החשבון הנשיאותי בטוויטר ופייסבוק יועבר לג'ו ביידן ביום השבעתו

ב-20 בינואר הקרוב תועבר השליטה בפרופיל נשיא ארצות הברית מידיו של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, לידי הנשיא הדמוקרטי שנבחר במקומו ● מה יקרה לציוצים המפורסמים של טראמפ?

מסכימים בנוגע לטיקטוק ולסכנה ממנה. טראמפ וביידן.

פלטפורמות המדיה החברתית טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Facebook) אישרו באחרונה כי יעבירו את החשבון הרשמי של נשיא ארצות הברית בשירותיהן – המכונה POTUS@ (ר"ת President of the United States) – לשליטת ג'ו ביידן, הנשיא הדמוקרטי הנבחר, ב-20 בינואר – יום השבעתו לתפקיד.

בין היתר, התהליך כולל הסרת כל התוכן הישן מפרופיל הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, כך שבעליו החדש של החשבון הנשיאותי יוכלו להתחיל למלא אותו מאפס. כל הציוצים שנעשו בארבע השנים האחרונות יועברו לארכיון בחשבון חדש.

בשנת 2017 כל ציוציו של ברק אובמה ממהלך כהונתו הועברו לחשבון POTUS44@, שנקרא כך משום שאובמה היה הנשיא ה-44 של ארצות הברית. אותו דבר צפוי לקרות גם הפעם.

"טוויטר מתכוננת באופן פעיל לתמיכה במעבר לחשבון הטוויטר המוסדי של הבית הלבן ב-20 בינואר 2021. כפי שעשינו לקראת המעבר לנשיאות בשנת 2017, התהליך נמצא בהתייעצות סגורה עם הארכיון הלאומי", אישרה החברה לרויטרס בסוף השבוע האחרון.

טוויטר הודיעה כי תמסור ביום ההשבעה גם חשבונות מדיה חברתיים אחרים של הממשל, כלומר את אלו של סגן הנשיא, מייק פנס, לידי סגנית הנשיא הנכנסת קמלה האריס, וכן את חשבון הגברת הראשונה של ארצות הברית לידי רעיית הנשיא, ג'יל ביידן.

למרות שעל פי פוליטיקו (Politico) העברות אלו אינן דורשות החלפת מידע בין צוות הנשיא היוצא לזה של הנשיא החדש, פייסבוק מצידה הבהירה כי: "בשנת 2017 עבדנו עם ממשל אובמה ועם ממשל טראמפ, כדי להבטיח שהעברת חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהם תתבצע ללא הפרעה ב-20 בינואר, ואנו מצפים לעשות זאת גם כעת".

ציוצים רבים חלקם סתומים לחלוטין. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

ציוצים רבים חלקם סתומים לחלוטין. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. אילוסטרציה: BigStock

האם הציוצים המפורסמים של טראמפ יימחקו?

למרות שכל התוכן הקודם בפרופיל POTUS@ יועבר לארכיון, הפעולה לא תפגע כמעט ב"מורשתו" של טראמפ, או בנוכחות שלו ברשתות החברתיות. הסיבה לכך היא שחשבון POTUS@ בשתי הפלטפורמות הוא החשבון הרשמי של נשיא ארצות הברית, והוא נפרד מחשבון הטוויטר realDonaldTrump@ ודף הפייסבוק DonaldTrump@, המשמשים בעיקר את הנשיא המכהן בכדי לכתוב את שלל מסריו לציבור. חשבונות אלו, מן הסתם, יוותרו בידי טראמפ.

נוסטלגיה. covfefe - הציוץ המפורסם של טראמפ

נוסטלגיה. covfefe – הציוץ המפורסם של טראמפ

נזכיר כי טראמפ "עשה היסטוריה" באופן השימוש שלו במדיה החברתית, ובעיקר בטוויטר. הוא אפילו "זכה" להסתרה של חלק מתכניו כיון שהוגדרו כ"מוליכי שולל". בין שלל עיסוקיו של הנשיא המכהן בנושאים שונים, וחלקם גם לא מעט שנויים במחלוקת ומשונים, הוא גם חולל מהומות עקב ציוצים סתומים שאיש כמעט לא הבין.

כך למשל הוליד טראמפ "מילה" חדשה covfefe – שמקורה בציוץ שפרסם טראמפ נגד התקשורת ב-31 במאי 2017. טראמפ כתב אז: "למרות הסיקור השלילי העקבי בתקשורת covfefe". בלי המילה הזאת, נדמה שאף אחד לא היה ממש מתייחס לציוץ המסוים של טראמפ, או שהיחס אליו היה כאל עוד ציוץ של האיש נגד התקשורת האמריקנית – וכאלה היו רבים. אלא שהמילה המוזרה הסעירה את מוחם של פוליטיקאים ועיתונאים רבים, שניסו להבין מהו פשרה. הבית הלבן לא סיפק מידע על כך, והדובר, שון ספנסר, רק אמר ש-"הנשיא וקבוצה קטנה של אנשים יודעים בדיוק למה הוא התכוון".

טראמפ ודאי ימשיך לצייץ ולפרסם פוסטים לעוקביו ברשתות החברתיות אבל אין ספק שההברקות הללו של טראמפ כנשיא של המעצמה הגדולה בעולם יחסרו לכולנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים