גוגל התחייבה לסייע במבצע חיסוני הקורונה ביותר מ-150 מיליון דולר

מנכ"ל הענקית ממאונטיין וויו, סונדר פיצ'אי, עדכן כי החברה תפתח מתחמי חיסון במתקניה ברחבי ארה"ב, ותכלול בהשקעתה מענקים לחינוך למודעות בכל הקשור בחיסוני הקורונה, שיסייעו בהסברה לאוכלוסיות מוחלשות ובהנגשת החיסונים גם להן

שינו את התמונה. חיסוני הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הודיעה שלשום (ב') כי תשקיע יותר מ-150 מיליון דולר על מנת לסייע לארגוני בריאות הציבור ברחבי ארצות הברית לקדם חינוך לחיסון נגד וירוס הקורונה. כחלק מיוזמתה, הכריזה הענקית ממאונטיין וויו על פתיחת מתקנים משלה – שנמצאים בתקופה זו ריקים כמעט לחלוטין בשל מעבר הצוותים לעבודה מרחוק – כמרפאות לחיסונים.

ההשקעה של ענקית הטכנולוגיה כוללת מענקים למודעות לחיסוני הקורונה בהיקף של 100 מיליון דולר, שיועברו לקרן CDC, לארגון הבריאות העולמי (WHO) ולעמותות אחרות. 50 מיליון הדולר הנוספים יושקעו בשותפויות עם סוכנויות לבריאות הציבור, בכדי להגיע לקהילות מוחלשות עם מידע הקשור לחיסון. במקביל, Google.org – הזרוע הפילנתרופית לטובת הציבור של גוגל – הבטיחה מענקים של 5 מיליון דולר לארגונים המתמודדים עם פערים גזעיים וגיאוגרפיים בכל הכרוך במבצע חיסוני הקורונה הלאומי.

מידע על אתרי חסון במנוע החיפוש של גוגל. צילום: גוגל

מידע על אתרי חסון במנוע החיפוש של גוגל. צילום: גוגל

בכדי להפוך את המודעות לחיסונים לגבוהה יותר, ולהנגיש את המידע לכלל הציבור, גוגל גם נקטה בצעדים להרחבת האינפורמציה במנוע החיפוש שלה. כך היא מקווה לעזור לספק מידע מדויק ומתוזמן יותר אודות החיסונים. עד כה החברה הרחיבה את מאגרי המידע הללו ליותר מ-40 מדינות ובשבועות הקרובים היא אמורה להוסיף מדינות ושפות נוספות למאגר זה. לדבריה, בקרוב יוכלו גולשים לראות מידע על הפצה לאומית ואזורית של החיסונים במדור החיפוש, ובמקביל היא תשיק יוזמה של 'קבלו את העובדות' (Get The Facts) ברחבי שירותי גוגל וכן ביוטיוב (YouTube) – פלטפורמת הווידיאו שבבעלותה.

גם בכלי המפות של הענקית, Google Maps, יוצגו מקומות שבהם אפשר להתחסן. בינתיים המידע הפיזי הזה יתרכז בעיקר בארה"ב, ואולם הוא עתיד להתרחב גם לאזורים אחרים.

פיצ'אי: "מקדמים גישה שוויונית לחיסונים"

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. צילום: וויקיפדיה

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. צילום: וויקיפדיה

על ההצטרפות למאמצי מבצע החיסונים בארה"ב הודיע סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית, בפוסט שהועלה לבלוג החברה.

"מאמצינו יתמקדו בכבדות בגישה שוויונית לחיסונים. נתונים מוקדמים בארה"ב מראים כי אוכלוסיות שנפגעו באופן לא פרופורציונלי, במיוחד אנשים צבעוניים ואלה ביישובים כפריים, אינם מקבלים גישה לחיסון בשיעור זהה לזה של קבוצות אחרות", הסביר פיצ'אי בפוסט שלו.

פיצ'אי סיפר גם כי גוגל משתמשת ביכולותיה הטכנולוגיות הנרחבות בכדי לשפר את חלוקת החיסונים. חברות לוגיסטיקה המפיצות את מנות החיסון משתמשות בבינה המלאכותית של גוגל כדי לייעל את יכולות ההובלה שלהן, על ידי התאמתן למצב התנועה או לתנאי מזג האוויר במחוזות בהם הן פועלות.

ולבסוף, עידכן פיצ'אי, פלטפורמת Intelligent Vaccine Impact Platform של ענן גוגל מסייעת למדינות כמו ניו יורק וצפון קרוליינה לנהל הפצה ולחזות היכן יהיה צורך ביותר בחיסונים, ציוד מגן אישי וצוותים לבית החולים, בהתאם למצב בשטח בזמן אמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים