DP, ענקית הסחר מדובאי, מחפשת שיתופי פעולה עם ההיי-טק הישראלי

בין השאר דנה על כך בדובאי משלחת ישראלית ● לוקחים במשלחת חלק: נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, המייצג את פיתוח קשרי הסחר מטעם מדינת ישראל, חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים, ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן

מחפשת שיתופי פעולה עם ההיי-טק הישראלי. DP World

ענקית הסחר מדובאי, חברת DP World, המעסיקה 50 אלף עובדים מכל העולם, ב-150 אתרים ב-103 מדינות, מחפשת שיתופי פעולה עם חברות היי-טק ישראליות בתחום הלוגיסטיקה, פתרונות לניהול מרלו"גים. על כך דנו אתמול (ד'), במפגש שנערך בין ראשי הארגונים בישראל, אשר נסעו לדובאי כדי לקדם שיתופי פעולה כלכליים ומסחריים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

המשלחת כוללת את נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין, יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, המייצג את פיתוח קשרי הסחר מטעם מדינת ישראל, חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים, ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום אבו וילן.

מימין: מוחמד אל מועלם, דירקטור ב-DP World, גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא, אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא, נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין. צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

מימין: מוחמד אל מועלם, דירקטור ב-DP World, גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא, אדיב ברוך יו"ר מכון היצוא, נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין. צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

בין היתר נפגשו חברי המשלחת עם הסולטן אחמד בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DP World, שהוא אחד מאנשי העסקים המובילים בדובאי, והתפרסם בישראל כמי שמבקש לרכוש את נמל חיפה. החברה שולטת ומנהלת מאות אתרים של נמלי תעופה, מרינות, אזורי סחר חופשי אזורי תעשייה ועוד.

באתרים אלו מספקת החברה שרותי סחר, אשר מייעלים את תהליך היבוא והיצוא. בעקבות הפיתוח המואץ, בן סוליים נחשב לאחד מאבות השגשוג המהיר של דובאי, ולהפיכתה למרכז סחר עולמי. הוא גם פיתח את אזור הסחר Jafza, שהיום פועלות בו 7,300 חברות. כמו כן הוא עומד מאחורי חברת הנדל"ן שבנתה את אחד הסמלים האייקונים ביותר של העיר  דה פאלם (The Palm), שהם האיים המלאכותיים הגדולים ביותר שנוצרו מעשה אדם. 

חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים. צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים. צילום: דוברות התאחדות התעשיינים

לדברי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים, היו"ר והמנכ"ל של DP הביע עניין בטכנולוגיות ישראליות שיסייעו לחברה לפתח מרלו"גים ואזורי סחר, על מנת להרחיב את עסקיה הבינלאומיים ולייעל אותם. עבור תעשיית ההיי-טק הישראלית, אמר אדרי, זוהי הזדמנות עסקית גדולה שתאפשר שיתופי פעולה הן בדובאי והן מצד ענקית הסחר בישראל.

הארגונים העסקיים מעריכים כי היקף הסחר בין המדינות יכול להגיע כבר בעתיד הקרוב למיליארדי דולרים מדי שנה, ואף מעבר לכך, כשעיקר היצוא הישראלי לאמירויות צפוי להתמקד בטכנולוגיה הישראלית המתקדמת בתחומים כגון סייבר, ציוד רפואי, טכנולוגיה חקלאית, אנרגיה סולארית, התפלת מים, פרמצבטיקה ועוד.

המשלחות הבאות לדובאי

בחודש הבא אמורה לצאת מישראל משלחת נוספת של 200 יזמים ומנהלי חברות, לארבעה ימי מפגשים וסיורים עם גורמי ממשל בנושא השקעות וחדשנות בדובאי. המשלחת היא משותפת למכון היצוא ובנק הפועלים. במסגרת הכנס ייערך "יום ישראל" מיוחד בתוך שבוע הטכנולוגיה של איחוד האמירויות GITEX. בין המסלולים שיהיו באירוע נכלל גם מסלול פיננסיים: בנקאות, ביטוח ,Insure-Tech, Payments, Fintech.

בחודש פברואר 2021 תצא משלחת של סמנ"כלי ומנכ"לי טכנולוגיות מכל מגזרי המשק, למפגש מקצועי של פורום C3 של אנשים ומחשבים, בהובלת פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ורונן זרצקי, יו"ר הפורום, מנכ"ל חברת BSID.

בשבוע הבא, ב-17.11, במסגרת הכנס השנתי EGOV, ייערך מושב מיוחד בנושא שיתופי פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות. הכנס, שיהיה וירטואלי יארח לראשונה, שני אנשי עסקים בכירים מאיחוד האמירויות שישוחחו עם עמיתיהם הישראלים, מנמ"רים ומנהלי חברות IT, על שיתופי פעולה ומגמות. את הפאנל ינחה פלי הנמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים