"למנהלי האבטחה יש שלוש בעיות: כאבי ראש, שערות לבנות ונדודי שינה"

כוכבית אלמגור, מנהלת מק'אפי ישראל: "למרות היוקרה שבתפקיד, מנהל האבטחה ניצב בחזית האיומים, עליו להתעדכן כל הזמן בטכנולוגיות הגנה חדשות, בסוגי ודרכי מתקפה חדשות, ולטפל בריבוי מוצרים. החיים המקצועיים שלו עושים לו קמטים, כאבי ראש ושערות לבנות, ותפקיד ספקיות האבטחה הוא להפחית את נדודי השינה שלו"

כוכבית אלמגור, מנהלת מק'אפי ישראל. צילום: אילון יחיאל

"הלחץ והאחריות שמוטלים על כתפי מנהלי אבטחת המידע בארגונים הוא מתמשך וגם גדל. למרות היוקרה שבתפקיד, מנהל האבטחה ניצב בחזית האיומים, עליו להתעדכן כל הזמן בטכנולוגיות הגנה חדשות, בסוגי ודרכי מתקפה חדשות, ולטפל בריבוי מוצרים. החיים המקצועיים שלו עושים לו קמטים, כאבי ראש ושערות לבנות, ותפקיד ספקיות האבטחה הוא להפחית את נדודי השינה שלו", כך אמרה כוכבית אלמגור, מנהלת מק'אפי (McAfee) ישראל.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה אלמגור, המשמשת גם ראשת מרכז המו"פ של ענקית האבטחה בארץ, כי "לצד כלל האתגרים הטכנולוגיים והעסקיים, מנהל האבטחה בארגון מצוי לעיתים במצב של פערי כוח אדם ופערי כישורים". לדבריה, "על איום המתקפות מבחוץ והעובדה שרעים יש בכל מקום, באה מגיפת הקורונה השנה והוסיפה עוד קושי: אנשים עובדים מהבית עם רכיבים שאינם בהכרח מנוהלים. המעבר המואץ לענן גרם לעובדים, לא במזיד, להזליג מידע רגיש. כך, לצד סכנת החיים, הקורונה הביאה לגידול באיומים הפנימיים. לדעתי, כשהעובדים עובדים מהבית הם מתחילים לאבד את תחושת השייכות שלהם לחברה. זה עלול להפוך לעוד איום מבפנים, כי בחיפושי העבודה שלהם הם יסתייעו במידע ארגוני מהעבודה הנוכחית". אתגר נוסף, ציינה, "הוא הצורך לברור בין עיקר וטפל. ריבוי התראות שווא על מתקפות עלול להביא למצב שבו מנהל האבטחה יחמיץ את ההתרעה על המתקפה האמיתית".

"חברות רבות עשו 'ריצת מרתון' לענן השנה", אמרה אלמגור, "וזה לא דבר של מה בכך. המעבר חייב להיות מדורג ולא ב'בום'. אבל לא תהיה ברירה: בסופו של דבר העולם משתנה, ויפה להיערך לקראת השינוי שעה אחת קודם. בטרם ותוך כדי המעבר מומלץ לעשות הדמיות של מודלים היברידיים, ובתחילה להעביר רק סוג מסוים של אפליקציות ונתונים. הענן דורש מימד נוסף של אבטחת מידע, ועל מנהלי האבטחה להיערך לכך, כי זה יקרה, בין אם הם ירצו בכך ובין אם לא. המעבר לענן טומן בחובו המון פגיעויות חדשות, שייתכן שה-CISO לא מכיר ולא נתקל בהן. הוא נדרש למערך כלים אחוד, לניהול אחוד, לניהול אירועים אחוד, לטובת שליטה על כל היבטי ורכיבי האבטחה ממקום אחד".

אלמגור מונתה לתפקידה לפני כשנה, אחרי יותר מחמש שנים בפאלו אלטו, שם שימשה כדירקטורית איכות ולאחר מכן כמנהלת פיתוח בכירה. לפני כן עבדה עשר שנים בקומברס בתפקידי ניהול של צוותי פיתוח, וקודם לכן באוויה ובסטארט-אפ פלאש-נטוורקס כמהנדסת תוכנה. היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים. "הגעתי למק'אפי בנקודת זמן משמעותית מאוד", אמרה, "שבה החברה העולמית מבצעת שינוי אסטרטגי ונכנסת חזק לשוק האבטחה בענן, שבו היא מתחרה בכל החזיתות עם חברות הגנת הסייבר הענקיות".

הסניף הישראלי של מק'אפי נמצא ברמת החייל ומונה כ-60 עובדים, מהם כ-50 אנשי מחקר ופיתוח והשאר מכירות. את הפעילות המסחרית בישראל מנהל יניב נזרי. מק'אפי רכשה בישראל עד היום שלושה סטארט-אפים: אוניגמה ב-2006, סנטריגו ב-2011 ואינסייטיקס ב-2012. "סניף המו"פ הישראלי מקבל הרבה קרדיט מההנהלה העולמית וגם מידה רבה של חופש פעולה", ציינה, "יש לנו חלק חשוב במעבר של מק'אפי מחברה שנתפסה כ'חברה של אנטי-וירוס' לחברה חדשנית, שמאבטחת את המעבר לענן. האתר המקומי מתמקד בפיתוח הגנת נתונים עם מיקוד בקצה. זה אתגר טכנולוגי לא פשוט כלל".

"בחרתי לפני כחמש שנים להיכנס לענף הסייבר", אמרה, "אחרי 13 שנים בחברות טלקום והיי-טק, כי זה תחום שניתן לעשות בו אימפקט ולהשאיר חותם. עשיתי זאת בלא שהיה לי כל רקע בתחום הסייבר או עבר ביחידה הצבאית ה'נכונה'". לגבי המתחרים, אמרה, "הם באים מכל כיוון, מחברות ענק ועד חברות הזנק, הצצות כפטריות אחר הגשם. החוזקות שלנו טמונות בעובדה כי היינו בשדה האבטחה מאז ומעולם, יש לנו ניסיון רב שנים, עם לקוחות נאמנים העושים איתנו את המסע יחד. בהיבט הטכנולוגי, אנו מביאים לפישוט של ניהול כלל רכיבי האבטחה. אנו מונעים מצב של שעטנז של כל מיני מוצרים, עד שמנהל האבטחה כבר לא מבין מה הוא מנהל".

אלמגור סיימה באומרה, כי "נושאים של גיוון מגדרי בפרט וגיוון תעסוקתי בכלל קרובים לליבי. האג'נדה שלי היא לקדם נשים בעולם ה-IT הגברי. אני מרצה רבות בנושא. עוד אני עושה מנטורינג לנשים בתחילת הקריירה שלהן. אם מישהי רואה מישהי אחרת ש'עשתה את זה', זה מדבק, ואז היא תאמר לעצמה שגם היא יכולה. אני לא סופר-וומן, חכמה יפה ומושלמת – אבל המוטו שלי הוא שאין דבר העומד בפני הרצון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים