גידול בהשקעות בסטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית: 750 מ' ד' מתחילת השנה

זאת, לעומת 740 מיליון דולר – כך לפי נתונים של סטארט-אפ ניישן סנטרל ● הסיבה היא, איך לא, הקורונה ● לנה רוגובין, אנליסטית בכירה לבריאות דיגיטלית בארגון: "ישראל היא אחד ההאבים הגלובליים הגדולים בתחום"

על משרד הבריאות לשים את הבריאות הדיגיטלית על ראש שמחתו. אילוסטרציה: BigStock

הקורונה האיצה מאוד את ההתעניינות והפעילות של סטארט-אפים וחברות ותיקות יותר בפיתוח פתרונות בתחום הבריאות הדיגיטלית. על פי נתונים של ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל, מאז תחילת השנה ועד לחודש שעבר, היקף ההשקעות של משקיעים זרים וישראליים בחברות הזנק מקומיות בתחום עמד על 750 מיליון דולר, לעומת 740 מיליון בכל השנה שעברה.

לדברי לנה רוגובין, אנליסטית בכירה בתחום הבריאות הדיגיטלית בסטארט-אפ ניישן סנטרל, ההשקעות ממוקדות בחברות שמפתחות פתרונות לאיתור חולי קורונה, מערכות לקבלת החלטות ייעודיות בתחום הבריאות ועוד. בראיון לקראת כנס Digital Health של אנשים ומחשבים, שרוגובין משתתפת בו, היא אמרה כי "ידוע שישראל היא אחד ההאבים הגלובליים הגדולים בתחום הבריאות הדיגיטלית".

לנה רוגובין, אנליסטית בכירה בתחום הבריאות הדיגיטלית בסטארט-אפ ניישן סנטרל. צילום: יח"צ

לנה רוגובין, אנליסטית בכירה בתחום הבריאות הדיגיטלית בסטארט-אפ ניישן סנטרל. צילום: יח"צ

"מדובר בתוצאה של כמה סיבות: יש כאן תרבות של יזמות, מערכת בריאות ייחודית, עם רמה גבוהה של חדשנות ודיגיטציה, וארבע קופות חולים שמשקיעות הרבה בבריאות דיגיטלית, ונוכחות של תאגידים בינלאומיים גדולים. כל זה ביחד מייצר את ההתעניינות הרבה שיש למשקיעים בתחום הבריאות הדיגיטלית בישראל", הוסיפה.

מאגר של 280 חברות בתחום הבריאות הדיגיטלית

רוגובין ציינה שבסטארט-אפ ניישן סנטרל יש מאגר של 650 חברות שמפתחות פתרונות לתחום הבריאות הדיגיטלית – חלקן חברות חדשות ולא מעט אלה חברות קיימות שעשו הסבה או פתחו ערוצים חדשים לטובת חדשנות שקשורה בקורונה. "רואים את זה אצל תאגידים גדולים, כמו התעשייה האווירית, וחברות קטנות יותר", אמרה. "על רקע הקורונה", הוסיפה, "הוקם אתר מיוחד שבו ריכזנו 'רק' את החברות שמציעות פתרונות שונים להתמודדות עם הנגיף והמגיפה, הכולל 280 חברות".

סטארט-אפ ניישן סנטרל הוא ארגון ללא מטרות רווח, שנועד לחזק את האקו-סיסטם הישראלי בתחומי חדשנות שונים, לרבות קידום הבריאות הדיגיטלית בארץ. "יש לנו כמה ערוצי סיוע בנושא: ריכוז הדטה, מיפוי החברות והאקו-סיסטם, מחקרי עומק, דו"חות, וכן אירועים, כנסים, מפגשי נטוורקינג ומפגשים עם משלחות שמגיעות לישראל. כעת, בגלל הקורונה, הכול נעשה באופן וירטואלי", אמרה.

רוגובין הצטרפה לסטארט-אפ ניישן סנטרל לפני כשנתיים. היא מגיעה משוק ההון ועבדה כאנליסטית בבנקים, בחברות ציבוריות ועוד.

מתעניינים בבריאות דיגיטלית? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Digital Health של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים