"השת"פ הטכנולוגי בין ישראל לאמירויות – דוגמה לכל המזה"ת"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בברכה מוקלטת למשתתפי הוועידה העסקית הרשמית בין ישראל לאיחוד האמירויות, BEYOND BUSINESS, שמתקיימת השבוע בדובאי ● נתניהו הוסיף כי "הוועידה שלכם היא אחד מהצעדים המהירים שמקדמים את השלום"

שלח ברכה מרחוק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: חן גלילי

יותר מ-400 אנשי עסקים, מבכירי עולם העסקים של איחוד האמירויות, ולצידם אנשי עסקים מובילים בתחומי הפיננסים וההיי-טק, השתתפו אמש (א') בדובאי בפתיחת הוועידה העסקית הרשמית בין ישראל לאיחוד האמירויות BEYOND BUSINESS, בהובלת בנק הפועלים ומכון היצוא.

הדוברים המרכזיים בערב הפתיחה הרשמי שנערך היו השר לענייני חדשנות ופינטק במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות, ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס; מנכ"ל משרד ההשקעות של אבו-דאבי, ד"ר טאריק בן הינדי; יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר; יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך; ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, חמי פרס.

מימין לשמאל: יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך; מנכ"ל מרכז ההשקעות של אבו-דאבי, ד"ר טאריק בין הינדי; ומנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר. צילום: סיון פרג'

מימין לשמאל: יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך; מנכ"ל מרכז ההשקעות של אבו-דאבי, ד"ר טאריק בין הינדי; ומנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר. צילום: סיון פרג'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בברכה מוקלטת ששיגר למשתתפי הוועידה כי "מאז שנחתמו ההסכמים בינינו, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות התקדמו במהירות והוועידה שלכם היא אחד מהצעדים המהירים שמקדמים את השלום. אנחנו משתפים פעולה בכל כך הרבה תחומים, במדע ובטכנולוגיה, במסחר ובהשקעות, בבריאות ובחינוך, בתחבורה ובתיירות. כשאיחוד האמירויות מצליחה, ישראל מצליחה, וכשישראל מצליחה, איחוד האמירויות מצליחה. השותפות שלנו מהווה דוגמה לכל העמים במזרח התיכון. יחד אנחנו בונים עתיד לשתי המדינות, לאזור, ולעולם".

השר לענייני חדשנות ופינטק במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות, ד"ר אחמד בין-אבדולה חומאיד בלהאול אל-פאלאס: "משבר המגיפה שחל לאחרונה הדגיש פעם נוספת את החשיבות של חדשנות בסקטורים חיוניים כגון הכלכלה, הטכנולוגיות הרפואיות, הבריאות והביטחון התזונתי. לאור זאת, אנו מאמינים ששיתופי הפעולה והפוטנציאל המשותף בין איחוד האמירויות לבין מדינת ישראל יאפשרו תרומה חיונית בתחומים אלו, וימלאו תפקיד מרכזי בעיצוב הכלכלה שלאחר הקורונה. מאמצינו לקירוב המגזר הפרטי בין שתי המדינות תואמים גם הם את השאיפות של איחוד האמירויות לתמיכה ביציבות ובצמיחה בת-קיימא באזור, על ידי הנעת שינוי מהותי שיוביל לשגשוג ופיתוח קולקטיבי".

מנכ"ל משרד ההשקעות של אבו-דאבי, ד"ר טאריק בן הינדי: "אבו-דאבי וישראל מתקדמות בקביעת מודל לשיתוף פעולה כלכלי בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות, עם יתרונות משמעותיים לשווקים, לאזור ולעולם. המהירות והעוצמה של השותפויות מבוססות על השאיפה המשותפת שלנו לקדם פתרונות נועזים ופריצות דרך טכנולוגיות. הועידה העסקית מהווה פלטפורמה חשובה להאצת שיתוף הפעולה, כאשר אנו ממשיכים לפתוח דלתות חדשות בחיפוש אחר התקדמות כלכלית בת-קיימא. במהלך הימים הקרובים אנו מצפים לקדם דיאלוג וליצור קשרים הדוקים יותר עם יזמים, סטארט-אפים ועסקים ישראליים בחזית החדשנות. אבו-דאבי פתוחה לעסקים ומוכנה לתמוך בחברות מכל רחבי העולם שיוקמו כאן".

מימין לשמאל: השר לענייני חדשנות ופינטק במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות, ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס; יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר; מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר; ויו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך בפסגת BEYOND BUSINESS. צילום: סיון פרג'

מימין לשמאל: השר לענייני חדשנות ופינטק במשרד הכלכלה של איחוד האמירויות, ד"ר אחמד בלהאול אל-פאלאס; יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר; מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר; ויו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך בפסגת BEYOND BUSINESS. צילום: סיון פרג'

"הגענו היום לאיחוד האמירויות ללמוד ולהשכיל מחוכמתכם"

יו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק: "היום אנחנו מתחילים פרק חדש ומבטיח במערכת היחסים שלנו ופותחים צוהר להזדמנויות גדולות. הגענו היום לאיחוד האמירויות ללמוד ולהשכיל מחוכמתכם, הפעילות האזורית שלכם והמנהיגות העסקית שלכם. לא היינו יכולים להתכנס כאן יחדיו ללא האמונה, הנחישות והאומץ של מנהיגי המדינות שלנו. היום אנחנו סוף סוף מגשימים את החלומות שלנו ומעודדים חדשנות, טכנולוגיה ושגשוג כלכלי בין שתי המדינות, עולם חדש בשבילנו ובשביל ילדינו. עכשיו זה הזמן להפוך את החלום למציאות. עלינו להתמקד בביצוע העבודה ביחד, להאיץ הקמה של תכניות משותפות וליזום יוזמות עסקיות וטכנולוגיות על מנת לשגשג ולפרוח יחדיו".

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר: "מדינת ישראל נרגשת מהיחסים החדשים הנרקמים בין המדינות, ורואה חשיבות גדולה בכינון התשתית הכלכלית בינינו. חיכינו זמן רב לשותפים אמיתיים, אשר יחדיו נוביל שלום כלכלי אזורי. אנו שתי כלכלות המשלימות זו את זו. החלטנו על הקמתה של נספחות כלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בדובאי, אשר תחבר בין חברות ישראליות שמעוניינות לייצא לאיחוד האמירויות, לבין גורמים עסקיים רלוונטיים, ובמשיכת השקעות אמירתיות לישראל. אנחנו נרגשים להיות במעמד הזה, בוועידה שמציגה חדשנות ישראלית בלב ליבה של מדינה ערבית במזרח התיכון. מראה מאות אנשי העסקים הישראליים שירדו מהמטוסים הישראליים בשדה-התעופה בדובאי הוא סמל לשותפות הכלכלית, אשר מתחילה לה עכשיו".

יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך: "אני נרגש שהגענו לרגע הזה שכל כך חיכינו לו, פסגה עסקית בדובאי, עם מיטב הטכנולוגיות הישראליות שנפגשות כעת עם החברות מדובאי, זהו רגע היסטורי לכלכלה הישראלית, ציון דרך משמעותי שייזכר לדורות. מכון היצוא, בשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, ימשיכו לבנות את התשתיות המקצועיות ביותר שיקדמו את החברות הישראליות, בשוק האמירתי ובשווקים הבינלאומיים בכלל".

יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, חמי פרס: "הסכמי אברהם ותהליך הנורמליזציה במזרח התיכון יוצרים מציאות חדשה במזרח התיכון, שתאפשר מימוש פוטנציאל עצום של קידמה ושיתופי פעולה – לא רק איזוריים, אלא גם בינלאומיים, מצד גורמים שחיכו שנים רבות לשינוי המתבקש באזורנו. אני נרגש לראות את התחלת המימוש של חזון המזרח התיכון החדש. מרכז פרס לשלום ולחדשנות מודה על שיתוף הפעולה עם בנק הפועלים ומכון היצוא".

את החלק האמנותי של ערב הפתיחה ביצעה הזמרת שירי מימון, ששרה את השיר הללויה בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית, ואת השיר המפורסם חבייתכ של הזמרת הלבנונית פיירוז.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמה משה

    היתה בכנס גם אשה - אחת, בקטע האומנותי. האןמנם רק שם מקומן ? מקומם

אירועים קרובים