בכיר בסייבר מפתיע: "למרות הקושי בזיהוי – שצבא ארה"ב יכה בחזרה"

כריס קרבס, לשעבר מנהל הסייבר הפדרלי האמריקני, קרא לצבא לתקוף כנופיות פשע מאורגנות של האקרים שמפעילות מתקפות כופרה על חברות וממשלות ● דבריו מנוגדים לחשיבה במערכת אבטחת הסייבר בארה"ב ● הבא להורגך - השכם להורגו, גרסת הסייבר

כריסטופר קרבס, הראש המפוטר של CISA. צילום: המשרד להגנת המולדת של ארצות הברית, מתוך ויקיפדיה

"המדינה צריכה להיות אגרסיבית יותר במכות שהיא נותנת להאקרים שתוקפים ארגונים בסייבר במתקפות כופרה, שמצפינות את מערכות הנתונים שלהם ושהם דורשים תשלום של דמי כופר כדי לשחרר את ההצפנה", כך אמר כריס קרבס, לשעבר בכיר בסייבר הממשלתי בארצות הברית.

קרבס היה מנהל CISA – הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות – ונאלץ לעזוב את עבודתו בשל אמירת אמת: הוא התעקש לאחר הבחירות האחרונות לבית הלבן שהן לא זויפו ואף היו "המאובטחות ביותר בהיסטוריה", בניגוד לטענותיו החוזרות ונשנות של הנשיא דאז דונלד טראמפ, שהפסיד. בראיון שנתן בימים האחרונים לפייננשנל טיימס הציע קרבס שהאקרים שפועלים בפיקוד הסייבר בצבא ארצות הברית יפרסמו את פרטיהם האישיים של ההאקרים הרעים, בפעולה המכונה Doxing או Doxxing – משחק מילים של "מסמכים ו-"אגרוף". "אתה צריך ללכת ולרדוף אחרי הרעים, ואני לא מדבר רק על אכיפת החוק", אמר. קרבס הסביר: "אתה לוקח עובדים (האקרים אזרחים המועסקים בצבא – י"ה) ממקום דוגמת פיקוד הסייבר, ואתה משתמש ביכולות מודיעין. אתה מעביר להאקרים מסר ישיר: 'אנחנו יודעים מי אתם, תעצרו את הפעילות שלכם או שנעקוב ונרדוף אחריכם, תוך שימוש בלוחמת מידע'. אתה חושף את פרטיהם. יש דברים שאתה יכול לעשות".

משקיפים ציינו כי דבריו של קרבס מנוגדים לחשיבה המסורתית והשמרנית במערכת אבטחת הסייבר, שבמסגרתה מומחים נוטים להזהיר חברות מפני תגובת נגד – "פריצה חזרה" לתוקפי סייבר בכלל ולמפעילי כופרות בפרט, בהינתן שקשה לקבוע את זהות היריב התוקף ואת יכולותיו הטכנולוגיות בסייבר.

קרבס .Vs טראמפ

כאמור, קרבס פוטר על ידי טראמפ לאחר שאמר כי הבחירות היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה. לדבריו, הטענות שהועלו על ידי טראמפ ואנשיו, שלפיהן ההצבעה הייתה מזויפת, הן "מגוחכות". הוא דחה את הטענות שלהם שלפיהן הצבעות זויפו בעזרת מדינות זרות. "כל הקולות בארצות הברית של אמריקה נספרים בארצות הברית של אמריקה. נקודה. אני לא מבין את הטענה הזאת", אמר.

ביתר פירוט, קרבס דחה את תיאוריית הקונספירציה שגורסות שמכונות ההצבעה יוצרו בוונצואלה, בעת כהונת הנשיא הוגו צ'אווס, שמת ב-2013, והן שסייעו לניצחון של הנשיא הדמוקרטי הנבחר, ג'ו ביידן. "אני אומר זאת שוב", אמר קרבס, "אין כל הוכחה לכך שמכונה כלשהי, שאני מודע לקיומה, עברה מניפולציה על ידי מעצמה זרה. נקודה". לגבי הטענות של צוות טראמפ בדבר מימון שהגיע מסין ומקובה, שנועד להשפיע על הבחירות, נאנח קרבס ואמר: "תראה… אנחנו יכולים להמשיך ולהמשיך עם כל הטענות ההיתוליות והמבדחות הללו, לגבי התערבות בבחירות 2020, אבל ההוכחה היא בקלפי… הספירות החוזרות עולות בקנה אחד עם הספירה הראשונית, ומבחינתי, זו עדות נוספת, זהו אישור לכך שהמערכות ששימשו בבחירות 2020 פעלו כמצופה, ועל העם האמריקני להיות סמוך ובטוח ב-100% בהצבעתו".

דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארצות הברית. צילום: BigStock

דונלד טראמפ, לשעבר נשיא ארצות הברית. צילום: BigStock

באופן אירוני, CISA – הסוכנות שאותה קרבס ניהל – הוקמה בעת כהונתו של טראמפ כנשיא, בנובמבר 2018, לאחר שזה טען כי בבחירות לנשיאות של 2016 – שבהן נבחר – הצביעו שלושה מיליון מהגרים לא חוקיים. אחת מהפעולות שהסוכנות שבראשה עמד קרבס עשתה הייתה להקים אתר שנקרא "בקרת שמועות". היא התייחסה לנתונים לכאורה ולפייק ניוז שרצו במדיה החברתית, ודאגה להבטיח שהיושרה של הבחירות תישמר. בציוץ הפיטורים של קרבס חזר טראמפ על טענות שקריות, שלפיהן הצהרותיו על היות הבחירות מאובטחות "אינן מדויקות". קרבס לא התייחס ישירות לפיטוריו וצייץ מחשבונו האישי כי "היה לי הכבוד לשרת. עשינו זאת בצורה הנכונה. הגן על עצמך היום – ותהיה מאובטח מחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים