברת על מדיניות הפרטיות של פייסבוק (Facebook), פרסמה סימנטק (Symantec) שש עצות למשתמשים שמבקשים לשמור על פרטיהם האישיים ברשת החברתית.
העצה הראשונה של סימנטק היא בשום אופן לא למסור לאחרים – אפילו לחבר/ה הטוב/ה ביותר או לבן/בת הזוג – את הסיסמה שמשמשת לכניסה לאתר.
בנוסף, מזהירה סימנטק, על המשתמשים בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות לקחת בחשבון את "העקבות הדיגיטליים" שהם מותירים מאחוריהם. תמונות, סרטונים והערות שפורסמו באינטרנט עלולים להיוותר בו לנצח, וכדאי להימנע מלפרסם דברים שלא רוצים שסבתא או מעסיק עתידי ייחשפו אליהם. כמו כן, אין לפרסם פרטים רגישים דוגמת מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני או תאריך לידה, ויש להימנע מלפרסם עדכוני סטטוס דוגמת "יצאנו לחופשה של סוף שבוע באילת". מידע כזה יכול לסייע מאוד לעבריינים מקומיים.
עצה נוספת: סימנטק ממליצה למשתמשים ברשתות החברתיות להתעלם מקישורים שנשלחו לכאורה מחברים עם הצעות מפתות דוגמת "עירומות על החוף". קרוב לוודאי שמדובר בפורצים שמתחזים לחברים לאחר שפרצו לחשבון שלהם.
עוד ממליצה חברת אבטחת המידע לוודא שהקישורים שמתפרסמים בדפי הפייסבוק שלכם בטוחים – למשל באמצעות התוכנה Norton Safe Web. תוכנות שכאלה סורקות את הקישורים ומוודאות שאין מדובר באתרי פישינג, למשל.
סימנטק אף ממליצה לצמצם את "חוג האמון" לבני משפחה וידידים טובים בלבד. "התעלמו מבקשות חברות של מי שאינכם מכירים, משום שייתכן שמדובר בעברייני רשת", ממליצה החברה.
לבסוף, ממליצה סימנטק להתעדכן בשינויים התכופים בהגדרות הפרטיות של פייסבוק. בשנים האחרונות התארכה מדיניות הפרטיות של הרשת החברתית מכ-1,000 מילים לפני חמש שנים ל-5,830 כיום.
יצוין, כי מנכ"ל פייסבוק, מרק זוקרברג, הודה השבוע במורכבות ההולכת וגוברת של מדיניות הפרטיות של האתר והכריז על הכוונה להשיק אמצעי בקרה פשוטים יותר. לדבריו, הכלים החדשים יסייעו לקבוע שלוש רמות של שיתוף תוכן – לחברים, לחברים של חברים או לכולם.
תגובות
(0)