הושקה שדולת ההיי-טק: "הוא זה שיוציא את המשק מהקורונה"

השדולה, בראשות ח"כ עידן רול, הושקה בטקס שהתקיים בכנסת ואונליין ● לדבריו, "עיקר מטרות השדולה: עזרה בהפחתת ביורוקרטיה, עידוד השקעות, מניעת בריחת מוחות, החזרת בכירי היי-טק שנמצאים בחו"ל ועידוד אחריות חברתית מצד התעשייה"

סגן שר החוץ, ח"כ עידן רול.

בטקס חגיגי שנערך הבוקר (ד') בכנסת הושקה הפעילות של שדולת ההיי-טק והחדשנות, בראשותו של ח"כ עידן רול (יש עתיד). כיאה לתקופה, האירוע נערך במשולב – באופן פיזי ו-וירטואלי – בהשתתפות ח"כים ובכירים.

ח"כ רול כי "ההיי-טק הוא קטר הצמיחה של המשק, והוא גם זה שימשוך את המשק הישראלי אל מחוץ למשבר הקורונה". הוא התייחס לאחת הבעיות הבולטות של ההיי-טק הישראלי: האקזיטים אמנם ממשיכים, אבל בשנים האחרונות לא קמה חברת ענק בתחומי ההיי-טק ה-"מסורתיים" יותר, כמו צ'ק פוינט, מלאנוקס או אמדוקס בעבר. "לצד סטארט-אפים שעושים אקזיטים מרשימים, חשוב לעודד חברות לצמוח ולהתפתח בארץ ולהשאיר את מרכזי הפעילות שלהן כאן", אמר. "מעבר למשרות הרבות שזה מייצר, כל חברה כזו היא מיקרוקוסמוס כלכלי המספק פרנסה גם לעובדים שאינם מהתעשייה – לחברות ולעובדי ניקיון, אבטחה, הסעדה וכן הלאה".

"בנוסף", ציין, "חשוב להשתמש בכוחה של התעשייה הזו לסייע לדור האבוד שנוצר מהקורונה לצאת מהמשבר, ולצמצם פערים בין הפריפריה הגיאוגרפית והכלכלית למרכז התעשייה".

לבד מהיו"ר, השתתפו בדיון שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, עו"ד קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), שהייתה בין היוזמים של הקמת השדולה, ח"כים מכל קצות הקשת הפוליטית ומנהלים בכירים מהענף.

ח"כ רול ציין כי "עיקר המטרות שלנו הינו עזרה לעסקים בתחום בהפחתת ביורוקרטיה, עידוד השקעות זרות ומקומיות, מניעת בריחת מוחות, החזרת בכירי היי-טק שנמצאים בחו"ל ארצה ועידוד אחריות חברתית מצד התעשייה, כולל עזרה לאוכלוסיות מוחלשות להשתלב בה".

"הובלת החדשנות העולמית – חלק מהמפעל הציוני"

השר שי אמר כי השדולה "חשובה" וציין שהוא מקווה שהיא תמשיך לפעול גם אם הכנסת הזו תתפזר. "כמי שמכיר את תעשיית ההיי-טק", הוסיף, "אני סבור שתפקידה של השדולה הוא לא רק לדאוג למכלול האינטרסים של הענף, אלא גם לקדם נושאים חברתיים, כמו הזדמנות שווה לנשים. יש לכך חשיבות מיוחדת היום, שהוא היום למאבק באלימות נגד נשים". עוד הוא אמר ש-"ההיי-טק הוא מנוע הצמיחה שיעזור לכלכלה הישראלית להתאושש מהמשבר גם אחרי שיהיו חיסונים והמשבר הבריאותי יחלוף".

משיקים את שדולת ההיי-טק בכנסת. מימין: מימין: יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין; יו"ר השדולה, ח"כ עידן רול; יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI; ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. צילום: דוברות הכנסת

משיקים את שדולת ההיי-טק בכנסת. מימין: יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין; יו"ר השדולה, ח"כ עידן רול; יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI; ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. צילום: דוברות הכנסת

לדברי יו"ר הכנסת, ח"כ לוין, "מדינת ישראל חייבת להוביל את החדשנות העולמית. אין לנו ברירה אחרת, זה חלק מהמפעל הציוני. כל פשרה תגבה מחיר כבד". ח"כ לוין ציין כי הוא בעד הגדלת המענקים לחברות רב לאומיות כדי שיבואו לישראל, על אף הביקורת שנשמעה על כך בעבר. "הדוגמה הכי טובה היא אינטל (שהמפעל המרכזי שלה בישראל נמצא בקריית גת – י"ק). תראו מה עשו המפעלים שלה לפריפריה".

"התפקיד של ההיי-טק: מחויבות לתועלת המדינה והחברה"

עו"ד מאיר רובינשטין ציינה כי "לתפיסתנו, תפקידן של התעשיות המתקדמות לא מסתכם רק בקידום עולמות הטכנולוגיה, אלא גם מחויבות עמוקה לגייס את הידע והמשאבים שיש לה לתועלת המדינה והחברה שבה היא פועלת. עלינו לפעול ללא ליאות לצמצום פערים טכנולוגיים, להכשיר ולחנך את דור המחר, ולפעול למען קידום התשתיות בישראל, בדגש על הפריפריות".

באירוע הנחתה מאיר רובינשטין פאנל בכירים מהענף שדן בנושא "תעשיית ההיי-טק למען החברה הישראלית". השתתפו בו נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל, פרופ׳ זיאד חנא, מנכ"ל מרכזי המחקר והפיתוח של קיידנס ישראל, רונית לבבי, דירקטורית במרכז המחקר והפיתוח של גוגל ישראל, יפתח יופה, סמנכ"ל משאבי האנוש של צ'ק פוינט, ובכירים נוספים.

"השדולה צריכה לפעול לצמצום הרגולציה"

בין המשתתפים באירוע היה גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, שהדגיש כי חשוב שהשדולה תפעל למען הרחבת תעשיית ההיי-טק לפריפריה. ח"כים נוספים שלקחו בו חלק היו, בין השאר, מאיר כהן, אורנה ברביבאי ומיקי לוי מיש עתיד, וקטי שטרית מהליכוד.

אחד הדוברים מהתעשייה היה שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום העולמית. מרקל אמר כי "מטרת השדולה היא לוודא שהתדמית שלנו בעולם כאומת חדשנות תימשך. תפקידה לוודא לא רק איך אנחנו ממשיכים אלא איך לא מקלקלים, כיצד לא גורמים לשינוי בתדמית שלנו בעולם כמקום אטרקטיבי להשקיע בו. השדולה צריכה לטפל בהמשך צמצום החסמים, הביורוקרטיה והרגולציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים