טלטלה בעולם ההפצה: Arrow ECS ישראל נסגרת

לאנשים ומחשבים נודע כי הסניף הישראלי של ענקית ההפצה הודיע בימים אלה לספקים ולשותפיו העסקיים על הסגירה ודיווח כי הדבר נעשה בעקבות החלטה של הנהלת החברה העולמית

השלוחה הישראלית נסגרת. Arrow ECS

Arrow ECS ישראל נסגרת, כך נודע לאנשים ומחשבים. הסניף הישראלי של ענקית ההפצה הודיע בימים אלה לספקים ולשותפים העסקיים שלו כי הדבר נעשה בעקבות החלטה של הנהלת החברה העולמית.

שורשיה של החברה נטועים באלף הקודם: ריקרדו רסניק הקים ב-1996 את Renaissance (ר"ת REL) בישראל, שהייתה המפיצה הראשונה של סימנטק (Symantec) ומק'אפי (McAfee) באזור. רסניק הוביל את החברה במשך שמונה שנים, עד שזו נמכרה ל-Arrow והפכה ל-Arrow Israel.

החברה סיפקה מוצרים לכלל שכבות ה-IT, בעולמות אבטחת המידע, הרישות, האחסון, הווירטואליזציה ותשתיות ה-IT. סל הפתרונות שלה כלל את יבמ (IBM) בעולמות החומרה והתוכנה, פתרונות אורקל (Oracle), ואלה של ספלאנק (Splunk) – לטובת עולם ה-Big Data.

לחברה היו שותפויות עם חברות מובילות בכל תחום: מוצרי ג'וניפר (Juniper) לטובת פישוט שכבת התקשורת, ריברבד (Riverbed), ורדוור (Radware). לתחום הווירטואליזציה והתשתיות, החברה הפיצה את מוצרי VMware, Dell-EMC וסיטריקס (Citrix). בתחום אבטחת המידע, החברה הפיצה את מוצרי מק'אפי וכן RSA, לשעבר חברת בת מבית Dell-EMC, את פייראיי (FireEye), פורספוינט (Forcepoint), סיבונט (Cybonet) ואת קרבון בלאק (Carbon Black), שמאוחר יותר נרכשה על ידי VMware. עוד היא הפיצה את קוואנטום (Quantum), וים (Veeam) ואת גיגמון (Gigamon).

חברה שהייתה המפיץ הבינלאומי הגדול ביותר בישראל

Arrow היא אחת החברות הוותיקות בתחום ההפצה. החברה נוסדה ב-1935 בניו-יורק ובתחילה התעסקה עם רכיבים לרדיו. כיום מדובר בחברה בשווי של יותר מ-24 מיליארד דולרים, שמפיצה רכיבים לתעשיות שונות, בהן התעופה, האוטומוטיב, הביטחון ועוד. Arrow ECS נוסדה בשנות ה-80' של המאה הקודמת, והיא הפיצה פתרונות מחשוב ארגוניים לספקים. החברה הפעילה כמה קווי הפצה, בהם של פתרונות דטה סנטר, אבטחת מידע, רישות וענן. Arrow היא חברה שפועלת גלובלית, מהווה חלק מחברות הפורצ'ן 500 ומונה קרוב ל-20 אלף עובדים ברחבי העולם. החברה מציעה פתרונות טכנולוגיים למגוון רחב של שווקים, כולל תקשורת, מערכות מידע, תחבורה, רפואה ואלקטרוניקה – לתעשייה ולמגזר הצרכני.

Arrow ECS הייתה המפיץ הבינלאומי הגדול ביותר בישראל. בשיאה, בעשור הקודם, היא מנתה 30 עובדים ומחזור המכירות השנתי שלה עמד על מאות מיליוני שקלים. בזמנים הטובים שלה, לחברה היו 300 שותפים ו-18 ספקים שאיתם היא עבדה בישראל. המנכ"ל שלה, אילן יהושע, שימש בתפקידו מאז שנת 2014 ועד שעזב, במאי 2019. רועי רופא החליף את יהושע כמנכ"ל. בשנים האחרונות פחת משמעותית מספר ספקיות ה-IT שהחברה הפיצה בארץ, ובהתאמה, מחזור המכירות שלה ירד.

סי-דאטה והמפיצות המקומיות ירוויחו

הנהנות מסגירת הסניף הישראלי של ארוו הן המפיצות המקומיות – ובראשן סי-דאטה (c-data). באוקטובר האחרון פורסם בכלכליסט כי קרן קדמה בדרך לרכישת 55% מחברת סי-דאטה: היא רכשה את המניות של המייסד זאב רוזנקרנץ (42%) ויורשיו של שלמה בנארדטה (13%), לפי שווי מוערך של 350 מיליון שקלים ליבואנית מוצרי המחשוב. המנכ"ל משה (שינו) זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, שמחזיק ב-45% מהבעלות בחברה – נשאר בתפקידו.

סי-דאטה היא היבואנית של מוצרי המחשוב והציוד ההיקפי הגדולה בישראל. החברה מפיצה ומשווקת בארץ את מוצרי דל (Dell), מיקרוסופט (Microsoft), אסוס (ASUS), צ'ק פוינט (Check Point), אנבידיה (Nvidia) ומק'אפי ו-HP, וכן iPhone של אפל (Apple). ההפצה נעשית למשווקים, לחנויות קמעונאות ורשתות גדולות כמו בסט ביי, ביג בוקס, קרביץ, באג ואלמ.

הכנסותיה של סי-דאטה בשנה החולפת עמדו על כ-2 מיליארד שקל, עם רווח נקי שנע בין 40-30 מיליון שקל. המתחרה הגדולה של סי־דאטה בהפצה היא בנדא מגנטיק (Benda). שתי החברות שולטות בשוק התוכנה, חומרה וציוד היקפי.

בנדא מפיצה מוצרים מתחומי ה-IT, התקשורת, הגיימינג וציוד היקפי בתחום המחשוב והאבטחה. היא החלה את פעילותה בשנת 1982, ומעסיקה יותר מ-150 עובדים. עוד חברות הפצה מקומיות הפועלות בתחום הן זברה (Zebra) בהובלת אלי וודינסקי; אקסקלוסיב נטוורקס (Exclusive Networks) ישראל, לשעבר ScureWave, בראשות מורן ג'רסי; קבוצת ויז'ואל ד.ג (Visual D.G) בניהולו של אלון עילם, שמייצגת חברות כגון: HPE, לנובו (Lenovo), רד האט (Red Hat), אסוס, Adata, Qnap, יבמ ועוד; ומולטיפוינט (Multipoint) בראשות רסניק; אינוקום (Innocom) מקבוצת אמן, בהובלת תומר פרי, שהגיעה השנה למחזור של כ-150 מיליון שקל, ומפיצה בישראל את פאלו אלטו נטוורקס (Palo Alto Networks), סיטריקס, פרופוינט (ProPoint) רובריק (Rubrik), אביאטריקס ועוד; CMS – חברת ההפצה הותיקה שמפיצה כיום  מוצרי חומרה של החברות: דל, לנובו, אינטל (Intel), זירוקס (Xerox), איטון (Eaton), ועוד; וכן חברות IT העוסקות גם בהפצה, דוגמת NessPRO מקבוצת נס, מטריקס (Matrix), אמן (Aman) ואחרות.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים