ראפיד7 רוכשת את אלסיד הישראלית לפי שווי של 50 מיליון דולר

אלסיד מפתחת ומספקת פלטפורמת אבטחה לקוברנטיס - משלבי הפיתוח ועד לסביבת ההרצה ● היא נוסדה לפני חמש שנים והיא תשמש כמרכז המו"פ של ראפיד7 בישראל ● זוהי הרכישה הראשונה שלה בישראל

רכישה ראשונה בישראל. ראפיד7

עוד אקזיט כחול לבן בסייבר: ראפיד7 האמריקנית רוכשת את אלסיד, ששוויה עומד על 50 מיליון דולר. בעקבות העסקה, אלסיד תשמש כמרכז המו"פ של ראפיד7 בישראל. ניתן היה ללמוד על הרכישה מהודעה שמסרה הבוקר (א') לבורסה אלרון תעשיה אלקטרונית, שמחזיקה בכרבע (24%) ממניות הנרכשת. בהודעה מסרה אלרון כי אלסיד ובעלי המניות שלה, לרבות אלרון, חתמו על הסכם מחייב עם הרוכשת למכירת מלוא הון המניות, וכי בד בבד עם החתימה, העסקה הושלמה. מדובר ברכישה ראשונה שמבצעת ראפיד7 בישראל.

אלסיד מפתחת ומספקת פלטפורמת אבטחה לקוברנטיס – משלבי הפיתוח ועד לסביבת ההרצה. אלרון החזיקה כ-24% מהון המניות שלה. על פי מתווה העסקה, אלרון תקבל סך של כ-12 מיליון דולר, מתוכו – כ-1.3 מיליון יופקדו בנאמנות למשך תקופה של שנה וחצי, על מנת להבטיח התחייבויות שיפוי מסוימות של הבעלים של אלסיד. אלרון צפויה לרשום בגין העסקה רווח של כ-11.5 מיליון דולר.

החברה הנרכשת פיתחה פלטפורמת הגנת סייבר בענן, שמעניקה למנהלי האבטחה בארגונים תמונת מצב בזמן אמת אודות מצב ה-IT ושירותי הענן שבהם היא מסתייעת. המערכת של אלסיד מאפשרת להגדיר, ליישם ולאכוף מדיניות אבטחה בעננים השונים, לטובת אחידות באבטחה וניטור רציף.

יו"ר החברה: היזם הסדרתי אמיר אהרוני

אלסיד הוקמה ב-2016, המטה שלה נמצא בתל אביב והיא מונה 30 עובדים. מייסדיה הם רני נחמיאס, שכיום משמש כמנהל של איגנייט, תוכנית הסטארט-אפים של אינטל, בישראל, וגדי נאור, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אלסיד. ב-2018 היא הוכרזה כ-Cool Vendor על ידי גרטנר ובאותה השנה הצטרף אליה אמיר אהרוני כיו"ר החברה. אהרוני היה ממקימי אלסטיפייל, שנרכשה על ידי גוגל קלאוד ב-2019 תמורת 200 מיליון דולר. ככלל, אהרוני הוא יזם סדרתי, שברזומה שלו רשומות גם הנפקת ומכירת אופטיבייס, ולאחר מכן הקמת מוביקסל והובלתה למכירות שנתיות של כ-30 מיליון דולר. אמיר אופק, המשמש מנכ"ל אלסיד, היה בעברו מנכ"ל סייברינט.
עד היום גייסה הנרכשת כ-12 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים בה נמנים אלרון, אינטל קפיטל – זרוע ההשקעות של חברת הענק – ו-CE Ventures.

שווי השוק של ראפיד7 עומד על יותר מארבעה מיליארד דולר והיא מיוצגת בארץ על ידי Spike IT. לדברי קורי תומאס, יו"ר ומנכ"ל הרוכשת, "תחום הסייבר הישראלי בולט בכישרונות הטכנולוגיים שמובילים אותו. עם אלסיד נספק ללקוחותינו אבטחת ענן מקיפה, שמניעה צמיחה עסקית וחדשנות".

אופק ציין כי "היום מסתמן פרק חדש ופורץ דרך במסע שלנו. אני גאה לקחת חלק בכניסתה לישראל של ראפיד7. נעניק ללקוחות פתרונות אבטחת ענן חדשניים ונגישים. זו הזדמנות גדולה להמשיך ולהתרחב בתחום אבטחת תשתיות הקוברנטיס ליותר לקוחות ארגוניים".

אלרון תעשייה אלקטרונית, שהוקמה ב-1962, היא חברת החזקות, המהווה את זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של קבוצת איי.די.בי. היא משקיעה בעשרות חברות מכשור רפואי, סייבר ותוכנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים