איכילוב ורשת מתחמי העבודה מיקסר מקימים מרכז חדשנות ויזמות רפואית

המתחם החדש, IMed, ייפתח במרכז ויצמן ויהווה בית גידול לחברות ויזמים לחדשנות רפואית, בשיתוף מומחים ותשתיות איכילוב ● פרופ' רוני גמזו: "הקורונה הביאה להשקעות עצומות והתעניינות יוצאת דופן במערכת הבריאות. זה העתיד של מערכת הבריאות"

מרכז חדשנות בתוך בית החולים איכילוב. צילום: Gellerj, ויקיפדיה

המרכז הרפואי איכילוב, בשיתוף רשת מתחמי העבודה מיקסר (MIXER) וקרן ההשקעות המשותפת inVITA, מקימים מתחם לחדשנות ויזמות רפואית בשם IMed (ר"ת Ichilov Mixer Medical) המיזם, ראשון מסוגו בישראל, יהווה בית גידול לחברות סטארט-אפ, יזמים ורעיונות ויאפשר שיתוף פעולה משמעותי ומתמשך עם מיטב המומחים, החוקרים, הצוותים הרפואיים והמעבדות של בית החולים. המרכז החדש יפתח בתוך מספר שבועות.

לדברי פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב: "השנה הנוכחית והאתגרים הלאומיים הבריאותיים שהעולם ניצב מולם כתוצאה ממגיפת הקורונה משנים את מערכת הבריאות העולמית ומזניקים אותה קדימה, עם יוזמות והתעניינות שטרם הכרנו, ובאיכילוב חרטנו על דגלנו להמשיך להוביל את החדשנות הרפואית בישראל".

מנהל המרכז הרפואי וראש ועדת ההשקעות של קרן inVITA. פרופ' רוני גמזו. צילום: ניב קנטור

מנהל המרכז הרפואי וראש ועדת ההשקעות של קרן inVITA. פרופ' רוני גמזו. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

לפי היזמים, המרכז יאפשר "לחברות, ליזמים ולשותפים גישה ישירה למיטב הרופאים המומחים והחוקרים בישראל, נגישות לדטה עשירה, דלת פתוחה למעבדות, למתקני ושירותי בית החולים, וקשר ישיר ובלתי אמצעי אל הצוותים המעולים של בית החולים על כל הניסיון הנצבר שלהם. כך יתקיימו ב-IMed התנאים האופטימליים לצמיחה והצלחה של חברות ויזמים".

מענקי מחקר ב-62 מיליון שקל השנה, לעומת 24 מיליון אשתקד

לדברי פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח במרכז הרפואי איכילוב ת"א, "בעקבות הקורונה אנו עדים לשתי מגמות עיקריות – הראשונה, עלייה בפניות של אנשי טכנולוגיה במערכת הביטחון ומחברות סייבר אשר כמהים לשיתופי פעולה בעולם הבריאות ולהענקת פתרונות לאתגרים קליניים של המערכת. הדבר השני, הטמעת טכנולוגיות רפואיות (לדוגמה, טלה-רפואה) בשילוב פיתוחים אשר מייעלים, מקלים, מספקים תובנות חדשות, ושומרים על הבריאות במסע המטופל".

הוא המשיך והרחיב כי "כיום איכילוב מהווה בטא-סייט לפיתוח עבור התעשייה הישראלית. מתחילת השנה אנו עדים להשגים מרשימים כאשר בתקופה זו החלו לפעול למעלה מ-100 חברות בריאות דיגיטלית עם מובילים קליניים באיכילוב, ויצאו לדרך 50 פרויקטים באמצעות חברת המסחור והחדשנות של המרכז הרפואי, 'איכילוב טק'. המשמעות למחקר של בית החולים היא אדירה, כשבשנת 2019 קיבל בית החולים מענקי מחקר בסך 24 מיליון שקלים, לעומת 62 מיליוני שקלים שהתקבלו השנה. מדובר בהישג אדיר, והמרכז החדש הוא עדות לביקוש ולצורך העצום שקיים בקרב חברות וארגונים הצמאים כיום לשיתופי פעולה עם מיטב מומחי איכילוב".

לדברי איל נוה, מנכ"ל מיקסר: "IMed הוא פרי של תכנון, שיתוף פעולה ועבודה מאומצת עם השותפים שלנו. אני מודה לפרופ' רוני גמזו והנהלת בית החולים על האמון והדרך המשותפת, ובטוח שיחד עם הצוות מעורר ההשראה בבית החולים, ובשילוב כוחות, נפרוץ גבולות, נשבור מחסומים ונאיץ תהלכים, ויחד נהווה כר פורה לצמיחה ושגשוג. היום אני יכול לומר בוודאות שמי שרוצה לממש את החלום שלו ולפרוץ דרך בעולם הרפואה מקומו ב-IMed.

לפי ההודעה לתקשרות, "מרכז IMed יהווה בית ונקודת מפגש לכל הגורמים באקו-סיסטם של החדשנות הרפואית בישראל. בתוכו יפעלו מסלולי אקסלרציה לקידום ופיתוח רעיונות של יזמים, חברות והסגל הרפואי, שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות טכנולוגיה מובילות בתעשייה, מוסדות בריאות ואקדמיה מובילים בארץ ובעולם, גישה ל-sand box מתקדם, ועוד. במבט על מדובר בקיצור דרך של ממש להאצת תהליכי פיתוח ויישום, תוך ממשק רציף עם הגורמים השונים במרכז הרפואי".

עוד נמסר כי "IMed מוקם בקמפוס בית החולים בקומה ה-16 של מגדל הרופאים בוויצמן, ומציע מתחם עבודה מתקדם ומפנק, סביבה מקצועית ואנושית איכותית, ליווי צמוד של איכילוב טק, בראשות אביב שוחר.

קרן ההשקעות inVITA צפויה לגייס בשלב ראשון כ-65 מיליון דולר וכוללת שותפים אסטרטגיים מקומיים ושותפים בינלאומיים. פרופ' גמזו יעמוד בין השאר גם בראשות ועדת ההשקעות של הקרן, מה שמהווה אינדיקציה נוספת לגודל המהלך ולרמת המחויבות של השותפים בו".

"החיבור עם IMed הינו חיבור בין 3 מרכיבים ייחודים של איכילוב: גישה טכנולוגית רפואית מהמתקדמות בעולם, תכניות מחקר ופיתוח רב-גוניות וחדשניות, והאקו-סיסטם התוסס של העיר תל אביב. המפגש המשולש הפיזי הזה תחת קורת גג אחת יוצר מסגרת חשיבה ופעולה יוצאת דופן, שיש בכוחה להפוך את הרפואה של המחר לרפואה של היום", סיכם פרופ' שפרכר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dr,maradona

    רעיון מדהים,כל הכבוד. מי הקבלן המבצע?

אירועים קרובים