טיק טוק ישראל נחשפת: "נלחמים באנטישמיות, פועלים למען הפרטיות"

כמה חודשים לאחר שהתחילה, טיק טוק חושפת את הפעילות שלה בישראל ● מנהל הפעילות, אסף שגיא, הציג אותה והתייחס לכמה סוגיות בוערות בכל הנוגע לפלטפורמה הפופולרית

טיקטוק. צילום: BigStock

טיק טוק נמצאת בחודשים האחרונים תחת העין הציבורית ברחבי העולם באספקטים שונים – החל בתחום אבטחת המידע, המשך במלחמה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נגדה, וכלה בסרטון התאבדות שהוסר במהירות מפלטפורמות אחרות – ובאיטיות ממנה.

הפלטפורמה, שאהודה על בני נוער וצעירים, הולכת ומתרחבת, וכבר הגיעה ל-800 מיליון משתמשים ב-150 מדינות וב-75 שפות, לרבות עברית וערבית. במרץ האחרון נוסדה הפעילות של טיק טוק בישראל, שעד החזרה לשגרה לאחר הקורונה מתנהלת באופן וירטואלי, ללא משרדים פיזיים.

אסף שגיא מונה למנכ"ל טיק טוק ישראל ביולי האחרון. הוא הגיע לתפקיד לאחר שכיהן כמנהל הפעילות בישראל של רשת חברתית אחרת – סנאפצ'ט. שגיא הציג באירוע עיתונאים שנערך היום (ב') את פעילות החברה בישראל ובכלל. הוא ציין כי המטרה של טיק טוק היא "להביא ליצירת תכנים אותנטיים, אנושיים, שמחים, כאלה שמאפשרים לחלוק אותם עם אחרים". שגיא הציג בנוסף תוצאות סקר שמראה שטיק טוק היא "הפלטפורמה היחידה שכשנכנסים אליה משפרים את מצב הרוח".

לדבריו, הקורונה היטיבה עם טיק טוק, בין היתר מאחר שאנשים "חווים אצלנו חוויות שלפני הנגיף חוו בעולם הפיזי". על רקע הגידול בפעילותה ומקרים שקרו בעבר, עולות שאלות כגון פרטיות המשתמשים בפלטפורמה, שנמצאת בבעלות סינית, ובכלל, אבטחת המידע בה, כמו גם הבקרה על התכנים שמועלים אליה. שגיא ציין כי 10,000 עובדים ברחבי העולם, כולל בישראל, בודקים את התכנים המועלים אליה, וכי החברה הסירה יותר מ-100 מיליון סרטונים ופריטי תוכן נוספים, רובם המכריע עוד לפני שאפילו משתמש אחד יכול היה לצפות בהם. הסיבה המרכזית לכך היא הפרה של כללי הקהילה בנושאים כגון שיח שנאה, וכן תכנים אלימים ומיניים.

נושא אחר שאליו שגיא התייחס הוא המאבק שמנהל טראמפ מול טיק טוק. הנשיא האמריקני אף הוציא בספטמבר צו נשיאותי שאוסר על פעילות הרשת הסינית בארצות הברית – צו שהחברה פועלת על מנת לבטלו. "אנחנו מנהלים שיח מול הממשל האמריקני ועובדים אתו בשיתוף פעולה", אמר שגיא – ולא דיווח מעבר. לא ברור האם הסוגייה תספיק לבוא לידי פתרון עוד בימי ממשל טראמפ או לאחר שג'ו ביידן יחליף אותו בבית הלבן, החל מה-20 בינואר.

כשנטע ברזילי גברה על פליטווד מק

במסגרת טיק טוק מעלים משתמשים הרבה סרטונים מגניבים, קלילים ומוזיקליים – בהם אומנים. כמו עמיתיהם בחו"ל, גם אומנים ישראליים קלטו את הפופולריות של הפלטפורמה ואת מה שהם יכולים להפיק ממנה. כך, לדוגמה, לאחר שנטע ברזילי העלתה לטיק טוק ביצוע של השיר זוכה האירויזיון שלה, טוי, העלו משתמשים שני מיליון סרטוני תגובה – מספר גדול פי ארבעה מסרטונים שפורסמו בעקבות העלאת שיר של להקת פליטווד מק.

פופולרית בטיק טוק. נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי

פופולרית בטיק טוק. נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי

קטגוריית הבידור, שכוללת מוזיקה, היא הקטגוריה הפופולרית ביותר בטיק טוק. אחריה ברשימה נמצאים ריקוד באופן ספציפי, אופנה וביוטי, משפחה, חיי היום יום, בית וגינון, חברה, טיולים, עשה זאת בעצמך וכישורי חיים, ואוכל. הדמות הישראלית עם הכי הרבה עוקבים בטיק טוק היא אושיית הרשת והטלוויזיה אנה זק. רוב הדמויות שנמצאות בצמרת רשימת בעלי העוקבים הרבים ביותר ברשת החברתית די אלמונים לציבור הרחב: לבד מזק, היחיד המוכר ברשימה הוא הזמר סטפן לגר, שנמצא במקום השמיני.

כלים חדשים לבקרת הורים

שגיא הציג באירוע גם תכונות של הרשת החברתית, שלדבריו מבדלות אותה מהמתחרים, בהן פיד ה-For You, שחושף את המשתמש לקטגוריות חדשות בעיקר כתוצאה מהפעילות שהוא עושה בטיק טוק, כגון הסרטונים שהוא צופה בהם, ולא כתוצאה מפעילויות של חבריו.

בהמשך הוא התייחס לנושא בקרת ההורים. הוא ציין כמה כלים שטיק טוק מקדישה לנושא, בהם שליטה של ההורים על הזמן שילדיהם נמצאים בפלטפורמה ועל התוכן שהם צורכים, ואמר כי החברה מפתחת כלים נוספים. יצוין כי החברה הודיעה על כמה מהכלים האלה בחודש שעבר. כמו כן, לדבריו, "אסור לבני פחות מ-13 לפתוח חשבון טיק טוק, ויש לנו אלגוריתם שמזהה אותם – על סמך מראה ואופן השימוש בתוכן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים