לארי אליסון: ג'ונתן שוורץ הפסיד מיליארדים – ורק כתב בלוגים

אליסון, מנכ"ל אורקל והבעלים החדש של סאן, לא חסך במילות ביקורת כלפי ג'ונתן שוורץ, עד לא מכבר מנכ"ל סאן ● כך, הוא תיאר אותו "המנכ"ל עם זנב סוס-הפוני" ואמר, כי הוא "התעלם מהבעיות ככל שהן החריפו יותר ויותר" ● לדבריו, "שוורץ ביצע החלטות אסטרטגיות גרועות ובזבז יותר מדי זמן בעבודה על כתיבת פוסטים לבלוג שלו, שאנשי סאן תרגמו ל-11 שפות"

בלוגים אינם חלופה לאסטרטגיה עסקית – כך אמר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), וכיום גם הבעלים של סאן (Sun). אליסון מתח בדבריו ביקורת על כתיבת הבלוגים הנמרצת של ג'ונתן שוורץ, לשעבר מנכ"ל סאן, כחלק מהטענות שלו על כישורי הניהול של שוורץ. הוא אף האשים אותו בשורה ארוכה של החלטות ניהוליות ועסקיות שגויות וכושלות.

לטענת אליסון, חטיבת המכירות של סאן הפסידה בהנהגת שוורץ מיליארד דולרים בעסקות שונות. הוא גינה את התנהגות שוורץ לאחר העסקה שבמסגרתה רכשה סאן את סטורג'טק (StorageTek) ב-2005 תמורת 4.1 מיליארד דולרים, כאשר פיטר את אנשי המכירות והשירותים של החברה הנרכשת. "אני גם לא יכול להאמין ששוורץ עיכב את הפיתוח של מעבד Rock Sparc", הוסיף. את המהלך הזה ביטל אליסון לאחר רכישת סאן על ידי אורקל.

בראיון לעיתונות האמריקנית אמר אליסון, כי "צוותי ההנדסה והפיתוח של סאן ממש טובים, אבל ההכוונות שהם קיבלו מלמעלה היו מדהימות לרעה, ככה שלא היה להם סיכוי כלשהו להצליח, טובים ככל שיהיו. באמת, בלוגים טובים אינם יכולים להוות תחליף למעבדים טובים או לתוכנות טובות. המוני בלוגרים אינם מהווים תחליף להמוני מכירות (שלא אירעו)".

אליסון צוטט כמי שמכנה את שוורץ "המנכ"ל עם זנב סוס-הפוני" ואמר, כי הוא "התעלם מבעיות ככל שהן החריפו יותר ויותר". לדבריו, "שוורץ ביצע החלטות אסטרטגיות גרועות ובזבז יותר מדי זמן בעבודה על כתיבת פוסטים לבלוג שלו, שאנשי סאן תרגמו ל-11 שפות".

לאחר שמתח ביקורת על העבר, הפנה אליסון את דבריו אל העתיד. הוא אמר, כי בספטמבר, במסגרת כנס אורקל השנתי OpenWorld, שייערך בסן פרנסיסקו, תשיק החברה שני מוצרים שיעידו על המשך תמיכתה בחומרה של סאן, כפי שהצהירה לא פעם בעבר.

בספטמבר אשתקד הודיעה אורקל על השקת גרסה חדשה של שרת האחסון Exadata, שהוא שילוב של חומרה ותוכנה היוצר מסד נתונים בעל יכולות גידול וביצועים חזקים במיוחד. מדובר באחד משני מוצרי החומרה שפיתחה אורקל בשיתוף עם HP, ושנועדו להפעלה של יישומים עתירי ביצועים במחסני נתונים. ה-Exadata יוצר ותוחזק על ידי HP ונמכר על ידי אורקל, שהייתה גם אחראית לתמיכה בו. במקום זאת, הודיעה אורקל, כאמור, על השקת הגרסה החדשה, שפותחה יחד עם סאן. זוהי הגרסה הראשונה מבין אלה שאליסון הבטיח שיבואו בשל השילוב בין מוצרי התוכנה של אורקל למוצרי החומרה של סאן.

בעוד חמישה חודשים, הבטיח אליסון, תשיק החברה גרסה חדשה של המוצר, שתרוץ על חומרה של סאן ותוכנה של אורקל. אחד ההתקנים יכלול שרת, ציוד תקשורת ואחסון, לצד בסיס נתונים ותווכת הפיוז'ן של החברה. התקן שני יריץ את תווכת הפיוז'ן בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים