צפו: ברשתות החברתיות מברכים את ביידן והאריס ועושים מטראמפ קציצות

כיצד הגיבו ועדיין מגיבים משתמשי המדיה החברתית - בעיקר טוויטר ופייסבוק שהן הרשתות היותר פוליטיות ומבוגרות - לזכייתו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב? צחוק ודמע, ולא מעצב

"עשינו זאת, ג'ו". כשביידן ניצח בבחירות 2020. צילום אילוסטרציה: BigStock

המירוץ המתיש לתוצאות הבחירות לנשיאות 2020 של ארצות הברית הסתיים אתמול (ש'). בשעות הבוקר בארה"ב, והערב בישראל, התבשרנו כי פנסילבניה ו-20 האלקטורים שלה העניקו לג'ו ביידן את הפוש הנדרש כדי לנצח סופית את הנשיא דונלד טראמפ.

תומכי ביידן בכל מקום בארה"ב ובעולם חגגו את הזכיה המרגשת והביאו איתם אל הרשת – בעיקר טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Facebook) שהן הרשתות היותר פוליטיות ומבוגרות – שלל ממים וציוצים שנעו על הספקטרום הרחב שבין מרגשים לקורעים מצחוק.

ציוצים וממים שמספרים את הסיפור כולו

סגנית הנשיא הראשונה בהיסטוריה, קמלה האריס, העלתה ציוץ שהוא שילוב מושלם של רגשנות וצחוק – באמצע ג'וגינג שעצרה היא נראית מצחקקת עם ביידן בטלפון: "עשינו את זה, ג'ו".

בכלל, האריס הייתה מושאם של ציוצים רבים ומרוגשים עד דמעות, גם משום החלוציות שלה במשרה של האדם השני בחשיבותו במדינה וגם משום היותה שחורה. "גברתי סגנית הנשיא", התפייטו רבים – סופסוף אפשר לומר זאת.

המגיש והסטיריקן ג'ימי פאלון צייץ שהוא מרגיש כמי שאכל גלידה לארוחת בוקר, ושיתף קטע ממפגש שלו בתכניתו עם הנשיא הנבחר והשקת גביעי הניצחון הקפואים.

ההגינות ניצחה, הדהדו רבים נרטיב שאולי הוא מעט פשטני אבל בהתחשב באלפי השקרים המוכחים שבהם נתפס טראמפ – הוא לגיטימי ודי מדויק.

חיכתי ארבע שנים לומר זאת: אתה מפוטר!

"שרד רק ארבע שנים", הסתלבטו הגולשים על טראמפ.

בלשון המאזניים, פנסילבניה, ובמיוחד בפילדלפיה, שם ההצבעות בדואר של תושבי העיר סייעו לביידן להתגבר על ההובלה המוקדמת של טראמפ, העלו לגדולה דמות מוכרת בלאו-הכי לכל המקומיים, שכיכבה בציוציהם של האמריקנים. גריטי שמה. גריטי הוא הקמע של הפילדלפיה פליירס ומכיוון שהוא הואשם בתחילת השנה שנתן אגרוף לילד, הווריאציות הפעם היו על הכאת "ילד" אחר.

אלוהים אמר את דברו.

אני לא לוזר מוצלח, מקונן טראמפ במם הזה.

ולסיום: גם לישראלים (שוביניסטים!) מותר להריץ קצת צחוקים ושיגועים אחרי הניצחון של ביידן ותבוסתו של טראמפ, שאחרי הכל – עדיין נותר נשוי למלניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים