"הטכנולוגיה מסייעת לניהול יעיל של הרצליה והפיכתה לירוקה"

כך אמר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בכנס ערים חכמות, שנערך אתמול (ב') ● הוא הוסיף ואמר למשתתפי הכנס: "המפגש היום ממחיש את החשיבות של עיר חכמה דווקא בימי משבר" ● מנמ"ר העירייה, אמיר זיו, הוסיף פרטים על תכניות העיר החכמה של הרצליה

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה.

"הטכנולוגיה מסייעת לניהול יעיל של העיר הרצליה והפיכתה לעיר ירוקה", כך אמר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שהשתתף אתמול (ב') בכנס ערים חכמות של אנשים ומחשבים, בהשתתפות ראשי השלטון המקומי, מנמ"רים, אנשי אקדמיה ומנהלי חברות היי-טק, העובדים עם הרשויות.

פדלון בירך את באי הכנס, ואחריו דיבר מנמ"ר העירייה, אמיר זיו.

"המפגש היום ממחיש את החשיבות של עיר חכמה דווקא בימי משבר", המשיך פדלון. "נוצרה הזדמנות להנגשה דיגיטלית, וחלחול התובנה לתושבי העיר שאין צורך להגיע פיסית למשרדי העירייה, ואפשר לקבל את כל השירותים בצורה מקוונת", אמר פדלון. הוא ציין לדוגמה פריסת מצלמות במערכת החינוך, כדי שמורים יוכלו ללמד גם בצורה היברידית.

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

מצלמות הותקנו ויותקנו בבתי הספר בהרצליה

מנמ"ר העירייה זיו פרס בהרצאתו את תפישת העיר החכמה של הרצליה, ואת תכניות העבודה שלה לשנה הקרובה. "תפישת העיר החכמה בהרצליה מתייחסת למספר תחומים, כאשר בכל תחום מבצעים את אחת מהפעולות הבאות: ייעול עבודת העירייה, שיפור השירות לתושב, ומיתוג העיר", כך אמר זיו למשתתפי כנס ערים חכמות. זיו פירט את הפרויקטים שעומדים על הפרק באגף המיחשוב. בין היתר כוללת התכנית פריסת סיבים, התקנת מאות מצלמות במוסדות החינוך, התקנת מערכת שו"ב במוקד העירוני, וכן שילוב אנליטיקה כדי לתת מענה לביג דטה לצורך קבלת החלטות.

"לדוגמה, ספירת רכבים בכניסה לעיר לצורך קבלת החלטות בוועדת התנועה. בזמן הקורונה, התרעות כשיש התקהלות בגינה ציבורית", הסביר זיו והמשיך: "חיברנו את מערכת התאורה החכמה לשו"ב של העיר החכמה, כך שמוקדן יכול לראות בזמן אמת מה המצב של התאורה בעיר".

זיו ציין כי מרכיב מרכזי בתכניות העבודה של של העיר החכמה הוא השירותים המקוונים. "נערכנו מבעוד מועד, לפני הקורונה, עם מספר רב של תהליכים מקוונים, הן בגביה והן בהנדסה", אמר זיו. הוא ציטט את מנהל אגף הכנסות העירייה שאמר: "קפצנו עשר שנים קדימה ביכולות לאור השירותים הללו".

לפי זיו, "בשנת 2021 תימשך פעילות השדרוג של המערכות, כולל תהליכי מיחשוב הטאבו ושל הוועדות השונות".

תשומת לב מיוחדת ניתנת בעיר למערכת החינוך. "התקנו מצלמות בכיתות בעל-יסודי, כך שמורה יכול להעביר שיעור היברידי. חלק בכיתה, חלק בבית. הצלחה רבה לפרויקט זה", דיווח זיו.

סוכריה ושמה מרכז יזמות

בחלק אחר של הרצאתו, סיפר זיו על מרכז היזמות: "מרכיב חשוב אצלנו בהקשר של עיר דיגיטלית זו 'סוכריה' הנקראת מרכז היזמות, שמשלבים סטארט-אפים בעבודת העירייה". כמו כן בוצע פיילוט עם מערכת שמסייעת לשמירה על התלמידים ברשת הלימודית מפני בריונות", אמר.

עוד ניתן היה ללמוד מדברי מנמ"ר העירייה זיו כי תכניות עבודה נוספות שמתוכננות בשנה הקרובה הן: פיילוטים לחיסכון בחשמל, להשקייה חכמה ומערכת מבוססת מציאות מדומה לבטיחות בדרכים. "כמו כן שילבנו ונשלב גם בשנה הבאה יישומים חכמים על בסיס כלי ה-GIS שלנו, כגון בקרה על ניקיון רחובות, מתקני מיחזור, וכדומה", המשיך זיו שעדכן כי על הפרק גם המשך פריסת הסיבים האופטיים, כדי לתת מענה מהיר לכל גורמי העירייה ולהעמקת האנליטיקות על המצלמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים