מחיר מניה של 68 דולר? הצחקתם את משקיעי Airbnb

החברה אמנם הנפיקה 52 מיליון ממניותיה לפי שער זה, אבל יום המסחר הראשון שלאחריה נפתח בשער של 139 דולר, והסתיים בנתון גבוה יותר ● במסחר ביום שלאחר מכן, יום ו', נרשם תיקון מסוים ● בשוק חוששים כי העלייה הגדולה מסמלת חזרה של בועת הדוט.קום

בריאן צ'סקי, מייסד שותף וןמנכ"ל Airbnb. צילום: יח"צ, מתוך ויקיפדיה

משקיעי Airbnb ומנהלי החברה יכולים להתרווח בכיסא לאחר סוף השבוע הראשון שאחרי ההנפקה שלה, שנחשבת להנפקה הגדולה של השנה בוול-סטריט. זאת, מאחר שבעוד שהחברה הנפיקה את המניות על פי שער של 68 דולר, היא החלה את המסחר ביום הראשון שלאחר ההנפקה (יום ה') ב-139 דולר וסיימה אותו ב-144.7 דולר. ביום שלאחר מכן, יום ו', הנתון תיקן את עצמו במעט וירד ב-5% ל-137.6 דולר. במהלך היום הוא הגיע לשיא של 150 דולר ולשפל של 136. שווי השוק של החברה עומד כעת על 83.2 מיליארד דולר.

בריאן צ'סקי, ממייסדי Airbnb ומנכ"ל החברה, קיבל את הבשורה על פתיחת המסחר בשער יותר מכפול משער ההנפקה בראיון בבלומברג, ונותר המום לאחר ששמע מהמראיינת את החדשות. הוא אמר, תוך כדי שהוא ממלמל: "זו הפעם הראשונה שאני שומע את המספר הזה… באפריל גייסנו כסף וזה היה לפי תמחור של 30 דולר (למניה – גב"ז). אני לא יודע מה לומר. זה מאוד, המממ… מעורר בי תחושה של צניעות".

אלא שצניעות, כך נראה, היא לא מה שהוביל להצלחה המטאורית של ההנפקה. הערכות בשוק מדברות על כך שזו השיגה את המספרים המרשימים האלה מאחר של-Airbnb יש משקיעים צעירים רבים – אולי כי היא נחשבת לחברה "מגניבה" וכי חלק נכבד מהמשתמשים בשירותי האירוח שלה הם צעירים – וכי ההנפקה מסמלת את חזרת בועת הדוט.קום. יש לקוות שבניגוד למה שקרה בתחילת שנות ה-2000, הבועה הזו לא תתפוצץ הפעם.

כך או כך, שלושת המייסדים של החברה – צ'סקי, נתן בלצ'רסיזק וג'ו גביה – הפסידו ביום ו' ביחד כמיליארד דולר. אלא שהם יכולים להרשות זאת לעצמם, שכן על פי הערכות זהירות, ביום ה' הם הרוויחו כ-9.75 מיליארד דולר, ובתום המסחר בניו-יורק ביום ו', האחזקות של צ'סקי היו שוות 10.6 מיליארד דולר ושל שני השותפים האחרים – 5.3 מיליארד כל אחד.

במסגרת ההנפקה, Airbnb גייסה 4.7 מיליארד דולר – סכום הגבוה בכמיליארד מההערכות המוקדמות בשוק, לאחר שמכרה 52 מיליון מניות לפי שער של 68 דולר כל אחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים