מאסק הזמין את פוטין לשוחח בקלאב-האוס – הקרמלין הביע עניין

רוסיה ביקשה פרטים נוספים אודות ההצעה ששילח המולטי-מיליארדר והיזם המאוד פופולרי ודומיננטי, מנכ"ל החברות טסלה ו-SpaceX, לנשיאה

בעד מטבעות וירטואליים - עם הסתייגויות. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. צילום: BigStock

אילון מאסק, מי שהפך כיום ליזם הטכנולוגי המסקרן והמדובר ביותר בעולם, רוצה לנהל שיחה עם לא אחר מאשר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, באפליקציית המדיה החברתית החדשה המועדפת עליו, קלאבהאוס (Clubhouse).

ביום א' תייג מנכ"ל חברות הענק טסלה (Tesla) ו-SpaceX את החשבון הרשמי של הקרמלין בציוץ בטוויטר (Twitter) – הזירה שבה הוא פעיל במיוחד, ושדרכה מאסק אף מחולל באחרונה מהומות עולם בשוק ההון ובתחום הקריפטו.

בציוץ תהה מאסק אם פוטין יהיה מעוניין לחבור אליו לשיחה באפליקציה, המבוססת על אודיו. "היית רוצה להצטרף אלי לשיחה בקלאבהאוס?" כתב מאסק. לאחר זמן מה הוא צייץ ברוסית תוספת שבה נכתב: "זה יהיה כבוד גדול לדבר איתך".

באופן מפתיע למדי, בתגובה הקרמלין כינה את הזמנתו של מאסק "מעניינת", אך הוסיף כי נדרשים פרטים נוספים לפני שהרעיון והראיון יצאו לפועל.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, התייחס לדברים ואמר כי פוטין יהיה פתוח להצעתו של מיליארדר הטכנולוגיה לדבר באפליקציית הצ'אט. פסקוב, ששוחח עם עיתונאים אתמול, אמר כי "זו כמובן הצעה מעניינת מאוד, אבל אנחנו צריכים איכשהו להבין למה הכוונה, מה מוצע. אז קודם איכשהו נבדוק את כל זה, ואז נגיב".

הדובר גם ציין ש-"הנשיא פוטין אינו משתמש ישירות ברשתות החברתיות", בהקשר להצעה של מאסק.

תתאים לשיחה בין פוטין למאסק? קלאבהאוס. צילום: Bigstocck

תתאים לשיחה בין פוטין למאסק? קלאבהאוס. צילום: Bigstocck

קלאבהאוס – מתכונת שיחות אודיו שאולי תתאים לפוטין

אולם בקלאבהאוס אפשר שפוטין יחוש בנוח – השירות מאפשר למשתמשים לפצוח בשיחה משלהם, או להאזין לשיחות של אחרים ב"חדרים" דיגיטליים שיכולים לארח עד 5,000 איש. דרך אפליקציה זו ערך באחרונה מאסק שיחות עם כמה וכמה אנשים מסקרנים, כמו למשל עם ולד טנב, מנכ"ל שירות ההשקעות נטול העמלות רובין הוד (Robinhood). השניים שוחחו על פרשיית מניות השורטס, או כפי שהן מכונות כיום 'מניות המם', שלהצתתה אחראי חלקית מאסק עצמו.

אגב, השיחות בקלאבהאוס אינן מוקלטות, ולכן גם לא ניתנות לפיקוח של השלטון, מה שגרם לסין לחסום את הפלטפורמה במדינה מוקדם יותר החודש.

פעם ראשונה שחברה פרטית הטיסה אסטרונאוטים לחלל. אילון מאסק ואנשי נאס"א. צילום: וויקיפדיה

פעם ראשונה שחברה פרטית הטיסה אסטרונאוטים לחלל. אילון מאסק ואנשי נאס"א. צילום: וויקיפדיה

יצוין כי הצעתו של מאסק מגיעה לאחר שהחברה שלו SpaceX שלחה בנובמבר האחרון ארבעה אסטרונאוטים של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA) לתחנת החלל הבינלאומית (ISS), ובכך הסתיים המונופול של רוסיה בתחום.

לאחר שטיסות החלל האמריקניות הושבתו בשנת 2011, רקטת סויוז הרוסית הפכה לחללית היחידה שמסוגלת להביא אסטרונאוטים, או קוסמונאוטים כפי שהם מכונים ברוסיה, ל-ISS. מקום בעבור אסטרונאוט של הסוכנות בסויוז עלה לנאס"א בסביבות 80 מיליון דולר. אך כעת קפסולת הדרקון של SpaceX ומאסק, שבה טסו האסטרונאוטים – לראשונה בתוך היעזרות בשירות פרטי – היא שהצליחה לספק לרוסיה את התחרות הנדרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים